پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

اتاق روابط

اتاق روابط  اتاق روابط شما یک فضا - یک فضای ذهنی - با کوله باری از خاطرات، احساسات، افکار، تجارب، ناامیدی ها، امیدها و احساس های بدنی است. نگاه کردن به آن شبیه مشاهده اتاقی است که در آن نشسته اید. من در اتاق مطالعه هستم که

اتاق روابط 

اتاق روابط شما یک فضا - یک فضای ذهنی - با کوله باری از خاطرات، احساسات، افکار، تجارب، ناامیدی ها، امیدها و احساس های بدنی است. نگاه کردن به آن شبیه مشاهده اتاقی است که در آن نشسته اید. من در اتاق مطالعه هستم که از قفسه کتابها، لامپ ها، مقاله ها، قلم ها و چند صندلی انباشته شده است.

به ویژه یک کتاب می‌بینم که خاطرات، افکار، ایده ها و احساسات خاصی را برایم تداعی می کند.
کتاب دیگری را می بینم که قصد دارم آن را مطالعه کنم، اما هنوز به سراغ آن نرفته ام. این اتاق است که مرا با اشیا، تصاویر، خاطرات و تجهیزات احاطه کرده است. واقعا در این اتاق یک چیز، یک احساس، یک تجربه، یک لحظه در زمان وجود ندارد. این اتاق به وسعت گذشته و آینده گسترده است. به همین ترتیب، اتاق روابط شما، تجارب زیادی را نگه می دارد که با یکدیگر به اشتراک می گذارید. برخی از این موارد ممکن است زیر لایه‌های خاطرات فراموش شوند تا زمانی که در لحظات غیر منتظره بالا بیایند. هر چیزی که شما 
در این اتاق روابط تجربه می کنید از جمله حسادت خود یا حسادت همسرتان فقط یک لحظه، یک لایه و یک امکان هست. روابط خودتان را با همسرتان همانند یک اتاق تصور کنید.

شاید در بی نظمی و شلوغی، شبیه اتاق مطالعه من است. برای پیدا کردن چیزی که لازم دارید، باید اطرافتان را جستجو کنید. شاید با یادیارها و تصاویر گذشته، انباشته شده باشد. این اتاق همچنین با طیف وسیعی از احساساتی که شما در خلال ماه های گذشته و شاید هم سال‌های گذشته تجربه نموده اید پر شده است. شما با این احساس های حسادت، خشم، اضطراب و غم، زمان زیادی سپری کرده اید. آنها، اینجا هستند و شما را آزار می‌دهند. اما این اتاق وسیع است: علاوه بر زمان حال، گذشته و آینده نیز وجود دارد، چون این اتاق به وسعت گذشته و آینده گسترده است.

شما به اتاق بزرگ، پیچیده و ظاهراً همیشه در حال تغییر نگاه می کنید که شامل چیزهای زیادی است که شاید تا این لحظه از خاطرتان رفته باشد. شما اولین بار که همسرتان را دیدید، اولین قرار ملاقات خودتان، حتی چیزی که پوشیدید را به یاد می آورید. در آغاز، چه احساسی داشتید. شما پیاده روی با یکدیگر، خنده ها، سوالهایی که هر یک از شما می‌خواستید دیگری پاسخ دهد را به یاد می‌آورید، ابراز عشق برای اولین بار را به یاد می آورید، چه احساسی داشتید؟ در این اتاق بزرگ، شما چیز های پنهان شده را یک بار دیگر کشف می کنید. احساساتی که داشتن آنها شما را خیلی صمیمی، ایمن و خوشحال می‌کرد. شما فکر می‌کنید. چه اتفاقی برای آن احساسات افتاد. گویی که برای همیشه رفته است. ولی در اینجا، یعنی در اتاق شماست. در اینجا، در مقابل شما، در ذهن شما، در احساس این لحظه هست. همانطور که در اتاق کاوش می کنید. ذهن شما به گذشته سفر می‌کند. سرگرمی، خنده و بازیگوشی را به یاد می آورید.

اشتیاق برای دیدن همدیگر

آن اشتیاق برای دیدن همدیگر، دلتنگی در زمانی دوری از همسرتان، تمایل به نگه داشتن وی و نگه داشته شدن توسط وی را به یاد می آورید. بله، شما به خاطر می آورید که به اشتراک گذاشتن یک چیز خاص چه احساسی دارد شاید آن صرف شام در رستورانی باشد که هر دو دوست داشتید یا پیاده روی با یکدیگر باشد، چیزهایی که ممکن است برای یک نفر دیگر عادی و معمولی به نظر برسد. اما این بودن با یکدیگر بود که در شما احساس تعلق به همدیگر ایجاد می‌کرد. همانطور که ذهن شما در این لحظه به سوی این خاطرات سوق داده می‌شود، همین الان، شما احساس گرمی می کنید. شما احساس عشقی را تجربه می‌کنید که نگران از دست دادن آن بودید و اکنون احساس غمگینی می کنید. چون هنوز نگران از دست دادن آن هستید. زیرا هر دو زمانی مال شما بود. چه چیزی درباره همسرتان وجود داشت که شما را خیلی متأثر ساخت؟ چیزی که باعث شود شما احساس کنید بله، این همان است؟ دشوار است که الان بتوانید آنها را مشخص کنید، زیرا پیدا کردن واژه‌ها داشوار است. آن چیزی است که شما همین الان جستجو می‌کنید: واژه‌ها. در پشت واژه ها، موجی از هیجان ها، تصاویر و خاطراتی وجود دارند که هر کدام متفاوت از قبل به نظر می‌رسند، برخی به نظر می‌رسد که بر روی دیگران خط بطلان خواهند کشید، ولی آنها ادامه می‌یابند، یکی پس از دیگری، به سوی شما می آیند، به واسطه شما، خاطرات، احساسات و تناقضات شما دو نفر را تداعی می کنند.

چون در این اتاق هر دو نفر تغییرات را نگه می‌دارید و یکسان باقی می مانید. درک می کنید که زندگی سرشار از تناقض ها است. در آنجا عشق و امید وجود دارد، همچنین می‌تواند غم و خشم وجود داشته باشد. امواج ممکن است شما را پایین بکشند، هر دو نفر شما ممکن است سقوط کنید، اما شما هنوز برای ایستادن تقلا می کنید، هنوز در زمان های دشوار، پابرجا می‌مانید. اگر شما بتوانید دراز شدن دست برای کمک یا نجات یافتن خودتان را تصور کنید، شما می توانید در این ناامیدی ها قد علم کنید. شما نمی‌خواهید امیدتان را از دست بدهید، چون هر دو نفر شما در حال رانده شدن به سمت پایین هستید.



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات