پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

مواجه سازی بدون خنثی سازی

مواجه سازی بدون خنثی سازی  روشهای متداول مواجه سازی، از اهمیت ارزش بسیار برخوردار است، حتی اگر در تجربه های وسواسی مخفی یا به  نظر دور از دسترس باشند. اگر فرد، رفتارهای اجتنابی قابل توجهی را گزارش دهد، در این صورت تمرین‌ها

مواجه سازی بدون خنثی سازی

 روشهای متداول مواجه سازی، از اهمیت ارزش بسیار برخوردار است، حتی اگر در تجربه های وسواسی مخفی یا به  نظر دور از دسترس باشند. اگر فرد، رفتارهای اجتنابی قابل توجهی را گزارش دهد، در این صورت تمرین‌های مواجه سازی، بسیار مفید می باشند.

با آماده کردن بیمار از طریق آرام سازی و یا سرمشق گیری، وی تشویق می شود تا درست وارد موقعیت‌هایی شود که موجب برانگیختن افکار وسواسی وی می شوند، از قبیل استفاده از چاقو در حالت های طبیعی، عبور از زمین بازی مدرسه؛ در صورتی که محور افکار وسواسی، اعمال خشونت آمیز به بچه ها باشد تکرار مداوم این قبیل تمرین های مواجه سازی تدریجاً منجر به کاهش ترس و بی اعتمادی، به خود که اغلب حاصل تجربه های وسواسی است، می‌شود. در بعضی موارد فرق میان تمرینهای مواجه سازی و آزمایشهای رفتاری نامشخص است.

هدف اصلی آزمایش های رفتاری

هدف اصلی آزمایش های رفتاری، جمع آوری اطلاعات شخصی و مستقیم است. اما هدف اصلی یک تمرین مواجه سازی؛ کاهش ترس و در مرحله ی دوم جمع آوری اطلاعات تازه می باشد. برای دستیابی به هدف اول، کاهش ترس، تکرار مواجه سازی ها ضروری می باشد. معمولاً ترس با تمرین های برنامه ریزی شده و نظم همواره کاهش می‌یابد. تجربه ی مستقیم و شخصی از کاهش ترس، در فرآیند و پس از تمرین های مواجه سازی، از اهمیت کاملا آشکاری برخوردار است. برنامه ای با ساختار ساده می‌تواند موثر باشد.

 تمرینات مواجه سازی:

۱. هدف از موج سازی این است که ......
۲. من پیش‌بینی می‌کنم که، من ترس را در مقیاس ۱۰۰ ۔ ۰ تجربه خواهم کرد.
۳. گزارش: من در حقیقت ترس را در مقیاس ۱۰۰ ۔ ۰ تجربه کردم.
۴. من پیش‌بینی می‌کنم که اگر این تمرین را تکرار کنم، ترس را به مقدار ۱۰۰ ۔ ۰ تجربه خواهم کرد.



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات