پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

بی اختیاری ادراری

بی اختیاری ادراری  بی اختیاری ادراری، خیس کردن راجعه و غیر ارادی رختخواب در طول خواب است. این اختلال به طور اولیه تا ۸۰ درصد از کل موارد و انواع ثانویه مشاهده می‌شود. در انواع اولیه شخص هرگز کنترلی بر روی مثانه ی خود نداشت

بی اختیاری ادراری 

بی اختیاری ادراری، خیس کردن راجعه و غیر ارادی رختخواب در طول خواب است. این اختلال به طور اولیه تا ۸۰ درصد از کل موارد و انواع ثانویه مشاهده می‌شود. در انواع اولیه شخص هرگز کنترلی بر روی مثانه ی خود نداشته است اما در ثانویه پس از یک دوره از کنترل مثانه، بیماری ظهور می‌کند.

بی اختیاری نشانه دار ادراری ناشی از نابهنجاری های یا عفونت های کلیه، مثانه و دستگاه ادراری یا ناشی از ضایعات عصبی در طبقه بندی پاراسمنی قرار نمی‌گیرند. شیوع عمومی در کودکان سالم ما بین سنین ۱۵۔۷ ساله در حدود ۸ درصد با برتری در پسر بچه ها برآورد می شود. یک صفت قوی خانوادگی برای ابتلا به بی اختیاری اولیه ی ادراری با علت ناشناخته وجود دارد. به طوری که در ۴۴ درصد افرادی یکی از والدین و در ۷۷ درصد افراد هر دو والدین دارای بی اختیاری ادراری بوده اند. اختلال در بین کودکان مراکز پرورشی بیشتر مشاهده شده و غالباً همایند آنمی سایکل سل، OSA و AHDH است.

غربالگری تشخیصی در وهله ی اول آزمایش ادرار و تاریخچه ی کامل از خواب و وضعیت ادراری است. جهت اقدامات تشخیصی بیشتر ممکن است رادیوگرافی، سیستوسکپی، سیتومتری و EMG اسفنکتر به عمل آید. یک پلی سومنوگرافی شبانه منحصراً جهت ارزیابی نقش OSA و اختلالات اِرازل با یک مونتاژ کامل جهت ثبت حمله های تشنجی، به ویژه در موارد سوءظن به بیماری صرع پیشنهاد می‌شود. راهبردهای درمان گری شامل روشهای رفتاری مانند کاربرد دستگاه اعلام خطر در مواقع عدم کنترل ادرار همراه با تقویت مثبت کودک و کنترل احتباس ادرار هستند. روان درمانگری و هیپنوتیزم نتایج بسیار متغیری را در بر داشته اند. در درمان دارویی ضد افسردگی ها، آنتی اسپاسمودیک ها در کودکان با بی ثباتی عضله ی دترسور و از بازدارنده های سنتر پروستاگلاندین استفاده میشود. کاتانرنی نالیدن شبانه یا آواگری تنفسی در خواب نیز نامیده می‌شود. پاراسمنی نادری بوده و در خواب مرحله ۲ یا خواب REM در افراد با تلاش تنفسی Spo شبانه ی بهنجار روی می‌دهد.

شخص مبتلا صدای تنفس غیرمعمول و پشت سر هم از خود بروز داده و پدیده‌های حرکتی مربوطه پیشنهاد نمی‌شود. این افراد غالباً به رفتارشان آگاهی نداشته اما باعث آشفتگی همبستر خود می شوند، که در این صورت منجر به گزارش اپیزودها می‌شود. نشانه ها به صورت متغیر روی داده، غالباً طولانی مدت بوده و ممکن است دارای یک صفت خانوادگی باشند. تشخیص های افتراقی عبارتند از: OSA، صدای تنفسی خشن و حمله های تشنجی شبانه که ممکن است از طریق نظارتهای پلی سومنوگرافی و ویدئویی ۔ PCG وجود آنها را رد شوند. درمانگری خاصی غیر از اطمینان دادن به همبستر شخص مورد نیاز نیست. پاراسمنی ها تجربه های جذاب در ماهیت گسستگی سه حالت موجود را به نمایش گذاشته و از طریق پدیده‌های جسمانی یا تجربه ای ناخوشایند که منحصراً در خواب روی داده یا توسط آن تشدید شده، مشخص می‌گردند.

ترکیب یا نوسان سریع

این اختلالات ترکیب یا نوسان سریع حالت های عمده ی موجود را درگیر می‌کنند. بررسی پاراسمنی ها اهمیت همکاری نزدیک ما بین پزشکان و پژوهشگران را در جهت توصیف بهتر اختلالاتی که پیش تر شناسایی شده و هشیاری در شناسایی اختلالات جدید که احتمالاً منتظر توصیف و روشنگری هستند، مورد تاکید قرار می‌دهد.



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات