پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

ببخشید حتی اگر فراموش نمی کنید

ببخشید حتی اگر فراموش نمی‌ کنید می‌گویند فیل هیچ چیز را فراموش نمی کند. اما پیدا کردن راهی برای بخشش به این معنا نیست که باید فراموش کنید. یک تجربه ی ناراحت کننده می تواند به موضوعی مثبت تبدیل شود. بخشیدن کسی که شما را آزر

ببخشید حتی اگر فراموش نمی‌ کنید

می‌گویند فیل هیچ چیز را فراموش نمی کند. اما پیدا کردن راهی برای بخشش به این معنا نیست که باید فراموش کنید. یک تجربه ی ناراحت کننده می تواند به موضوعی مثبت تبدیل شود. بخشیدن کسی که شما را آزرده و رها کردن احساسات منفی، به معنای آن است که شما کسی هستید که از این کار سود می برید.

برای مثال، اگر در جوانی بیش از حد به دیگران اعتماد می کردید، اما متوجه سوء استفاده ی دیگران از این موضوع شدید، عاقلانه است که برای شروع رابطه ی جدید ابتدا به بررسی بپردازید. رضا در اوایل دهه ی سوم زندگی، بیش از حد به مردم اعتماد میکرد، اما متوجه شد که آنها از این کار او سوء استفاده می‌کنند.

یک بار یکی از دوستانش برای اقامت به خانه او آمد، اما هیچ پیشنهادی برای مشارکت در هزینه های خانگی نکرد، در حالی که با خوشحالی از وسایل رضا استفاده می کرد و از او پول قرض می‌گرفت، بدون اینکه آن را به او بازگرداند. این موضوع باعث پریشانی شدید رضا شد، اما نمی‌توانست چگونه با آن موقعیت برخورد کند. رضا به دیگران بی اعتماد شد و در نتیجه خودش را از مردم جدا کرد، زیرا نمی خواست دوباره آسیب ببیند؛ اما با این کار خود را تنها و اندوهگین ساخت.

پس از مدتی رضا درمان را در پیش گرفت. درمانگر به او پیشنهاد داد در یک دوره ی آموزشی شهامت شرکت کند و در عین حال به او کمک کرد محدوده‌های شخصی درست را شناسایی کند هر دوی این فعالیت‌ها به رضا کمک کردند دوباره شروع به دوست یابی کند. او یاد گرفت که چگونه به دوست هایش اجازه رشد تدریجی بدهد و پیش از این که شانسی برای آزمودن آن فرد داشته باشد، بدون تفکر و آمادگی شروع به انجام کاری نکند. تمرین شهامت، به او مهارت نه گفتن و اعتماد به نفس در روابط با دیگران را آموخت. در پایان این فرآیند رضا دوستان قابل اطمینان و حمایتگری یافت و احساس کرد می‌تواند وضعیت را تشخیص دهد، در حالی که قبلاً امکان داشت خود را به خطر بیندازد. اکنون رضا با مردم احساس خوشی و راحتی می کند، در حالی که قادر است از خود به شیوه ای مثبت محافظت کند (اگر خوشحال نیستید، ممکن است در دوست یابی مشکل داشته باشید). بدین ترتیب، بعضی افراد بخشیدن را به خاطر کارهایی که در زندگی انجام داده اند. دشوار می دانند.

یادآوری کینه، رنجش، احساس گناه و آسیب‌های قدیمی، تاثیر منفی دارد و منجر به موارد زیر می شود:
• تقویت احساس گناه و پشیمانی، برای کارهایی که احساس خوبی نسبت به آن ندارید.
• انتقام‌جویی و تلافی کردن به صورت مداوم
• تجربه کردن خشم، دشمنی و تندی
• باقی ماندن در حالت دفاعی
• احساس شکست، بی اعتنایی و تشویق به دلیل تایید دیگران، عدم اعتماد به نفس و ترس از کشمکش
• تنش

هیچ کس از شما نمی خواهد اتفاق های گذشته را فراموش کنید، اما شما به خاطر تحمل سنگین عدم بخشش، آسیب می‌بینید. باید از خود بپرسید آیا می‌خواهید متحمل ضربه‌ای مضاعف شوید (یک بار برای آن رویداد در گذشته و بار دیگر به خاطر زنده نگه داشتن احساسات منفی) یا می‌خواهید درسی مثبت از آن رویداد بگیرید و به حرکت خود ادامه دهید.



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات