پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

پذیرفتن درد

پذیرفتن درد آنچه دکتر لینهان به آن پذیرش بنیادی می‌گوید، تایید این موضوع است که درد شما به طور وحشتناکی ادامه دارد آسیب رسان است، مبارزه با آن انتخاب خوبی نیست.

پذیرفتن درد

آنچه دکتر لینهان به آن پذیرش بنیادی می‌گوید، تایید این موضوع است که درد شما به طور وحشتناکی ادامه دارد آسیب رسان است، مبارزه با آن انتخاب خوبی نیست.

شما نمی توانید این آسیب هیجانی را تغییر دهید. نمی توانید آن را از خود دور کنید و گزینه ای برای بهتر کردن لحظه خود ندارید. در چنین شرایطی، نیاز است درد را آنگونه که هست، بپذیرید، نه بیشتر و نه کمتر. شما آسیب دیده اید. پذیرش بنیادی، به این معنا نیست که با افکار منفی خود در ارتباط باشید. این کار مانند آنچه که هیجان به شما می‌گوید، به معنای اجتناب نیست. این به معنای بدبینی و تسلیم در مقابل تکانه ای که به زندگی پایان ببخشد تا افسردگی از بین برود، نیست از طرف دیگر، واقعا نمی دانید این کار را خواهد کرد یا نه، ممکن است پایان بخشیدن به زندگی جسمی به معنای پایان بخشیدن به درد هیجانی نباشد. ممکن است و انتخاب های آینده خود را محدود کنید. یکی از داستان های یونانی مورد علاقه من، افسانه سیسیفون است. او خدایان یونانی را به دلیل گناه حرص خشمگین می‌کند و به غلتاندن سنگی سنگین به بالای تپه ای شیبدار که در نوک تپه دوباره به پایین می غلتد، محکوم می‌شود. این محکومیت جاودان است. او هرگز نمی‌تواند بمیرد. بنابراین تا ابد، تمام کاری که می‌تواند انجام دهد، این است که سنگ را بالای تپه شیبدار ببرد و پایین غلتیدن آن را تماشا کند. سیسیفون محکوم است که این کار بیهوده را مدام تکرار کند.

با این وجود، سیسیفوس با این موضوع کنار می‌آید. تصمیم می‌گیرد اگر محکوم شده این سنگ را برای همیشه به بالای تپه شیبدار بغلتاند، پس باید باور داشته باشد که مهمترین و معنادارترین چیز دنیا، غلتاندن سنگ به بالای تپه است. خود عمل و نه انجام آن، چیزی است که مهم است. در واقع سیسیفوس، پذیرش بنیادی را به ما می آموزد. ما نیاز داریم چیزی را که نمی‌توانیم تغییر دهیم، بپذیریم. ما نباید با آن مبارزه کنیم زیرا مبارزه، درد ما را افزایش می‌دهد. مبارزه با چیزی که گریزناپذیر است، رنج را افزایش می‌دهد و درد را به ارمغان می آورد. این کار، الهام‌بخش امید یا معنادار بودن نیست. پذیرش بنیادی درباره تحمل درد، بدون بدتر کردن آن است بدون اضافه کردن رنج و عذاب به موقعیتی که از قبل هم بد بوده است. انتخاب می کنید و درد را آنگونه که هست، بدون مبارزه بپذیرید زیرا می دانید مبارزه، درد بیشتری ایجاد می کند..

انتخاب شما برای پذیرش

انتخاب شما برای پذیرش، بر مبنای اجبار است. درد خود را به قدرتی بالاتر که نیرویی معنوی است انتقال می دهید، و کمک می‌کند از طریق پذیرش، رنج کمتری داشته باشید. می دانید مبارزه با درد، شما را به جایی نمی‌رساند. می‌دانید، نمی‌توانید درد را از خود دور کنید بنابراین با آن همراه می شوید. شما تسلیم آن نمی شوید. تصمیم های آینده خود را بر اساس آن برنامه‌ریزی نمی‌کنید به سادگی و به‌طور قابل قبولی، آن را تجربه می کنید زیرا می‌دانید پذیرش، درد را به میزان بسیار زیادی قابل تحمل می‌کند. به جای تشویق، اجازه می دهید. به جای شدت بخشیدن، می‌پذیرید. به جای عذاب بردن، آن را تجربه می کنید.



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات