پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

اوتیسم چیست؟

این عارضه یک ناتوانی پیش رونده است که میتواند نوع رفتار های افراد، ارتباط گیری آنها، و معاشرت آنها با افراد را تحت تاثیر قرار دهد

علائم و نشانه های اوتیسم در کودکان

اوتیسم می تواند در افراد مختلف، نشانه ها و علائم مختلفی داشته باشد. این عارضه یک ناتوانی پیش رونده است که میتواند نوع رفتار های افراد، ارتباط گیری آنها، و معاشرت آنها با افراد را تحت تاثیر قرار دهد. طبق تحقیقات به عمل آمده، عواملی که باعث به وجود آمدن اوتیسم می شوند، به یک مورد ختم نمی شود و عوامل مختلفی در به وجود آمدن آن نقش دارند. عوارض و علائم اوتیسم می تواند بسته به فرد و میزان وخیم بودن بیماری او بسیار شدید یا بسیار ضعیف باشد.

اوتیسم بیماری است که از بچگی در افراد به وجود می آید و ممکن است تا آخر عمر همراه آنها باشد. اوتیسم و علائم آن می تواند در سنین بسیار پایین و شاید در چند ماهگی آنها رویت شود. برخی دیگر از کودکان ممکن است در چند ماهه ی اول یا چند سال ابتدای زندگی رفتار های عادی داشته باشند و پس از آن شروع به نشان دادن این علائم کنند. بیشتر پدر و مادر ها در سنین دوازده ماهگی تا دو سالگی شاهد بروز اکثر عوامل اوتیسم می باشند.

بیماری اوتیسم بسیار بیماری گسترده ای است. برخی افراد مبتلا به آن ممکن است علائم بسیار واضحی داشته باشند، در حالی که این علائم در برخی دیگر آنقدر ضعیف است که هیچکس متوجه آنها نخواهد شد.

علائم اوتیسم

شایع ترین علائم اوتیسم شامل تفاوت آنها در زمینه ی مهارت های اجتماعی، معاشرتی و عادات رفتاری است که آنها را از افرادی که دچار این بیماری نیستند متمایز می کند. در ادامه به این عوامل می پردازیم.

مهارت های اجتماعی

افرادی که مبتلا به عارضه ی اوتیسم هستند، ممکن است در برقراری ارتباط با افراد دچار مشکلات زیادی شوند. مشکلات اجتماعی جزء شایع ترین نشانه های اوتیسم می باشد. افرادی که مبتلا به اوتیسم هستند، ممکن است از صمیم قلب بخواهند روابط نزدیکی با افراد داشته باشند اما ندانند که چطور باید اینکار را انجام دهند.

مشکلات برقراری ارتباط

تقریبا 40 درصد از کودکانی که دچار اختلال اوتیسم هستند اصلا صحبت نمی کنند و حرف نمی زنند، و حدود 25 تا 30 درصد از آنها نیز در دوران کودکی برخی از مهارت های گفتاری را یاد می گیرند که بعدا آنها را نیز از دست می دهند. اما برخی از کودکان مبتلا به اوتیسم بعدا در زندگی خود شروع به سخن گفتن خواهند کرد.

الگو های رفتاری

پس از مشکلات برقراری ارتباطات با افراد، الگو های رفتاری خاص، شایع ترین عوامل در کودکانی هستند که دچار اختلال اوتیسم می باشند. این کودکان ممکن است رفتار هایی از خود نشان دهند، یا عادت های عجیبی داشته باشند، و یا به چیز هایی علاقه نشان دهند که در بین بقیه افراد طبیعی نیست و شاید عجیب قلمداد شود.

برخی از این عادات شامل موارد زیر است:

  • انجام کار هایی مانند تکان دادن بی وقفه ی دست ها، پریدن و دویدن
  • حرکت بی وقفه ی بدن
  • عادت های خاص و عصبانیت و ناراحتی از ایجاد تغییری هرچند اندک در آنها
  • حساسیت شدید به نور و صدای شدید
  • بروز واکنش غیر عادی در صورت لمس شدن توسط افراد
  • رفتار های خشمگینانه با خود و دیگران
  • علاقه نشان ندادن به بازی های کودکان دیگر



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات