پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

امراض روانپزشکی

امراض روانپزشکی حالتهای گسسته ی روان زاد   حالت های گسسته ی روان زاد ممکن است منحصرا یا به طور عمده برخاسته از دوره ی خواب باشند. اغلب افراد، اگر نه همه با اختلالات گسستگی شبانه قربانی سوء استفاده های مکرر جسمی و/ یا جنسی

امراض روانپزشکی

حالتهای گسسته ی روان زاد
 

حالت های گسسته ی روان زاد ممکن است منحصرا یا به طور عمده برخاسته از دوره ی خواب باشند. اغلب افراد، اگر نه همه با اختلالات گسستگی شبانه قربانی سوء استفاده های مکرر جسمی و/ یا جنسی دوران کودکی هستند.

اختلالات تنیدگی پس ضربه ای

حالت های گسسته و آسیب مرتبط با رفتارهای کابوس در ارتباط با اختلال تنیدگی پس ضربه ای گزارش شده است. واکنش راه‌انداز روان گسسته ی لیمبیک که توسط آن اعمال وابسته به آدمکشی بدون انگیزه و طرح خاص روی دهند، گمان می‌رود نمایانگر حمله های تشنجی کانونی لیمبیک باشد که با محرک راه انداز بسیار فردی و خاص شعله ور شده و تنیدگی تکراری گذشته را احیا می‌کند.

 تمارض

تمارض باید در موارد خشونت ظاهری مرتبط با خواب مطرح شود. ما در مرکز تحقیقاتی خواب شاهد مرد جوانی بودیم که تدریجا دچار رفتارهای خشونت آمیز ظاهراً با منشاء خواب شده و منحصرا همسر خود را نشانه گرفته بود. این رفتاره شامل ضرب و شتم و دنبال کردن همسر خود با چکش بود. به دنبال ارزیابی فراگیر عصبی، روانپزشکی و پلی سومنوگرافیکی، این آثار به عنوان تمارض تشخیص داده شد. گمان بر این بود که این شخص در تلاش برای دریافت مشروعیت مرکز خواب برای رفتارهای خود در صورت قتل همسرش در یکی از این اپیزودها است.


سندرم مونش هاوزن وکالتی

 در سندرم از کودکی گزارش می‌شود که ظاهراً دارای نشانه های جدی از نظر بالینی است، ولی در واقع این نوع نشانه ها توسط یک شخص بزرگسال، معمولاً پرستار و غالبا والدین ایجاد می‌شوند. نظارت ویدیویی مخفی هنگام خواب در مراکز اختلال خواب با حضور والدین، علت واقع برخی موارد گزارش شده از آپنه ی خواب و سایر حمله های غیرعادی شبانه ی کودک را استناد سازی کرده است. مرکز ما موردی را ارزیابی کرده است که گمان برده می شد بانویی آسیب های خود باعث شده را منسوب به شوهرش که ضمن خوابگردی خشونت آمیز به او وارد کرده است، می‌کند. اما سرانجام شوهر او به علت خشونت خانوادگی به زندان محکوم می شود. این بانو سپس متارکه کرده و برای ایجاد نشانه‌های تنیدگی پس ضربه ای از شوهر خود شکایت میکند.



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات