پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

علاقه از کجا می‌آید

علاقه از کجا می‌آید؟  به نظر پژوهشگران، بخشی از علاقه به ارث می‌رسد و بخش دیگر آن از محیط خانواده کسب می‌شود. همچنین علاقه، به جنس فرد، تأثیر اجتماعی ۔ اقتصادی، تاییدهای دیگران و تجربه‌های دوران کودکی وابسته است.

علاقه از کجا می‌آید؟

 به نظر پژوهشگران، بخشی از علاقه به ارث می‌رسد و بخش دیگر آن از محیط خانواده کسب می‌شود. همچنین علاقه، به جنس فرد، تأثیر اجتماعی ۔ اقتصادی، تاییدهای دیگران و تجربه‌های دوران کودکی وابسته است.

علایق در حوالی ۱۳ تا ۱۴ سالگی، یعنی در آغاز نوجوانی، خودنمایی می‌کنند. می‌توان گفت که علایق تا اندازه ای محصول تجربه‌ هایی است که کودک درباره خود به دست می آورد. علاقه، گاهی زودرس و گاهی دیررس است، به نوجوان اجازه می‌دهد تا در جهت یکی از مشاغل هدایت شود و بدین وسیله بزرگسال و خودمختار بودن خود را به تایید رساند. همچنین علاقه به او اجازه می دهد که در دامنه ای از نقش های اجتماعی و شغلی، که در بزرگسالان اطراف خود مشاهده کرده است، وارد شود.


علاقه  به چه درد می خورد؟

درست است که بین هوش و موفقیت از تحصیلی همبستگی مثبت وجود دارد همبستگی قویتر از آن بین علاقه و موفقیت شغلی دیده می‌شود. تمام تحقیقات نشان می‌دهد، کارگرانی که به کار خود علاقه دارند، کارمندانی که با شور و اشتیاق بر سر کار حاضر می‌شوند و حتی مسئولانی که با رغبت تمام مسئولیت می‌پذیرند، در مقایسه با دیگران، هم موفقیت بیشتری دارند و هم از کار خود اظهار رضایت می‌کنند. بنابراین، رغبت یا علاقه یکی از جنبه‌های شخصیت انسان است که باید خوب شناخته شود. ما باید، هم علایق خود را بشناسیم و هم علایق دیگران را. علاقه ابتدا در انتخاب رشته تحصیلی و بعد در انتخاب شغل وارد عمل می‌شود. بنابراین، علاقه می‌تواند در تفاهم بین زن و شوهرها، والدین و فرزندان و حتی تفاهم بین دوستانشان نقش داشته باشد.
مسائلی که بین زن و شوهر ها به وجود می آید، بحث هایی که در بین دوستان دیده می شود و اختلاف های والدین و فرزندان زمانی به سهولت حل می شوند که آنها از علایق یکدیگر خبر داشته باشند.



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات