پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

ارزشیابی افکار مزاحم

ارزشیابی افکار مزاحم شما افکار مزاحم حسادت آمیز خودتان را مورد ارزشیابی قرار می دهید و آنها را بلافاصله مهم، به لحاظ شخصی مربوط و پیش بین کننده های رویداد تلقی می کنید. اما اجازه بدهید، یک لحظه مکث نماییم و درباره تفکر شما

ارزشیابی افکار مزاحم

شما افکار مزاحم حسادت آمیز خودتان را مورد ارزشیابی قرار می دهید و آنها را بلافاصله مهم، به لحاظ شخصی مربوط و پیش بین کننده های رویداد تلقی می کنید. اما اجازه بدهید، یک لحظه مکث نماییم و درباره تفکر شما فکر کنیم. شاید ارزشیابی‌های گمراه‌کننده باشند.

شاید راه دیگری برای نگاه کردن به این افکار داشته باشیم. شاید شما مجبور نباشید روی آنها گیر کنید، مرعوب آنها شوید، اجازه بدهید شما را گمراه نمایند و سپس در گودال حسادت بیفتید. اجازه بدهید ارزشیابی های شما از افکار حسادت آمیز را مورد ارزیابی قرار دهیم. دوباره به آنها نگاه کنید و سپس آنها را با شیوه دیگر نگاه کردن به چیزها مقایسه کنید. شما وقوع ساده فکر حسادت آمیز را به عنوان یک رویداد مهم تلقی کرده اید. اگر فکر واقعاً یک باشد، چه اتفاقی می افتد؟

۱. آن فکر مهم است.

 لازم نیست. شاید این فکر واقعا یک شلیک تصادفی در مغز   شما باشد. شاید این یک عادت کهنه تفکر است. داشتن یک فکر حقیقتاً آن را مهم نمی‌کند. این فقط یک فکر است.

۲ من باید به آن نوع فکر توجه کنم.

 لازم نیست شما به یک فکر صرفا چون رخ می دهد  توجه زیادی اختصاص دهید. شما می توانید با صداقت به آن توجه کنید و بعد اجازه بدهید برود. مجبور نیستید بر روی آن قفل کنید. شما هر روز هزاران فکر دارید که بر روی آن نمی مانید. ترک برخی از افکار ممکن است به زندگی شما کمک کند.

۳. آن فکر ایستادگی می‌کند آن به این معنی است که چیزی در حال وقوع است.

 شما این افکار حسادت آمیز را بارها داشته اید و بسیاری از آنها هشدار های نادرست بوده اند. یک فکر فشار سنج نیست؛ درجه حرارت نیست؛ تنها یک فکر است. افکار همیشه با آنچه در حال وقوع هست، مرتبط نیستند.

۴. اگر من آن فکر را داشته باشم، به این معنی است که همسرم قابل اعتماد نیست.

این موضوع که همسرتان خیانت کرده است یا نه، مبتنی بر بر داشتن یک فکر نیست مبتنی بر رفتار وی است. شما می توانید شواهد را بعداً بررسی کنید. اما این نتیجه‌گیری قابل درک نیست که شما بر اساس یک فکر نمی توانید به کسی اعتماد کنید. یک دادگاه را تصور کنید. آیا داشتن یک فکر مشکوک شواهد کافی محسوب می‌شود.

۵. آن فکر می‌تواند به من در پیش بینی اتفاقات احتمالی آینده کمک کند.

 شما می توانید از خودتان بپرسید، چندبار افکار حسادت آمیز یا مشکوک شما، اشتباه از آب درآمده است. پیش‌بینی واقعیت، بر اساس یک فکر نیست، بلکه مبتنی بر آزمایش پیش‌بینی ها است. آیا می‌توانید شواهدی پیدا کنید که در پیش‌بینی‌های گذشته تان دچار اشتباه شده اید؟

۶. این فکر می تواند مانع شگفت زدگی من شود.

 پیش بینی مداوم خیانت به شما کمک نمی کند، حتی اگر همسرتان به شما خیانت کند. شما بدون هیچ دلیلی ناراحت خواهید بود، اما تمرکز بر افکار حسادت آمیز فقط موجب احساس خشم، غم و اضطراب در شما می شود و شما را بیچاره می کند. اگر شما تا به حال مورد خیانت واقع شده اید با یا بدون این افکار، ناراحت خواهید شد.

۷. من نسبت به خودم، وارسی امور و کشف چیزی که واقعاً رخ می دهد، مسئولیت دارم.

 اگر شواهد محکمی وجود دارد که چیز بدی اتفاق می افتد؛ بله، شما باید آن را بررسی کنید. اما داشتن یک فکر منفی حقیقتا به این معنی نیست که شما باید به یک کارآگاه تبدیل شوید. این فقط به بدبختی شما می‌افزاید و منجر به تعارض های بیشتر در رابطه شما خواهد شد.



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات