پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

توهمات یا هالو سینوز الکلی

توهمات یا هالو سینوز الکلی  این حالت خیلی شبیه هذیان ترمنس است، اما تفاوت‌های زیادی با آن دارد. توهمات این افراد بیشتر از نوع شنیداری است تا بینایی و مدت زمان ابتلا طولانی تر از هذیان ترمنس است. لرزش در حرکات دست و پا وجود

توهمات یا هالو سینوز الکلی

 این حالت خیلی شبیه هذیان ترمنس است، اما تفاوت‌های زیادی با آن دارد. توهمات این افراد بیشتر از نوع شنیداری است تا بینایی و مدت زمان ابتلا طولانی تر از هذیان ترمنس است. لرزش در حرکات دست و پا وجود دارد و بیمار صداهایی را می‌شنود که او را متهم به ارتکاب گناه یا تهدید به مجازات می کنند و خودکشی نیز در این افراد بیشتر دیده می‌شود.

 ملاک های تشخیص توهمات الکلی عبارتند از:
۔ هالوسینوز عضو یا توهمات شنوایی یا بینایی روشن و مستمر که بلافاصله معمولاً ظرف ۴۸ ساعت پس از قطع یا کاهش مصرف افراطی الکل در بیمار وابسته به الکل پدید می‌آید.
۔ فقدان دلیریوم به شکلی که در دلیریوم ترک الکل مشاهده می‌شود.
۔ توهمات الکلی در اثر دیگر اختلالات جسمانی یا روانی ظاهر نشده باشد.


اختلال فراموشی پایدار ناشی از مصرف دراز مدت الکل

 به حملات فراموشی کلی گذرا اختلال فراموشی پایدار ناشی از مصرف درازمدت الکل گفته می‌شود و در طی مسمومیت با الکل ممکن است این اختلال رخ دهد. اختلال فراموشی ناشی از الکل عبارت است از تخریب و اختلال در قسمت حافظه ی کوتاه مدت که بر اثر زیاده روی در مصرف الکل و مصرف طولانی مدت آن ایجاد می‌شود. همچنین، حافظه ی دور و سایر توانایی‌های ذهنی بیمار سالم است ولی بیمار نقص در حافظه ی کوتاه مدت یا فراموشی پیش گستر پیدا می‌کند. در حقیقت، اختلالی است که بیشتر در افراد بالای ۳۵ سال و یا افرادی که سالیان دراز در میگساری افراط نموده اند، مشاهده می‌شود. دو نوع اختلال فراموشی پایدار با مصرف بلندمدت و سنگین الکل ارتباط دارند که عبارتند از سندرم ورنیکه و نشانگان کورساکف که به تفصیل به تفکیک سندرم های مورد نظر خواهیم پرداخت. اختلال فراموشی پایدار ناشی از مصرف دراز مدت الکل، به نام کلاسیک اختلال سندرم ورنیکه و کورساکف است.


سندروم ورنیکه و نشانگان کورساکف

 نام های کلاسیک اختلال فراموشی پایدار ناشی از مصرف دراز مدت الکل عبارت اند از آنسفالوپاتی ورنیکه که شامل نشانه های حاد می باشد و سندرم کورساکف که به صورت مزمن ظاهر می‌شود و علامت اصلی آن اختلال در حافظه ی کوتاه مدت می باشد. در حقیقت، اشکال در تیامین یا به علت رژیم غذایی ناکافی و مشکلات سوء جذب است که، موجب شکل‌گیری این اختلال می شود. تیامین کو آنزیم لازم برای آنزیم‌های دیگری است که در سیستم عصبی در هدایت پتانسیل عمل و در طول آکسون و هدایت سیناپسی نقش مهمی دارد. در این اختلال بیمار در عین هوشیاری کامل، دچار اختلال در حافظه ی نزدیک یا فراموشی پس گستر می شود.

سندرم ورنیکه

 بیماری مغزی ورنیکه، یک اختلال حاد قابل درمان و برگشت پذیر است. بیمار مبتلا، نشانه‌هایی چون دلیریوم، اختلال‌های حرکت چشم، اشکالاتی در حرکت و تعادل و تباهی اعصاب پیرامونی در انتهای دستها و پاها از خود نشان می دهد. معتادان به الکل پس از مدتی دچار آتاکسیا، یعنی عدم تعادل در ایستادن یا راه رفتن می شوند. همچنین، هشیاری آنان مختل شده و بیماران دچار فلج عضلانی می شوند. قطعاً اگر بیمار تحت درمان قرار نگیرد، به تدریج حال او وخیم شده و به حالت بهت زدگی و اغماء گرفتار می‌شود. علت اصلی بروز این اختلال و علائم مربوطه به طور مستقیم مصرف الکل یا خود الکل نیست، بلکه ناشی از اثرات منفی و تباه کننده الکل بر سوخت و ساز مواد غذایی و الگوی تغذیه ی نامناسب است که منجر به کمبود ویتامین می شود.



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات