پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

کابوس ها

کابوس ها  کابوس ها پدیده های مرتبط با خواب REM وحشتناک هستند که عمدتاً در نیمه دوم یا یک سوم انتهای شب ظاهر می شوند. برخلاف پاراسمنی های خواب NREM، کابوس ها به بیداری کامل کودک منجر شده و پس از آن کودک با آگاهی از وضعیت خو

کابوس ها

 کابوس ها پدیده های مرتبط با خواب REM وحشتناک هستند که عمدتاً در نیمه دوم یا یک سوم انتهای شب ظاهر می شوند. برخلاف پاراسمنی های خواب NREM، کابوس ها به بیداری کامل کودک منجر شده و پس از آن کودک با آگاهی از وضعیت خود به محیط پاسخده است.

برخلاف پاسخ اتونوم جنگ و گریز که در وحشت های خواب پدید می آیند، رفتار کودک در کابوس ها ناشی از اِرازل هیجانی با ناراحتی از رویا مشخص می‌شود. کودک با یادآوری رویا با توجه به سطح رشد خود قادر به بازگویی آن به شکل یک روال داستان گونه است. والدین قادر به تسکین کودک بوده، اما به خواب رفتن او مدتی به طول می‌انجامد. همانند سایر پاراسمنی ها، تنیدگی، محرومیت از خواب و اضطراب می توانند منشا کابوس ها باشند. رویدادهای ضربه‌ای و داروهای موثر بر روی خواب REM،  از جمله آمفتامین‌ها، خواب آورهای سداتیو، آگونیست های دوپامین، مسدود کننده‌های بتا، مونته لوکاست، اریترومایسین و داروهای غیر استروئیدی و ضدالتهابی از عوامل تسریع کننده ی دیگر به شمار می آیند.

قطع داروی بازدارنده ی خواب REM، مانند کلونیدین همچنین می‌تواند راه انداز کابوس‌ها یا رویاهای زنده به عنوان بخشی از پدیده ی بازگشت REM بشود. تشخیص کابوس‌ها به‌طور بالینی صورت پذیرفته و باید از وحشت های خواب اِرازل های گیج کننده، یک اختلال اضطراب و PTSD تشخیص افتراقی داده شوند. مدیریت این اختلال با اطمینان دادن به والدین و با حذف هرگونه داروی راه انداز کابوس ها آغاز می‌شود. همچنین تشویق به بهداشت خوب خواب و منع تماشای برنامه های وحشتناک تلویزیونی، فیلم‌ها و بازی‌های کامپیوتری پیش از خواب جز مدیریت آن است. تعریف داستان های شب جهت کاستن ترس کودک ممکن است سودمند باشد. آموختن روشهای تنش‌زدایی به کودکان ممکن است به خواب آنها کمک بکند. یک کودک با کابوس های شدید و پایدار ممکن است دارای PTSD بوده و باید به یک متخصص بهداشت روان ارجاع داده شود.



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات