پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

درمان بیش فعالی

درمان بیش فعالی  بسیاری از کودکان  که قربانی بدرفتاری و یا غفلت هستند رفتار بیش‌فعالی و دشواری در کنترل تکانه ها نشان می دهند که این نشانه ها مشابه نشانه های اختلال بیش فعالی همراه با کمبود توجه است.

درمان بیش فعالی 

بسیاری از کودکان  که قربانی بدرفتاری و یا غفلت هستند رفتار بیش‌فعالی و دشواری در کنترل تکانه ها نشان می دهند که این نشانه ها مشابه نشانه های اختلال بیش فعالی همراه با کمبود توجه است. کودکانی که تجربه تروما داشته‌اند، در محیط‌های بی‌ثبات، ناهماهنگ و آشفته بزرگ شده اند و این موضوع منجر به بروز مشکلاتی در دلبستگی و کنترل عواطف در آنها شده است.

روش‌های درمانی که بر کنترل خویشتن، آرام شدهی، ایجاد امنیت و کاستن از میزان برانگیختگی دهید تاکید می‌کنند، افراد آشفته را در به دست آوردن آرامش و رشد عملکرد اجرایی بهتر یاری می رسانند تا بتوانند پیش از این که دست به کاری بزنند، در مورد آنها بیندیشند. برانگیختگی و بیش فعالی در کودکان که تجربه تروما داشته اند، تا حدودی با نشانه‌های کودکانی که مبتلا به اختلال بیش‌فعالی همراه با نقص توجه هستند، متفاوت است. کودکان مبتلا به اختلال بیش فعالی همراه با نقص توجه، علائم بیش فعالی و رفتار تکانشی نشان می‌دهند، اما بیش فعالی هوشیار و گوش به زنگ نیستند؛ در واقع آنها به نشانه‌های موجود در محیط نسبتاً بی توجه می باشند. کودکانی که تجربه تروما داشته اند محیط اطراف خود را به دقت مورد کاوش قرار می‌دهند و آماده اند که به تهدیدات محیطی ادراک شده واکنش نشان دهند. رفتارهای بیش فعالانه یا تکانشی آنها در اثر برخوردهای خشمگینانه والدین یا تهدید والدین به رها کردن آنها تشدید می‌شود. این کودکان در پاسخ به سطوح بالای برانگیختگی فیزیولوژیکی، بیش فعال میشوند.

ارزیابی سایر عوامل

ارزیابی سایر عواملی که ممکن است در ایجاد مشکلات عصب شناختی و علائم بیش فعالی و آشفتگی نقش داشته باشند، حائز اهمیت است. از جمله ترومای پیش از تولد همانند قرار گرفتن جنین در معرض مواد و یا الکل و یا استرس وارد شده به مادر، مشکلات حین تولد قرار گرفتن در معرض سمومی چون سرب، عفونت‌های استرپتوکوکی در دو سال اول زندگی و یا مصرف متامفتامین در خانه کودکانی که در تجربه تروما داشته اند اغلب سرریزی حسی را تجربه می‌کنند. این کودکان به دلیل انعطاف ناپذیری شناختی در تغییر از یک فعالیت به فعالیت دیگر با مشکل روبه‌رو می‌شوند. آنها ممکن است در اثر درون داده های حسی هم چون سر و صدا، شلوغی و محرک های دیداری به سادگی برانگیخته شوند. صدای پنکه، صداهای منظم و یا ماشین های صوتی با صدای آب، باد، دریا و طبیعت می تواند با القای آرامش، به کودکان بی‌قرار و بیش هوشیار در آرام تر شدن کمک کند. کودکانی که تجربه تروما داشته اند، در مواقع تنهایی به خوبی می‌توانند بازی کنند، اما در صورت حضور در گروه به علت خودتنظیمی ضعیف، بیش فعال می شوند. آنها ممکن است در صورت قرار گرفتن در شرایط نامنظم و سازمان نایافته نیز دچار آشفتگی شوند. برخی از این کودکان در رفت و آمد به مدرسه با استفاده از اتوبوس، رفت و آمد در راهروهای مدرسه، نشستن در سالن غذاخوری مدرسه و غذا خوردن در بیرون از خانه مشکل دارند. ایجاد تغییراتی در شرایط مدرسه می‌تواند برای این کودکان بسیار سودمند باشد. کار کردن با این کودکان در موقعیت های خانوادگی و یا گروهی بسیار دشوار است. زیرا کنترل ضعیف آنها بر تکانه هایشان، برانگیختگی بالا و بیش فعالی فرآیند درمان را مختل می‌کند.

برخی از این کودکان تا پیش از کنترل برانگیختگی شان توسط داروهای روانگردان نمی توانند بر درمان تمرکز کرده و از آن سود ببرند. درمان‌های متمرکز بر کنترل خویشتن، عملکرد اجرایی، آرامش آرامش دهی و ایجاد امنیت می‌توانند به کاهش میزان برانگیختگی و سر ریزی حسی کمک کنند



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات