پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

ارزیابی دشواری های تداوم خواب

ارزیابی دشواری های تداوم خواب  ۔ OSA یکی از شایع‌ترین علل دشواری در حفظ تداوم خواب به شمار می‌آید و همبستر شخص مبتلا ممکن است از خرناس های بلند و بریده ی او گلایه نماید. بیماران و همبستر آنها ممکن است از حرکات غیر معمول و

ارزیابی دشواری های تداوم خواب 

۔ OSA یکی از شایع‌ترین علل دشواری در حفظ تداوم خواب به شمار می‌آید و همبستر شخص مبتلا ممکن است از خرناس های بلند و بریده ی او گلایه نماید. بیماران و همبستر آنها ممکن است از حرکات غیر معمول و مفرط در طول خواب نیز شکایت داشته باشند.

پاراسمنی های REM یا NREM مانند اِرازل گیج‌کننده، اپیزودهایی از خواب گردی یا خواب گفتاری، یا اختلال رفتار در خواب REM ممکن است علت بیداری های نامتناسب، شبانه بوده و موجب خواب نامطلوب و چند پاره گردد. علاوه بر پارا سمنی ها، علل بالقوه ی دیگر برای رفتارهای نابهنجار در طول خواب، حمله های تشنجی شبانه است. تمایز این حمله ها ممکن است از پاراسمنی ها دشوار باشد، از آنجا که بسیاری از این رفتارها ممکن است در نشانه‌شناسی ظاهر مشابه داشته باشند. بنابراین ممکن است با نبود همبستر شخص در مورد چگونگی این رویدادها اطلاعاتی در دسترس نباشد. با مشکوک بودن به پاراسمنی ها یا حمله های تشنجی شبانه، سوالاتی نظیر راه‌اندازی بالقوه، مانند محرومیت از خواب، مصرف پیش از خواب الکل، منابع تنیدگی اخیر هیجانی، کار نوبتی و تغییرات در الگوهای خواب بیداری تیپیک، سودمند هستند. در صورت کنش نمایی رویا ها در خواب، کسب اطلاعات درباره ی تجلی رفتاری رویا از همبستر فرد دارای اهمیت است، از آنجا که RBD اغلب با رویاهای خشونت‌آمیز همراه می‌شود. سایر اختلالات خواب ممکن است به عنوان راه انداز در پاراسمنی ها نقش داشته باشند. بیداری های مکرر به علت انقطاع تنفس ممکن است راه انداز پاراسمنی های NREM مانند خواب گردی یا خواب گفتاری باشد. هر گاه شخص ضمن پرسش رفتار بسیار قالبی یا غیر معمول داشته باشد، علت آن ممکن است یک حمله ی تشنجی شبانه باشد. پلی سومنوگرافی برای ارزیابی حرکات نابهنجار یا غیر معمول در خواب اقتضا دارد. یک الکتروآنسفالوگرافی کامل می تواند برای تشخیص ارتباط رفتارهای شبانه با تخلیه های الکتریکی صرع گونه به PSG افزوده شود.



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات