پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

روابطی که مناسب ازدواج نیست

روابطی که مناسب ازدواج نیست ۱. رابطه ی که شما بیشتر عشق می ورزید.   شما عاشق هستید، اما از احساس طرف مقابل خود مطمئن نیستید. اینطور می پندارید که با یکدیگر زوج ایده‌آلی خواهید بود. اما او آنقدرها هم از رابطه با شما هیجان ز

روابطی که مناسب ازدواج نیست

۱. رابطه ی که شما بیشتر عشق می ورزید. 

 شما عاشق هستید، اما از احساس طرف مقابل خود مطمئن نیستید. اینطور می پندارید که با یکدیگر زوج ایده‌آلی خواهید بود. اما او آنقدرها هم از رابطه با شما هیجان زده نیست. وقتی که در کنارتان نیست، مدام به او فکر می‌کنید. اما این طور به نظر می‌رسد که او بدون شما مشکل چندانی ندارد. یک رابطه هنگامی که فقط یکی از طرفین در اکثر اوقات تعقیب کننده ی دیگری است، سالم نبوده و از تعادل خارج است.
 اینکه یک نفر به چنین رابطه ای ادامه می‌دهد می‌تواند به دلایل زیر باشد.

الف ۔ تکرار الگوی دوران کودکی: اگر در کودکی عشق یا توجهی را که به آن نیاز داشتید، به شما داده نمی‌شده است، احتمالاً ناخودآگاه تصمیم گرفته اید که سخت تلاش کنید تا دوستتان بدارند.
ب ۔ خود را تنبیه می کنید، احساس می کنید که مستحق عشق و توجه نیستید و لیاقت عشق را ندارید. بنابراین در چنین روابطی باقی می مانید تا به خود اثبات کنید که مستحق عشق نیستید.
ج ۔ همانندسازی با یکی از والدین. اگر در کودکی شاهد آن بودید که مثل مادرتان مدام به خاطر توجه، در تعقیب پدرتان بود، ممکن است چنین نتیجه گرفته باشید که روابط اصولا این گونه است و کاملاً طبیعی است که یکی از طرفین دیگری را بیشتر دوست داشته باشد.


۲. رابطه ای که شما کمتر عشق می ورزید

 این طرف مقابل است که بیشتر شما عشق می ورزد. شما سعی می‌کنید تا خود را متقاعد کنید که بیش از آنچه واقعیت دارد، او را دوست دارید. اما از درون خود می‌دانید که نسبت به او احساس عشق ندارید. این نوع ارتباط، همانند رابطه ی نوع اول متعادل و سالم نبوده و سرانجامی نخواهد داشت.
 دلایل زیر می تواند این نوع ارتباط را توضیح دهد.

الف ۔ می خواهید از خود محافظت کنید. اگر در گذشته از طرف کسی که او را واقعا دوست داشته اید، آسیب دیده باشید، ممکن است این تصمیم ناخودآگاه را گرفته باشید که دیگر هرگز کسی را آنچنان دوست نداشته باشید، که بعدها از طرف او آسیب ببینید.
ب ۔ یکی از والدین خود را تنبیه می کنید. فرد مقابل خود را به جایی یکی از والدین خود می‌بینید و عصبانیت خود را از آن والد را بر روی رو تخلیه می کنید. او را طرد می کنید تا همان کاری را کرده باشید که او در کودکی با شما کرده است. ج ۔ می خواهید دیگران را کنترل کنید. رابطه با کسی را انتخاب می‌کنید که بیشتر به او عشق می ورزد تا احساس برتری کنید و احساس کنید که همه چیز در کنترل شماست. هنگامی که فرد مقابل شما در طلب عشق و محبت شما باشد، آسیب پذیرتر خواهد بود و شما احساس می کنید که روی او کنترل دارید.
د ۔ همانندسازی با یکی از والدین. اگر در کودکی شاهد آن بوده اید که یکی از والدین شما سردتر، گوشه گیرتر، و منزوی تر از دیگری است، ممکن است بپندارید که چنین وضعی در روابط کاملاً طبیعی است. اگر با آن والد همانندسازی کرده باشید، همان الگو را در روابط خود تکرار می کنید.



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات