پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

افرادی که به سرعت و به شدت خشمگین می شوند

افرادی که به سرعت و به شدت خشمگین می شوند  همه ی ما در زندگی خود خشمگین می شویم. وقتی که اوضاع بر وفق مراد نیست، وقتی که ناراحت هستیم، یا در حق ما بی عدالتی شده است، خشمگین می شویم. این نوع از خشم طبیعی است و همه ی ما آن

افرادی که به سرعت و به شدت خشمگین می شوند

 همه ی ما در زندگی خود خشمگین می شویم. وقتی که اوضاع بر وفق مراد نیست، وقتی که ناراحت هستیم، یا در حق ما بی عدالتی شده است، خشمگین می شویم.

این نوع از خشم طبیعی است و همه ی ما آن را احساس می‌کنیم. اما برخی افراد به طور ناگهانی و با شدت بسیار زیاد خشمگین می‌شوند. یا به عبارت دیگر خشم آنها غیر معمولی و با نامتناسب است. زندگی با چنین افرادی یک تجربه ی بسیار وحشتناک است. این افراد با خشم خود، همسر و فرزندانشان را کنترل می‌کنند.

وقتی با چنین افرادی روبرو می شویم، برای اینکه مورد حمله ی خشم آنها واقع نشویم، رفتار خود را بسیار کنترل می‌کنیم و در حال ترس از آنها به سر می‌بریم. چرا که هر لحظه احتمال آن می‌رود که عصبانی شوند و خشم خود را با شدت هرچه تمام‌تر بروز دهند. کنترل رفتار در برابر این گونه افراد برای مدتی کوتاه امکان‌پذیر است، اما در زندگی مشترک حقیقتاً انرژی فراوانی از انسان می‌گیرد. در زیر برخی از نشانه‌های هشدار مربوط به خشم ناگهانی و بدون کنترل آورده شده است:

* هنگامی که برخی چیزهای کوچک مطابق میل او نیست، از کوره در رفته و خشم خود را روی کسانی که در اطراف او باشند، خالی می کند.
* هنگامی که با نظر موافق نیستید، با فریاد، بد دهنی و تهدید پاسخ می‌دهد.
* هنگامی که از او می خواهید تا کار ساده ای را برای تان انجام دهد، حالت تدافعی گرفته و مخالفت می‌کند.
* هنگامی که به او توضیح می‌دهید که رفتارش چه تاثیری بر شما می‌گذارد. احساس می‌کند که به او حمله شده است و متقابلاً بی‌رحمانه به شما حمله می کند.
* خشم خود را با کوبیدن در، قطع تلفن، ترک اتاق و غیره بروز می‌دهد.
* خلق و خویش به ناگهان از وضعیتی مهربان، گرم و صمیمی، در عرض تنها چند ثانیه به وضعیتی عصبانی تغییر می‌کند.
* وقتی کاری را که می‌خواهد برایش انجام نمی دهید، یا مرتکب اشتباهی می شوید، آمادگی او برای اینکه داد بزند و شما را تحقیر کند، بالاست.
* به کرات در مکان‌های عمومی نظیر رستوران ها، مراکز خرید، خانه ی دوستان و ... صدایش را بلند کرده و یا عصبانی می شود.
* خشم خود را به صورت فیزیکی و با زدن و یا پرت کردن اشیا و هل دادن و یا زدن شما و یا دیگری نشان می‌دهد.

قبل از ازدواج لازم است که به مساله خشم توجه کنیم

قبل از ازدواج لازم است که به مساله خشم توجه کنیم. در صورتی که فرد مورد نظر شما کنترل خشم خود مشکل دارد و به شدت خشمگین می شود، ارتباط شما در آینده مخدوش خواهد بود. از ازدواج با چنین افرادی باید پرهیز کرد. زندگی با چنین افرادی به شدت آسیب زننده است. تعدادی از این افراد بعد از ازدواج خشم خود را با زدن همسر خود خالی می‌کنند. در ادبیات علمی آنها را به عنوان همسر آزار می شناسیم. همسرآزاری یک مورد بسیار جدی در روابط خانوادگی به شمار می‌رود. برخی از خانمها، پس از ازدواج متوجه می شوند که همسر آنها دست بزن دارد و خشم خود را با زدن آنها کاهش می دهد. بسیاری از این خانم ها اولین باری که متوجه این مساله می‌شوند، بهت زده می‌شوند، و نمی‌دانند که چه باید بکنند. همسر آنها در عین حال که به آنها ابراز عشق و صمیمیت می کند، در لحظه‌ی عصبانیت به راحتی آنها را می‌زند و بددهنی می‌کند. زمانی که این خانم‌ها از شوهران خود می خواهند که رفتار خود را تغییر دهند، آنها معمولاً اظهار می‌کنند که: تو نباید کاری کنی که من عصبانی شوم و به این صورت سعی در کنترل همسر خود دارند.

خانمی که با امید فراوان به زندگی مشترک پا گذشته، پس از عقد ازدواج، سیلی را که از همسر خود می خورد، احساس درد، تنهایی، شرم، خجالت، ناتوانی، خشم و افسردگی می‌کند. عزت نفس آنها شدیداً آسیب می‌بیند و معمولا ناتوان از تصمیم گیری، به زندگی با شوهر آزاگر خود ادامه می‌دهند. همسران آزاد دیده بعضاً به قدری تحقیر می‌شوند، که زندگی با آزار دهنده ی خود را توجیه می‌کنند و برای نجات آنها از شرایط آزار نیاز به روان درمانی هست. افسانه ۲۰ ساله دو سال بود که با رضا ۲۳ ساله ازدواج کرده بود. اما در این مدت به دلیل ضرب و شتم رضا، شنوایی او کاهش پیدا کرده بود. وقتی که رضا به صورتش سیلی می زده، دستش را جلو صورتش گرفته بود؛ اما بر اثر شدت ضربه ی دست رضا، یکی از انگشتان دستش شکسته بود. او به مادرش گفته بود که دستم لای در رفته است... افسانه همه ی اینها را تعریف می‌کرد و در عین حال می‌گفت من رضا را دوست دارم!!!



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات