پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

درباره اختلال اضطراب اجتماعی چه می دانید؟

در اختلال اضطراب اجتماعی، ترس و اضطراب و استرسی که در فرد وجود دارد می تواند باعث شود زندگی فرد بطور کامل با اختلال مواجه شو

اختلال اضطراب اجتماعی جیست؟

مضطرب شدن در برخی شرایط برای هر شحصی طبیعی است. برای مثال، رفتن به یک قرار ملاقات یا ارائه مطلب و سخنرانی در یک جلسه رسمی ممکن است برای شما ایجاد اضطراب کند که این مسئله امری کاملا طبیعی است. اما در اختلال اضطراب اجتماعی، که به عنوان فوبیای اجتماعی نیز شناخته می شود، تعاملات احتماعی روزانه و متداولی که همه ی افراد روزانه با آنها سر و کار دارند، میتواند باعث ایجاد اضطراب،ترس،دستپاچگی و خجالت شود چرا که فرد از آن می هراسد که افراد او را بدلیل نوع ظاهرش قضاوت یا مسخره کنند، یا ممکن است کاری انجام دهد که بر خالف آنجه دیگران انجام میدهند باشد.

در اختلال اضطراب اجتماعی، ترس و اضطراب و استرسی که در فرد وجود دارد می تواند باعث شود زندگی فرد بطور کامل با اختلال مواجه شود.

استرس شدید حاصل از این نوع احتلال رفتاری می تواند روی زندگی روزمره، کار،مدرسه،تحصیل،شغل و دیگر فعالیت های شخصی و اجتماعی فرد را تحت تاثیر قرار داده و اثرات زیان برای بر آنها بگذارد.

اختلال اضطراب اجتماعی یک عارضه ی مزمن رفتاری و روانی است؛ اما یادگیری ترفند های مقابله با آن در جلسات مشاوره روانشناسی، و همچنین مصرف دارو هایی که توسط مشاور تجویز می شود میتواند به شما کمک کند تا حد زیادی اعتماد به نفس خود را گسترش داده و توانایی خود در برقراری ارتباط با دیگران را افزایش دهید.

علائم و نشانه ها

احساس خجالت و موذب شدن در برخی شرایط و موقعیت ها، بخصوص در کودکان امری طبیعی است و لزوما نشانه ی اختلال اضطراب اجتماعی نمی باشد. میزان راحتی و اعتماد به نفس افراد در موقعیت های گوناگون با یکدیگر متفاوت است و به عواملی همچون شخصیت افراد، تجربه های زندگی، نوع باور های فردی و دینی و شرایطی که فرد در آن رشد کرده است بستگی دارد. باید پذیرفت که برخی از افراد بطور ذاتی و طبیعی افراد درون گرایی هستند و عده ی دیگری از آنها برون گرا هستند و در شرایط بخصوص، احساس ناراحتی و اضطراب نمی کنند.

برخلاف اضطراب ها و استرس های روزانه، اختلال اضطراب اجتماعی شامل مواردی همچون ترس، اضطراب شدید و خودداری از قرار گرفتن در موقعیت های مختلف است که این امر می تواند زندگی اجتماعی، فردی،کار های روزانه ی فردی، شغل،درس و تحصیلات، مدرسه، دانشگاه و دیگر فعالیت های انسانی فرد را تخت تاثیر خود قرار دهد و آنها را مختل کند.

این اختلال روانی معمولا در اوایل تا اواسط دوران نوجوانی که افراد بتازگی وارد اجتماع می شوند شروع می شود، اما در برخی موارد نیز ممکن است علائم آن در سنین پایین تر یا حتی بالاتر نمایان شود.

علائم و نشانه های رفتاری و احساسی

برخی علائم و نشانه های اختلال اضطراب اجتماعی شامل موارد زیر می باشد:

  • ترس از شرایطی که فرد ممکن است مورد قضاوت دیگران قرار بگیرد.
  • ترس از اینکه خود دیگران او را مسخره و تحقیر کنند.
  • ترس شدید از صحبت کردن و تعامل داشتن با دیگران و غریبه ها.
  • ترس از اینکه افراد متوجه اضطراب فرد شوند.
  • ترس از بروز نشانه های فیزیکی که باعث شود اضطراب شا نمایان شود مانند عرق کردن و لرزش صدا و قرمز شدن صورت
  • جتناب از انجام فعالیت ها و یا صحبت کردن با دیگران بدلیل ترس از اشتباه کردن

 

 

 

 

 

 

 

 

 



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات