پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

ذهن آگاهی و موسیقی

ذهن آگاهی و موسیقی  موسیقی برای کمک به تمرین ذهن آگاهی ابزاری فوق العاده است. بسیاری از ما از موسیقی استفاده می‌کنیم تا فقط صدایی زمینه‌ای استخدام ایجاد کنیم. دستگاه پخش موسیقی را روشن می کنید و از آن لذت می‌برید اما در حی

ذهن آگاهی و موسیقی 

موسیقی برای کمک به تمرین ذهن آگاهی ابزاری فوق العاده است. بسیاری از ما از موسیقی استفاده می‌کنیم تا فقط صدایی زمینه‌ای استخدام ایجاد کنیم. دستگاه پخش موسیقی را روشن می کنید و از آن لذت می‌برید اما در حین گوش دادن، کار دیگری هم انجام می دهید.

ممکن است در حالی که دستگاه پخش یا رادیو روشن است، مشغول خواندن روزنامه، تمیز کردن اتاق، صحبت با تلفن یا نوشتن چک باشید. هر چند این کار برای لذت روزانه خوب است اما، ذهن آگاهانه نیست. با ذهن آگاهی می‌خواهید انتخابی خاص انجام دهید، روبروی بلندگوهای دستگاه پخش خودتان بنشینید یا اینکه هدفون روی گوشهایتان قرار دهید و واقعا گوش کنید. شاید لازم باشد چشمان خود را ببندید به گونه‌ای که ورودی حس شنوایی بهتر مشخص شود. به صداها گوش کنید. اجازه دهید صداها شما را به حرکت درآورند. اما همیشه به صداها بازگردید. با آن بمانید. من خودم اغلب از موسیقی کلاسیک لذت می برم، ولی شما مجبور نیستید که حتماً موسیقی کلاسیک را انتخاب کنید. با این وجود، پیشنهاد می کنم اولین بار، به جای موسیقی با کلام، موسیقی بی کلام را انتخاب کنید.

ذهن آگاهی را می‌توان قطعاً با موسیقی همراه با آواز نیز تمرین کرد، ولی در مراحل اولیه، تلاش برای توجه همزمان به آواز و موسیقی می‌تواند خیلی دشوار باشد. بهتر است ابتدا تمرین ذهن آگاهی را با موسیقی بی کلام شروع کنید یا اینکه موسیقی با کلامی را انتخاب کنید که خواننده اش به زبانی خارجی آواز بخواند که آن را متوجه نمی شوید. به این ترتیب روی خود موسیقی و صدای خواننده هماهنگ با آن، متمرکز می شوید و معنی کلمات یا پیام آواز حواستان را پرت نخواهد کرد.

در اینجا چند نمونه اهنگ پیشنهاد می شود:

• ریتم آهسته با ساز زهی از ساموئل باربر
• تم فانتزی بن توماس تالیس
• آهنگ هیاهو برای یک انسان معمولی از آرون کاپلن
• سمفونی سوم هنریک گورکی
• آهنگ ویولن پاخبل
• آهنگ باخ
• ریتم آهسته ساز زهی آلبینیو
• موسیقی متن فیلم آخرین موبیکان
• صداهایی از طبیعت



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات