پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

سابقه بدرفتاری یا آلت دست واقع شدن

سابقه بدرفتاری یا آلت دست واقع شدن  بیشتر بیماران در دوران کودکی معمولا از سوی یکی از والدینشان مورد بدرفتاری قرار گرفته اند یا به نحوی آلت دست واقع شده‌اند. به عنوان مثال یکی از والدین ممکن است از آنها سوء استفاده جنسی کر

سابقه بدرفتاری یا آلت دست واقع شدن

 بیشتر بیماران در دوران کودکی معمولا از سوی یکی از والدینشان مورد بدرفتاری قرار گرفته اند یا به نحوی آلت دست واقع شده‌اند. به عنوان مثال یکی از والدین ممکن است از آنها سوء استفاده جنسی کرده است یا کودکان را وادار کرده نقش همسرش را بازی کنند یا آنها را ترغیب کرده که نیازهای وی به پیشرفت، موفقیت منزلت و قدرشناسی را به طور جانشینی ارضا کنند.

بنابراین کودکان بسیاری از این والدین برای جبران افراطی طرح واره های والدینشان به کار گرفته شده اند: ارضاء نیازهای ناکامل والدین مثل رضایت مندی جنسی، حمایت عاطفی یا احساس بی‌کفایتی معمولاً چنین حوادثی خارج از حوزه هشیاری کودک رخ می‌دهند. بیماران در ابتدای درمان می گویند: دوران کودکی بی نظیری را طی کردم؛ پدر و مادرم فوق العاده بودند.

آنها واقعا آگاه نیستند که در دوران کودکی، مشکلاتی را تجربه کرده اند. با این وجود، وقتی درمانگر دقیق‌تر به دوران کودکی این بیماران نگاه می کند پی می برد که والدین نیازهای کودکانشان را درک نکرده‌اند، اما کودکان به خوبی از پس ارضاء ناسالم والدین بر آمده اند. اغلب درمان گران در کاوش زندگی گذشته این بیماران را متوجه می‌شوند که خود والدین به اختلال شخصیت خودشیفته مبتلا بوده اند. در دوران کودکی بیشتر این بیماران، موقعیت ضدونقیضی را تجربه کرده اند. دیگران آنها را مورد توجه، تحسین و تمجید قرار داده اند و همه این تجارب خوب باعث شده که اعتقاد پیدا کنند در دوران کودکی دوستشان داشته اند.

اما معمولا این بیماران محبت اصیل را دریافت نکرده‌اند؛ آنها در دوران کودکی در حسرت بوسه و نوازش والدین مانده اند. احساس های این کودکان به آنها انعکاس داده نشده است، درک نشده اند و محبت اصیل را با چشم و گوش خود حس نکرده اند. بنابراین اگرچه از دیگران تایید گرفته اند، اما عشقرواقعی را تجربه نکرده اند: از آنها سوء استفاده شده است زیرا در صورتی توجه دریافت می‌کرده اند که به معیارهای خاصی دست پیدا کرده باشند.

از چنین تاریخچه ای در دوران کودکی انتظار می‌رود که طرح‌ واره هایی مثل بی‌اعتمادی / بدرفتاری و اطاعت را در ذهن کودک شکل بدهد. در چنین شرایطی گاهی اوقات یکی از والدین سلطه‌گر بوده یا از کودک سوء استفاده کرده است تا او بتواند نیازهای والد را برطرف کند.



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات