پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

احساس خستگی با افکار خودتان

احساس خستگی با افکار خودتان  آیا متوجه شده اید که در نهایت، نسبت به چیزهایی که شماره را یک بار آزرده است، علاقه خودتان را از دست می‌دهید؟ شاید شما علاقه خودتان را از دست داده اید، یا فراموش کرده اید که رئیس سابق تان به شم

احساس خستگی با افکار خودتان 

آیا متوجه شده اید که در نهایت، نسبت به چیزهایی که شماره را یک بار آزرده است، علاقه خودتان را از دست می‌دهید؟ شاید شما علاقه خودتان را از دست داده اید، یا فراموش کرده اید که رئیس سابق تان به شما چیز ناخوشایندی گفته است یا این حقیقت که کسی شما را به یک مهمانی شام دعوت نکرد.

در آن زمان، شما واقعاً ناراحت بودید احساس خشم می‌کردید، هیجان‌های شما فوران می‌کرد و فکر می کردید دنیا به آخر رسیده است. اما الان موضوع برایتان خسته کننده است. شما به حالت بی تفاوتی رسیده اید و خیلی به آن اهمیت نمی‌دهید. تصور کنید ما یک فیلم مورد علاقه تان را به ۵۰۰ بار به شما نشان دادیم. شاید شما در نوبت دوم یا سوم نمایش لذت ببرید و در هر دو مرتبه چیزهای جدیدی ببینید. اما بعد از مدتی، خسته خواهید شد. دیگر نمی توانید مثل قبل توجه کنید. حتی فکر تماشای دوباره آن، شما را ناراحت می‌کند. فکر می کنید تماشای مجدد خیلی دشوار است و خیلی خسته شده اید.

حتی ممکن است کم کم به خواب بروید. گفتگوی بین شخصیت های فیلم پوچ و بی معنی می شود. هیچ چیزی توجه شما را جلب نمی کند. من سالها از این تکنیک استفاده کرده ام و آن را تکنیک خستگی می نامم. انجام آن خیلی ساده است.

۱. هر یک از افکار حسادت آمیز خود را بردارید. اجازه بدهید بگوییم فکر این است، همسرم می‌تواند به من خیانت کند.

۲. آن فکر را خیلی آرام ۵۰۰ بار تکرار کنید،‌ برای حدود ۱۵ دقیقه. برای ۲۵ مرتبه اول شما می گویید، این برای شما است، اضطراب شما ممکن است زیاد شود، حتی بیشتر از قبل. در آن حالت بمانید.

۳. پریشان نشوید، فقط ذهن خودتان را بر روی کلمات نگه دارید.

۴. فکر را خیلی آهسته تکرار کنید، تقریبا شبیه یک زامبی که داروی خواب آور مصرف کرده است: همسرم می‌تواند به من خیانت کند.

۵. سعی کنید بر روی هر کلمه تمرکز کنید: همسرم یا شوهرم یا خیانت. شما حتی می توانید به تک تک حروف کلمات تاکید کنید.

۶. اگر دوست دارید، می توانید این کار را به صورت صامت انجام دهید.

۷. اگر شما تقریباً شبیه همه مراجعان من هستید، خواهید یافت که فکر در نهایت خسته کننده می شود.
 شما نمی توانید، ذهن خودتان را بر روی آن نگه دارید.

رسوخ خستگی

این چیزی است که من رسوخ خستگی می‌نامم. این یک تکنیک ساده است که مبتنی بر یک اصل زیربنایی در روانشناسی، تحت عنوان خوگیری بنا شده است. خوگیری به این معنی است که مواجهه مکرر با یک محرک، همانند فکر شما، میزان فراخوانی یک پاسخ از جانب شما را کاهش می دهد. آن همچنین گاهی می تواند غرقه سازی نامیده شود، چون شما خودتان در محرک ترسناک غرق می‌کنید.

اگر شما از آسانسور بترسید، من از شما می خواهم ۲۵ بار همراه با من در آسانسور بمانید. چند بار اول ممکن است احساس ترس و حتی وحشت کنید. پس از ده بار، ترس شما از بین رفته است. پس از ۲۰ بار شما خسته خسته خواهید شد. حتی اگر ترس شما از بین نرود، در آینده ترس شما کاهش خواهد یافت. بنابراین، واقعاً تمایل به مواجهه با ترس خودتان تمایل به انجام مکرر کار دشوار منجر به کاهش ترس در آینده می شود. چگونه این کار با افکار حسادت آمیز، موثر واقع می شود؟ هر بار که شما یک فکر حسادت آمیز داشتید، نیاز دارید چه کاری درباره آن انجام بدهید: فهم این موضوع که چه چیزی اتفاق می‌افتد، نگرانی درباره آینده تا رسیدن به قطعیت کامل، یا رسیدن به اطمینان. اکنون که شما با تکنیک خستگی آشنا شده اید.

عمداً داشتن فکر ترسناک را بدون تلاش برای انجام کار خاص درباره آن، تمرین می کنید. فکر را از طریق کسب اطلاعات خنثی‌سازی نمی‌کنید. شما سعی نمی کنید آن کنترل کنید. به فکر خوشامد می گویید، آن را تمرین می کنید، تکرار می کنید یا خودتان را خسته و بی‌حوصله بیابید. کیمیا تکنیک خستگی را همه روزه، یک بار در روز و یک بار در شب، به مدت ۱۵ دقیقه تمرین کرد. همان‌طور که وی فکر را برای چند دقیقه اول تکرار کرد، بیشتر مضطرب شد، اما پس از مدتی اضطراب وی فروکش کرد. پس از دو ماه استفاده از تکنیک ها از وی پرسیدم کدام تکنیک از همه سودمندتر بود. وی گفت: تاکنون تکنیک خستگی. من می دانم می توانم آن را انجام دهم، می دانم آن فکر کمتر مرا آزار خواهد داد و می‌دانم نباید از این فکر بترسم. مجبور نیستم، واقعاً کاری انجام بدهم، به جز تکرار برخی کلمات.



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات