پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

راههای پاسخگویی به همسر حسودتان

راههای پاسخگویی به همسر حسودتان  این فقط حسادت نیست که مشکل محسوب می‌شود، بلکه نحوه صحبت کردن شما دو نفر درباره آن نیز می تواند مشکل محسوب شود. وقتی احساس می‌کنید متهم شده اید، طبیعی است دفاعی عمل کنید، به طور متقابل یورش

راههای پاسخگویی به همسر حسودتان 

این فقط حسادت نیست که مشکل محسوب می‌شود، بلکه نحوه صحبت کردن شما دو نفر درباره آن نیز می تواند مشکل محسوب شود. وقتی احساس می‌کنید متهم شده اید، طبیعی است دفاعی عمل کنید، به طور متقابل یورش ببرید، اعلام براعت کنید و یا کنج عزلت برگزینید.

هیچ کسی  دوست ندارد مورد اتهام، مواخذه یا بی اعتمادی واقع شود. گذشته از همه موارد، شما اعتقاد دارید که همسرتان با شما غیرمنصفانه یا حتی با خصومت برخورد می‌کند. اما احساسات او واقعی و دردناک هستند و وی احساس تنهایی می‌کند. این شخص، کسی است که شما او را دوست دارید، او کسی است که شما را دوست دارد و از فقدان شما می‌ترسد. بی گناهی شما واقعاً مساله نیست.

هسرتان با این احساسات شدید درباره کسی مواجهه شده است

مشکل این است که همسرتان با این احساسات شدید درباره کسی مواجهه شده است که وی را دوست دارد از فقدان وی می ترسد. اگر همسرتان حسود است، شما می توانید تصمیم بگیرید که به این قضیه با درک، شفقت و احترام نزدیک شوید. نحوه پاسخگویی شما به حسادت نحوه پاسخ هر دو نفر تان تعیین خواهد کرد که آیا از همدیگر دور می‌شوید یا به سوی شفقت، صمیمت، اعتماد و اطمینان بیشتر سوق می یابید. قبل از اینکه دستان خود را بالا ببرید و تسلیم شوید، به این موضوع نگاه کنید آیا هم اندیشی با همسرتان می تواند منجر به بهبود گوش دادن، شنیده شدن، حل مساله متقابل و به اشتراک گذاری احساسات شفقت شود. با تلاش کردن چه چیزی را از دست می دهید؟ به این موضوع اینطور فکر کنید: همسرتان احساس می‌کند در خشم و اضطراب غرق شده است و از اینکه شما علاقه خودتان را نسبت به او از دست بدهید، می‌ترسد. او ممکن است بر شما بتازد، چون این تنها راهی است که همسرتان در حال حاضر می داند.

به عقب برگردید، مشاهده کنید و بپذیرید. همسرتان تقلا می کند. پیشنهادات زیر می تواند به شما کمک کند.
• درک کنید او مدت‌هاست که احساس حسادت می کند و شما حداقل چند لحظه آن را بپذیرید.
• به احساسات وی علاقه نشان دهید
• شفقت را به گونه‌ای نشان دهید که به وی اطمینان دهد، شما دشواری موقعیت را درک می‌کنید.
• چیزی را شنیده اید، مورد پردازش مجدد قرار دهید لازم نیست با وی موافقت کنید، کافی است همه چیز را به دقت بشنوید.
• برخی از موارد را برای معتبرسازی پیدا کنید، مانند اینکه شما می توانید درک کنید که چرا او ممکن است بی اعتماد باشد.
• به نقش خودتان در مشکل اذعان کنید.
• این موضوع را مورد بهنجار سازی قرار دهید که دیگران نیز همین احساسات را دارند.
• تشخیص دهید که این هیجان های همسرتان گذرا است.
• درباره سایر تجارب و هیجان های مثبت گذشته تان فکر کنید.
• سعی نکنید همسرتان را متقاعد کنید که شیوه احساس خود را تغییر دهد. آن را به عنوان یک روش ابزار در لحظه بپذیرید.
• به وی اطمینان بدهید که بخاطر او در اینجا هستید، حتی اگر او از دست شما عصبی است.

 برخی از زوجین تمایلی برای تغییر رفتار خود ندارند، زیرا آنها صادقانه هیچ کاری که مضامین خیانت دارند، انجام نمی دهند. این قابل درک است. اما روابط اغلب نیازمند تفکر ما درباره اراده انجام برخی چیزها برای احترامدءذاشتن به احساسات و نیازهای همسرمان هست. این بحث می تواند یک جریان مداوم باشد.



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات