پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

تمرین ذهن آگاهی: مرحله اول 

تمرین ذهن آگاهی: مرحله اول  برای افزایش احتمال موفقیت، تمرین ذهن دادگاه را به سه مرحله تقسیم می کنم. در مرحله اول توجه به وقایع ساده خارج از خودتان را تمرین می‌کنید. مرحله دوم توجه به وقایع پیچیده تر خارج از خود، و در مرح

تمرین ذهن آگاهی: مرحله اول 

برای افزایش احتمال موفقیت، تمرین ذهن دادگاه را به سه مرحله تقسیم می کنم. در مرحله اول توجه به وقایع ساده خارج از خودتان را تمرین می‌کنید. مرحله دوم توجه به وقایع پیچیده تر خارج از خود، و در مرحله نهایی توجه به پاسخ ها و احساس‌های خودتان، به علاوه وقایع محیط بیرون را تمرین می کنید.

با تقسیم تمرین ها به سه مرحله، احتمالاً از اثر نیرومند ذهن آگاهی بیشتر سود می‌برید. هر روز یکی از تمرین های زیر را اجرا کنید. سعی نکنید تمرینها را فقط یک بار انجام دهید، آنها را روزانه تمرین کنید. در انجام هر فعالیت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه وقت صرف کنید. تلاش کنید موارد زیر را به خاطر بسپارید:
• قبل از فعالیت ONE MIND را مرور کنید و معنی هریک از اصول آن را به خود یادآوری کنید. برای مثال one thing یعنی در حال انجام دادن تمرین ذهن آگاهی، کار دیگری انجام ندهید. در حالی که با یک تیر دو نشان زدن؛ در زندگی روزمره کار آمد است، این سبک در یادگیری مهارت جدیدی مثل ذهن آگاهی کاربردی ندارد.
• اگر چیزهایی هست که مربوط به لحظه حال نیست ولی به  ذهن می‌آیند، آنها را ببینید و اجازه دهید عبور کنند. برای مثال، اگر دارید موسیقی گوش می کنید و متوجه می‌شوید که ذهنتان به پول پرداخت اجاره ماهانه مشغول شده، به سادگی به خود بگویید من ذهن آگاهم که نگران پول هستم. حالا به این فکر اجازه می‌دهم که برود. روی موسیقی تمرکز می‌کنم. به صداها گوش می کنم. با گوش‌هایم توجه می کنم، می توانم این کار را انجام بدهم. مشکلی وجود ندارد. چه می‌شنوم؟
• اگر یک عامل مزاحم خارجی اتفاق می‌افتد تلفن زنگ می زند، کسی دم در می آید، بچه از شما چیزی می‌خواهد، کاری را که انجام می‌دهید، متوقف کنید و بلافاصله بعد از آن به تمرین بازگردید. به خاطر داشته باشید الزاماً برده تلفن خود نیستید. نادیده گرفتن زنگ تلفن و ادامه تمرین ذهن آگاهی مشکلی ایجاد نمی‌کند.
• اگر متوجه می شوید ذهن شما دارد با سرعت هزار مایل در ساعت، در همه چیز سیر می‌کند، تسلیم نشوید. ذهن آگاهی برای این طراحی شده که به شما کمک کند، تمرکز کنید. دقیقاً در چه زمان هایی است که تمرین مفید است و کمک می کند. هدف این نیست که کاملاً در هر لحظه آگاه باشید. هدف این است که به پراکندگی ذهن خود را ببینید و هر بار خود را سریع‌تر آسانتر به حالت تمرکز برگردانید.
• به آنچه در خارج از شما و محیط پیرامون اتفاق می‌افتد، توجه کنید. حواس شما چه چیزهایی را می یابند؟ تنها برای چند ثانیه، به آنچه که در درونتان رخ می‌دهد، توجه کنید و سپس تمرکز خود را با آنچه که در محیط اتفاق می افتد، بازگردانید. این روش مشارکتی که مربوط به اتفاق های در جریان است، توجه به محیط بیرونی و خود را به یکدیگر پیوند می دهد.
• پس از پایان تمرین ذهن آگاهی روزانه خود، به یاد یار ONE MIND برگردید و از خودتان بپرسید که چقدر توانستید هریک از اصول را انجام دهید.



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات