پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

آشنایی با خانواده

آشنایی با خانواده  یکی از راه های شناسایی فرد مقابل، شناخت خانواده ی اوست. یکی از بهترین شیوه‌ها برای شناخت فرد مشاهده ی اوست زمانی که با خانواده اش در تعامل است. نحوه ی برخورد فرد با اعضای خانواده و پدر و مادر، شاخصی از

آشنایی با خانواده

 یکی از راه های شناسایی فرد مقابل، شناخت خانواده ی اوست. یکی از بهترین شیوه‌ها برای شناخت فرد مشاهده ی اوست زمانی که با خانواده اش در تعامل است.

نحوه ی برخورد فرد با اعضای خانواده و پدر و مادر، شاخصی از رفتار آینده ی او در یک ارتباط صمیمانه است. نوع برخورد و رفتار فرد در خانواده اطلاعات بسیار زیادی به ما می‌دهد، تا پیش‌بینی کنیم که بعد از ازدواج این فرد چگونه برخورد خواهد کرد.

اگر فرد در ارتباط با خانواده صادق و راحت باشد، احتمالا بعد از ازدواج هم به همین شیوه رفتار خواهد کرد و اگر فردی با اعضای خانواده اش با تعارض فراوان و
ضدیت رفتار کند، احتمالاً همان الگو نیز به رابطه ی با همسر تسّری پیدا خواهد کرد. بسیاری باور دارند که همه ی توان خود را به کار خواهند برد، تا الگوهای رفتاری خانواده ی خود را دوباره ایجاد نکنند و در رابطه ی جدیدشان الگوی جدیدی از خانواده ارائه کنند. من مثل پدرم نیستم یا من نمی‌خواهم خانواده ای شبیه آنچه که پدر و مادرم ایجاد کردند، داشته باشم و یا به شما خواهم گفت که خانواده یعنی چه!. گفتن این حرف ها بسیار راحت تر از عمل کردن به آنهاست.

البته این بدان معنی نیست که انسان قدرت تغییر الگوهای قدیمی یاد گرفته را ندارد، بلکه می‌توان گفت که هر فردی این قدرت را دارد که آنچه را در خانواده یاد گرفته است بشناسد و تا حدودی تغییر دهد. آشنایی تنها در یک تعامل دو نفره به دست نمی‌آید، بلکه ما می توانیم از نظر دیگران، دوستان و به ویژه والدین و مخصوصاً والد هم جنس برای شناخت بهتر فرد مقابل سود جوییم. در آشنایی سنتی اصل بر این است که افراد کهنسال و والدین، عقل و قدرت انتخاب همسر مناسب را دارا هستند. والدین بیشترین موقعیت اقتصادی، سیاسی و اجتماعی را در نظر می‌گیرند. در این نوع ازدواج‌ها تبار و اصل و نسب و موقعیت خانوادگی عموماً مهمتر از دلبستگی و علاقه دو طرف است و نرخ طلاق در جوامعی که ازدواج سنتی رایج است بسیار کمتر از نرخ طلاق در جوامع دیگر است. آیا بر این اساس می‌توان نتیجه گرفت که والدین و افراد بزرگسال بهتر از افراد جهان می توانند تصمیم بگیرند؟! ما بر این باور هستیم که شنیدن نظرات والدین می‌تواند مفید باشد، اما این به معنای موافقت و تایید و انجام همه ی آن نظرات نیست.

بلکه فهم آنچه که آنها می‌گویند برای تصمیم گیری عاقلانه حائز اهمیت است. در یک مطالعه بر روی ۵۱۷۴ زوج عقد کرده نتایج به دست آمده نشان داد، زمانی که هم والدین پسر و هم والدین دختر از ازدواج فرزندانشان ناخشنود بودند، حدود ۸۸% از زوج ها نیز از زندگی مشترک خود، رضایت کمی داشتند. زمانی که والدین یکی از زوج ها درباره ی ازدواج فرزندش نظر مساعد نداشت، تقریباً ۷۳% زوج ها از ارتباط خود احساس رضایتمندی سطح پایینی داشتند و از طرف دیگر هر گاه والدین هر دو نفر نظر مثبتی به ازدواج فرزندانشان داشتند، تقریباً ۵۸% از زوجها سطح بالایی از رضایتمندی ارتباطی را گزارش می دادند.



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات