پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

از هیجان های فعلی ذهن آگاه باش

از هیجان های فعلی ذهن آگاه باش  هر چند مهارتهای تنظیم هیجان در زمینه چگونگی تغییر هیجان است، اما نمی‌توان بیش از حد بر آن تاکید کرد چون در اولین مرحله باید نسبت به هیجان های خود، ذهن آگاه باشید. از ذهن آگاهی به عنوان راهی

از هیجان های فعلی ذهن آگاه باش

 هر چند مهارتهای تنظیم هیجان در زمینه چگونگی تغییر هیجان است، اما نمی‌توان بیش از حد بر آن تاکید کرد چون در اولین مرحله باید نسبت به هیجان های خود، ذهن آگاه باشید. از ذهن آگاهی به عنوان راهی برای مشاهده دوباره دنیا استفاده کردید، از آن بعنوان شیوه پذیرش هیجان بهره می گیرید.

شما نه فقط برای افزایش درک حسی دنیا، بلکه برای پذیرش دنیا و تجربه خود به همان گونه ای که در دقیقاً در این لحظه است، به آن توجه می کنید. وقتی افسرده یا مضطرب هستید، قابل درک است که بخواهید آن درد سریعاً خاتمه یابد و به آن واکنش نشان دهید. اما اگر به این حس فوریت پاسخ دهید، آنچه اغلب به آن خواهید رسید، اجتناب است. اجتناب، پیامدهای وخیم و طولانی دارد. اولاً، اجتناب باعث پاسخ‌های ترس می‌شود. هنگامی که بتوانید با اجتناب، برانگیختگی ترس، اضطراب، دلهره یا افسردگی را کاهش دهید.

واکنش های اجتنابی در سطحی ناآگاهانه نقش می بندد. شما خود به خود و حتی بدون آگاهی از کاری که انجام می دهید، شروع به اجتناب می کنید. ثانیاً، اجتناب پیش بینانه می شود. نه تنها از موقعیت هایی که از ابتدا باعث هراس می شدند، اجتناب می کنید بلکه پس از مدت کوتاهی از موقعیت های مرتبط با آن و دیگر موقعیت‌ها نیز اجتناب خواهید کرد.

به عنوان مثال، در وهله اول، ممکن است از رویارویی هیجانی با پدر خود اجتناب کنید. سپس، ناآگاهانه، از رویارویی هیجانی با معلم ها و نیز اشخاص مسئول و صاحب مقام اجتناب می کنید. بعد از آن، ناآگاهانه به لیست در حال رشد اشخاصی که از آنها اجتناب می‌کنید، کارفرما را هم می افزایید. به زودی، شاید تمام اشخاص دارای قدرت به نشانه های خطر قریب الوقوع تبدیل شوند. نمی توانید با اشخاص صاحب مقام، رابطه بین فردی رضایت بخشی داشته باشید و به جای پیشرفت شغلی و احساس آرامش در کنار افرادی که جایگاه اجتماعی بالاتری از  شما دارند، احساس ضعف و ناتوانی به شما دست می دهد.
جلوگیری از این واکنش های ترس انگیز هیجانی آسان است: از اجتناب، اجتناب کنید. نسبت به هیجان های خود، حتی هیجان های دردناک، ذهن آگاه باشید



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات