پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

عقب نشینی از حسادت

عقب نشینی از حسادت  تایید کردن احساسات به معنای ربوده شدن توسط آنها نیست. شما می توانید اضطراب و عصبانیت خود را در لحظه حال قبول کنید، می توانید به حسادت خود اشاره کنید و بگویید: می توانم ببینم که دوباره این احساس را دارم

عقب نشینی از حسادت 

تایید کردن احساسات به معنای ربوده شدن توسط آنها نیست. شما می توانید اضطراب و عصبانیت خود را در لحظه حال قبول کنید، می توانید به حسادت خود اشاره کنید و بگویید: می توانم ببینم که دوباره این احساس را دارم، اما شما به عقب می روید، فاصله می‌گیرید و لحظه‌ای تامل می کنید.

تا زمانی که برای یک لحظه از احساسات فاصله می گیرید، سوالات زیر را بپرسید.

• آیا واقعا می خواهم در این افکار و احساسات گیر بیفتم؟
• آیا من می خواهم حسادت خود را تقویت کنم؟ یا دوست دارم از آن عقب‌نشینی کنم؟
• اگر اجازه می دهم مرا در بر بگیرد، چه اتفاقی خواهد افتاد؟
• اگر از روی احساس عمل کنم چه اتفاقی خواهد افتاد؟
• آیا ممکن است من چیزی را اشتباه برداشت کرده باشم؟
• در حال حاضر می‌توانم چه کارهایی برای مقابله بهتر انجام دهم؟

 وقتی به این شکل عقب‌نشینی می‌کنیم، می‌توانیم سوگیری ها، افکار، اعمال و پاسخ ها را با وضوح بیشتری ببینیم. در عین حال که این درد را تایید می‌کنیم، می‌توانیم افکاری که به افزایش این درد کمک می‌کنند را نیز بررسی کنیم و در حالی که هنوز هم آنها را دردناک می‌دانیم، بفهمیم که ممکن است از روی حسادت مان چگونه عمل کنیم و اینکه چطور به احساسات مان واکنش نشان دهیم. داشتن این احساسات گاها به خودی خود سخت هستند، ام سرزنش کردن، بازجویی، تنبیه، تهدید، تعقیب، نشخوار فکری و نگرانی تنها به دردمان هم آن اضافه می‌کند. نیازی نیست که افکار و احساسات، ما را مجبور به انجام کاری یا گفتن حرفی بکنند.

ما می‌توانیم راه‌های دیگر و بهتری برای مقابله بیابیم. ما برده  ذهن خود نیستیم. تصمیم می‌گیریم. ما عقب می‌نشینیم، فکر می کنیم و گزینه ها را بررسی می کنیم. ببینید آیا راه دیگری برای مقابله با احساستان وجود دارد. برای مثال، ممکن است یاد بگیرید اگر چه احساسی که در حال حاضر دارید، ممکن است طاقت فرسا، همیشگی و خارج از کنترل شما به نظر برسد، ولی این احساسات فعلی شما موقتی هستند، لزوماً مخرب نیستند و نیازی به کنترل شما ندارند.

به این فکر کنید که چه چیزی می تواند این دیدگاه را به شما بدهد که بتوانید عقب بایستید، قبول کنید، مشاهده کنید، مشکلات را حل کنید، زندگی بزرگ‌تری بسازید، ارتباط معناداری داشته باشید، ارتباط خود با شریک زندگی تان را بهبود ببخشید و یاد بگیرید که این زندگی ای که می کنید به هیچ شخص دیگری جز خودتان بستگی ندارد.



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات