پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

اختلال استرس حاد در کودکان

اختلال استرس حاد در کودکان برخی از کودکان مبتلا به اختلال استرسی حاد یا اختلال استرس پس از سانحه، به کودکان مبتلا به اختلال بیش فعالی همراه با نقص توجه شباهت دارند. این کودکان ممکن است به دلیل مشکل در تمرکز، دامنه توجه محد

اختلال استرس حاد در کودکان

برخی از کودکان مبتلا به اختلال استرسی حاد یا اختلال استرس پس از سانحه، به کودکان مبتلا به اختلال بیش فعالی همراه با نقص توجه شباهت دارند. این کودکان ممکن است به دلیل مشکل در تمرکز، دامنه توجه محدود و گوش نکردن به مراکز بهداشت روان ارجاع داده شوند.

آنها نمی‌توانند خود را به دیگران وفق دهند و کناره‌گیری می‌شوند، هر گاه دیگران با آنها صحبت می‌کنند به نظر می‌رسد که صدای آن ها را نمی شنوند و به آنها نگاه نمی‌کنند، در تمرکز کردن در مدرسه مشکل دارند و به آسانی حواسشان پرت می شود. آنها حتی در طی جلسات درمانی دشوار، برای اجتناب از شنیدن حرفهای درمانگر خوابشان می برد. با این وجود این کودکان کاملاً با کودکان مبتلا به نوع تیپیک اختلال بیش فعالی همراه با نقص توجه تفاوت دارند. بسیاری از آنها بیش هوشیاراند و به جزئیات محیط اطرافشان توجه می کنند. برخی از کودکانی که تجربه تروما داشته‌اند به حالات سنی کوچک‌تر واپس روی می‌کنند و چیزهایی می گویند یا کارهایی انجام می‌دهند که بعداً آنها را به یاد نمی‌آورند و یا لحن صحبت کودکانه پیدا می‌کنند. بزرگترها اغلب، کودکانی که دچار حالات تجزیه ای می شوند را به دروغگویی متهم می‌کنند. دختر بچه ای بود که هر زمان با او در مورد تجربه بدرفتاری پیشین بحث می‌کردیم دراز نی کشید تا چرتی بزند و تنها تعارف یک شکلات به سرعت او را بیدار می‌کرد. او سایر نشانه های اختلال تجزیه ای را نیز نشان می‌داد طرز تکلم کودکانه، رفتار واپس رونده، تغییرات سریع در خلق و وضعیت شناختی. این کودک، هفت ماه پس از شروع درمان ابراز کرد: من دو مغز دارم. یکی برای احساس کردن و یکی برای فکر کردن. من می‌توانم آنها را بخوابانم. هر زمان که نمی‌خواهم چیزی را احساس کنم می توانم بخش احساسی را به خانه ببرم و هر زمان که نمی‌خواهم فکر کنم بخش مربوط به فکر را به خواب می برم.

برخی از کودکان به منظور اجتناب از فکر کردن یا حرف زدن در مورد تجربهه بدرفتاری، فرو می روند و یا رفتارهای وسواسی نشان می‌دهند. آنها ممکن است برای یک مدت طولانی به تنهایی بازی کنند. درمان به این کودکان کمک می‌کند که از نظر هیجانی هماهنگ تر شوند و توان رویارویی با استرس را پیدا کنند. برخی از والدین کودکانی که در مورد بدرفتاری قرار گرفته اند، خودشان تجربه‌ بدرفتاری در کودکی را داشته‌اند و ممکن است نشانه های مورد استفاده قرار گرفتن فرزندانشان را نادیده بگیرند. آنها ممکن است هنگام گفتگو در مورد سوء استفاده از کودکشان از بحث طفره روند و یا موضوع بحث را عوض کنند. هنگامی که کودکان این والدین به سنمی می رسند که با خود آنها در آن سن بدرفتاری شده است، به احتمال زیاد سطوح بالاتری از استرس را تجربه می‌کنند. این دسته از والدین اغلب ارتباط با افراد خطرناک را انتخاب می‌کنند، به افرادی اعتماد می‌کنند که نباید اعتماد کنند و معمولا توجهی به زنگ خطرهایی که در گوش اغلب والدین هنگام رویارویی با آموزی غیر طبیعی در مورد فرزندانشان به صدا درمی‌آید، ندارند. به نحوی که گویا ردیاب های امنیتی ذهن آنها از کار افتاده است. مادری این سوال را مطرح کرد که: نمی دانم به شما گفته ام یا نه. اما قبلاً پیش می‌آمد که نیمه شب که من در خواب بودم شوهرم غیبش می زد و وقتی بیدار می شدم او در اتاق نبود. یک بار او را در اتاق دخترم پیدا کردم. او هیچ دلیل قانع کننده ای برای بودن در آنجا نداشت.

به نظر شما ممکن است پیش آمده باشد؟ این مادر برای چندین سال این علامت خطر را نادیده گرفته بود و حتی این کار شوهرش را فراموش کرده بود. درمان به این والدین کمک می‌کند که حساسیت ردیابهای امنیتی شان را افزایش دهند. همچنین درمان به کودکان کمک می‌کند که در رویارویی با اضطراب، حضور عاطفی و شناختی بیشتری داشته باشند.



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات