پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

راز های زنده نگهداشتن یک رابطه عاشقانه

راه های زیادی برای حفظ آرامش در تمام طول سال وجود دارد که به شما کمک می کند تا ارتباط خودتان را واقعا تقویت کنید

چگونه رابطه عاشقانه را زنده نگه داریم؟



در روز ولنتاین، اکثر زوج ها رزرو شام را با خیال راحت انجام می دهند، کارتهای lovey-dovey را می گیرند و از یکدیگر قدردانی می کنند.اما چه اتفاقی در روز 15 فوریه رخ می دهد؟ یک روز در سال یک رابطه عاشقانه ایجاد نمی کند.

علاوه بر این، راه های زیادی برای حفظ آرامش در تمام طول سال وجود دارد که به شما کمک می کند تا ارتباط خودتان را واقعا تقویت کنیدذیلا به ذکر روشهایی برای حفظ رابطه عاشقانه می پردازیم:

1-  قدردانی خودتان را هر روز نشان دهید. از صبح تا شب، زوج ها فرصتی برای بیان کلمات، قدردانی و احترام به یکدیگر و همچنین شانس ارائه نشانه های غیر کلامی را دارند. نشانه های غیر کلامی مانند یک نگاه یا یک بوسه و یا یک لبخند. هر روز میتوانید از خودتان بپرسید: چه کاری می توانم انجام دهم تا امروز شریک زندگی من خوشحال شود؟

2-  گاهی شریک زندگی تان را شگفت زده کنیدمثلا با گذاشتن یک یادداشت عاشقانه روی در یخچال، روی دوش یا جیب شریک زندگی خود؛ یک پیام صوتی دوستانه یا سـکسـی برایش بفرستیدیا برایش کارت یا گل ارسال کنید.صبحانه در رختخواب، گل و یا حتی آواز در محل کار.

3-  زمان را با هم مدیریت کنیددر ابتدای یک رابطه، هیجان و اضطراب ارتباط با یک شریک جدید هم زمان با هم یک اولویت مهم هستند.هنگامی که این ضرورت از بین می رود و ما شروع به احساس راحتی می کنیم، زمان برای برقراری ارتباط اولویت کمتری دارد. البته، هنگامی که شما در حال کار، مراقبت از یک خانواده هستید و یا احساس خستگی دارید انتظار کمتری از شما می رود.
اگر ما زمان کافی برای رابطه نداشته باشیم، رابطه عاشقانه ناپدید می شود. هر هفته فقط برای دو نفر برنامه ریزی کنید - با چند استثناء فیلم ببینید یا غذا بخورید یا کاری با اهمیت کمتر انجام دهید مانند صحبت کردن، گوش دادن، پخت و پز یا فقط با هم بر روی نیمکت نشستنایده این است که یکدیگر را در اولویت قرار دهید.

4- رویاهای خود را بسازید. با هم، به بروشورها یا وب سایت ها نگاه کنید و بحث کنید که چه چیزی خوشبختی بزرگی خواهد بود. حتی اگر در حال حاضر هم وقت و پول نداشته باشید، این فرآیند ممکن است فقط چیزی باشد که شما باید خودتان را القا کنید.

5- به نوبت برنامه ریزی کنیدبه این ترتیب یک شریک تمام برنامه ریزی و سازماندهی را انجام نمی دهداینکار همچنین ما را قادر می سازد تا متوجه شویم شریک زندگی ما واقعا چه چیزی در ذهن خود دارد.

6-  با همسرتان کارهای جدید و مشترک انجام دهید. انجام کارهای جدید با هم باعث آزاد شدن اکسیتوسین در مغز می شود، که یکی از مواد شیمیایی است که باعث می شود ما احساس لذت کنیم، زمانی که یک رابطه تازه است از مسافرت با هم لذت ببرید. سعی کنید از رستوران های جدید استفاده کنید.

7-  با هم به یک کلاس آموزشی بروید یادگیری چیزی جدید با هم باعث خواهد شد که شما هر دو احساس اتصال بیشتر به همدیگر کنید‌ و به کشف بخش هایی از رابطه خود را که ممکن است پنهان شده باشد کمک می کند. با همدیگر به یک کلاس آشپزی یا یک درس ورزشی  بروید.

8- فعالیت هایی را انتخاب کنید که برای شما غیرعادی و بی خطر استفعالیت های خارج از عرف ولی شاد کننده انجام دهید. مثلا در یک مهمانی چشم های خود را بپوشانید و یا یک جشن یا مهمانی برپا کنید.

9- سی دقیقه در روز فقط با همسرتان صحبت کنیداین کار به زوج ها کمک می کند که ارتباط عمیق تر برقرار کننداز شریک زندگی خود در مورد روز خود و یا حتی بزرگترین ترس خود سوال کنیددر مورد آنچه از رابطه خود می خواهید صحبت کنید.

از عشقتان بخواهید در مورد همه چیز شما کنجکاوی کند. احتمالا صدها حقیقت در مورد شریک زندگی شما وجود دارد که شما از آن اطلاع نداریدبا او درباره چیزهای مورد علاقه، رویاها و احساسات خود صحبت کنید.

10- عاشقانه برخی از وظایف او را انجام دهید.

11- گاهی زمان و مکان و علت عاشق شدن خودتان را یادآوری کنید.

12- خجالت کشیدن را کنار بگذارید و اگر اشتباهی کردید عذرخواهی کنید.

13- آخر هفته را کار نکنید. یک روز را انتخاب کنید تا فقط با شریک زندگی خود بگذرانید. روزهای کارنکردن احساس احیا کننده و نزدیک تر شدن را به شما می دهد.

14- کارهای بیشتری را با هم انجام دهیدفقط رفتن به رختخواب و بیدار شدن از خواب با هم و خوردن می تواند خسته کننده باشد.

15- با همسرتان صمیمی باشید. یعنی خودمانی باشید گاهی او را بخندانید با او درد و دل کنید و سخت گیری نکنید.



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات