پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

آیا شما دچار کمبود اعتماد به نفس هستید؟

کمبود اعتماد به نفس میتواند از نظر عاطفی، جسمی، روحی و روانی مخرب بوده و عامل تضعیف افراد باشد.

علائم کمبود اعتماد به نفس

کمبود اعتماد به نفس می تواند از نظر عاطفی، جسمی، روحی و روانی مخرب بوده و عامل تضعیف افراد باشد.

همه ی افراد گاها دچار کمبود اعتماد به نفس می شوند که باعث می شود تصویر مثبتی از خود نداشته باشند. ریشه این نوع کمبود اعتماد به نفس می تواند اتفاقاتی که در طول روز می افتد باشد. اگر شما روزی  بد و خسته کننده، و یا سخت و پر استرس و ناراحت کننده ای پشت سر گذاشته باشد، در پایان روز احساس بدی خواهید داشت و احساس کمبود اعتماد به نفس خواهید کرد.

اما برخی دیگر از افراد بطور دائم با این عارضه درگیر هستند. تصویر ذهنی منفی شما از خودتان باعث به وجود اومدن ترس ها و شکست های متعددی در زندگی می شود. افرادی که دچار کمبود اعتماد به نفس هستند اغلب اوقات انتظار شکست خوردن در کار هایی که انجام می دهند را دارند که همین امر می تواند کار آنها را با شکست نیز مواجه کند.

علائم کمبود اعتماد به نفس

موارد زیر برخی از نشانه های کمبود اعتماد به نفس می باشد.

حس نیاز به توضیح دادن کار ها

نیاز به توضیح دادن و توجیه کردن دائمی افراد یکی از نشانه های کمبود اعتماد به نفس است. همه اشتباه می کنند، اما آنهایی که مشکل کمبود اعتماد به نفس دارند، ممکن است احساس کنند که باید برای تمام اشتباهات خود دلیل آورده و آن را توجیه کنند. همچنین افرادی که اعتماد به نفس پایینی دارند ممکن است این احساس را داشته باشند که باید تمام تصمیمات خود را هرچند که موفقیت آمیز و درست باشد به دیگران توضیح دهند.

سرزنش کردن دیگران

هنگامی که افراد بطور مداوم از دیگران شکایت می کنند و آنها را سرزنش می کنند، ممکن است در همان حال از کمبود اعتماد به نفس بالایی رنج ببرند. اینکار باعث می شود که فرد مسئولیت کارها یا تقصیر ها را بر دوش شخصی که از او شکایت می کند بی اندازد. در نتیجه فرد شکایت کننده که کمبود اعتماد به نفس دارد به عنوان فرد بی گناه یا قربانی شناخته می شود.

ترس از آینده

بسیاری از افرادی که از کمبود اعتماد به نفس رنج می برند، نگران اتفاقاتی هستند که ممکن است در آینده پیش بی آید. آنها نمی توانند از زمان حال لذت ببرند چرا که نگرانی بسیار زیادی از بابت آینده و اتفاقات احتمالی دارند.

ناتوانی در لذت بردن از موفقیت ها

کمبود اعتماد به نفس در برخی از افراد آنقدر زیاد است که آنها نمی توانند توانایی های خود را ببینند و هنگامی که موفقیتی بدست می آورند، آن را بیشتر از اینکه پای شایستگی خود بگذارند، پای شانس و اقبال می گذارند و نمی توانند از آنچه انجام داده اند و بدست آورده اند لذت ببرند.

ترس از تغییر

کمبود اعتماد به نفس می تواند باعث آن شود که افراد در شرایط و موقعیت های نا مناسب باقی بمانند. این امر بدلیل اینکه ترس از تغییر شرایط را در آنها به وجود می آورد، ممکن است باعث این شود که در شرایط هرچند نا پسند، مانند یک رابطه یا کار نامناسب باقی مانده و آن را تحمل کنند. این امر باعث باز داشتن آنها از گرفتن تصمیم های درست می شود و باعث می شود آنها در شرایط و محیط های منفی باقی بمانند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات