پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

داشتن فرزند، انتخاب در برابر شانس

داشتن فرزند، انتخاب در برابر شانس  پدر و مادر بودن سخت ترین، رضایت بخش ترین و با اهمیت ترین شغل و کار در جهان است. هیچ مسئولیتی بزرگتر و مشکل تر از بزرگ کردن فرزند در زندگی وجود ندارد و برای برخی از انسانها هیچ رضایتی بالا

داشتن فرزند، انتخاب در برابر شانس

 پدر و مادر بودن سخت ترین، رضایت بخش ترین و با اهمیت ترین شغل و کار در جهان است. هیچ مسئولیتی بزرگتر و مشکل تر از بزرگ کردن فرزند در زندگی وجود ندارد و برای برخی از انسانها هیچ رضایتی بالاتر از آن نیست.

بسیاری از مردم، تنها با اتکا به و چه منفی نقش والدین، از پدر و مادر شدن انتقاد می‌کنند و دیگران به خصوص آنهایی که هنوز پدر مادر نشده اند پدر مادر بودن را تنها با اتکا به وجوه مثبت آن رویایی بزرگ می‌دانند. اما در واقعیت پدر و مادر شدن می تواند کاری بسیار پر مشقت، نومید کننده و بی اجر و مزد باشد و می تواند انرژی، پول و وقت شما را ببلعد. در عین حال که می تواند پرهیجان ترین و رضایت بخش ترین کاری باشد که می توانید انجام دهید. خلق و ایجاد یک انسان با همراهی همسرتان، حقیقتاً یک معجزه است. ما به هیچ عنوان از آنچه گفتیم. قصد این را نداریم که بگوییم بچه دار شوید یا اینکه نباید بچه دار شوید. هر فردی باید خودش در این باره تصمیم بگیرد.

انتخاب علاقه‌ای

مهم این است که انتخاب علاقه‌ای انجام دهیم، تا اینکه این مساله را به شانس واگذار کنیم. و مساله دیگری که مهم است، این است که پیش از ازدواج دختر و پسر در مورد مسائل مناقشه برانگیز بعدی صحبت کنند. این که آیا اصلا نمی خواهند فرزند داشته باشند، یا نه؟! فکر می‌کنند چه زمانی برای بچه دار شدن بهترین زمان است و اینکه دوست دارند چند فرزند داشته باشند؟ متأسفانه در دوره ی آشنایی، زن و مرد در این مورد معمولا صحبتی نمی کنند. به خاطر همین هم نمی دانند که آیا در این زمینه با هم توافق دارند یا ندارند. حتما دلیل اینکه در این مورد صحبت نمی کنند این است، که فکر می‌کنند موضوع چندان با اهمیتی نیست. در جهانی که بسیاری از بچه‌ها به طور ناخواسته به دنیا می‌آیند و افراد متاهل هم به این مساله کم بها می‌دهند، شاید جای طرح این قضیه در زمان آشنایی کمی مسخره به نظر برسد.

اما مساله اینجاست که آبستنی ناخواسته، شروع بسیار سختی برای مسئولیت دشوار پدر و مادر شدن است. ما سعی می کنیم که همه چیز را تا حد امکان با برنامه ریزی به جلو ببریم. برای تحصیلاتمان، کارمان، ارتقاء شغلی، کسب و کار تا جایی که ممکن است برنامه‌ریزی می‌کنیم و سعی می‌کنیم گام به گام حرکت کنیم. وقت بسیاری را برای صحبت در مورد مدل اتومبیل، سال ساخت، مسائل ریز مربوط به آن، رنگ و دیگر مسائل مورد علاقه صرف می‌کنیم. یک عروس خانم فقط برای لباس عروسی چقدر فکر می‌کند و چقدر زمان صرف می‌کند. اما وقتی می‌خواهیم بچه دار شویم، سکندری می‌خوریم، انگاری که در باد غوطه وریم گفته می‌شود که بزرگترین هدیه ای که مادر و پدر می‌توانند به فرزندشان بدهند، ازدواج موفق خودشان است چرا که ازدواج موفق والدین، برای کودک نوید حمایت و ثبات است و الگویی از عشق را به ارائه می کند؛ که بعدها او می‌تواند به عنوان یک بزرگسال، همان الگو را در زندگی خود ادامه دهد.



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات