پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

تخصیص زمان حسادت

تخصیص زمان حسادت  شما ممکن است احساس در هم آمیخته ای درباره افکار حسادت آمیز داشته باشید. از طرف، شما اعتقاد دارید که این افکار ممکن است مفید باشند شما ممکن است از طریق آنها بفهمید چه چیزی در حال وقوع است، آنها ممکن است به

تخصیص زمان حسادت 

شما ممکن است احساس در هم آمیخته ای درباره افکار حسادت آمیز داشته باشید. از طرف، شما اعتقاد دارید که این افکار ممکن است مفید باشند شما ممکن است از طریق آنها بفهمید چه چیزی در حال وقوع است، آنها ممکن است به شما هشدار بدهند، آنها ممکن است از شما محافظت نمایند.

شاید شما تعجب نکنید. اما شما همچنین ممکن است اعتقاد داشته باشید که این افکار حسادت آمیز خارج از کنترل است، شما نمی توانید روی چیز دیگریی تمرکز کنید و شما نیاز دارید به طور کامل از شر آنها خلاص شوید. بنابراین، شما هر دو دیدگاه مثبت و منفی را درباره افکار حسادت آمیز خودتان دارید: من برای محافظت به آنها نیاز دارم من باید از شر آنها خلاص شوم.

در خلال تلاش های شما برای رهایی از شر آنها، ممکن است به خودتان بگویید، این طرز تفکر را متوقف کنید، اما سپس این افکار برمی گردند در زمان‌هایی، حتی قوی تر هم می شوند. این شما را نگران می سازد، چون شما فکر می‌کنید، اگر من نمی‌توانم به صورت کامل آنها را سرکوب کنم، پس نمی توانم با آنها مقابله کنم آنها پیروز خواهد شد. یک تکنیک برای مقابله با حسادت، زمان برای تجربه حسادت است. شما می توانید روزانه یک ملاقات با حسادت خودتان در  زمان مقرر تعیین کنید. این یک قرار ملاقاتی است که شما در تقویم خودتان یادداشت می کنید. به جای صرف زمان زیاد برای افکار حسادت آمیز در صبح، ظهر، عصر و حتی اواسط شب، شما می توانید هر روز ۲۰ دقیقه وقت به آنها اختصاص بدهید. به عنوان مثال، ساعت ۳ بعد از ظهر هر روز، شما برای این افکار زمان تخصیص می‌دهید.

اگر افکار در سایر اوقات ظاهر شدند، می توانید به خودتان بگویید من تا ساعت ۳ بعد از ظهر آن را کنار خواهم گذاشت. شما می توانید آنها را روی یک برگه بنویسید، یا آنها را در تلفن هوشمند خود ذخیره کنید. به این ترتیب، شما این افکار را فراموش نخواهید کرد. شما آنها را در ساعت ۳ بعدازظهر خواهید داشت. بسیاری از مردم فرض می‌کنند که نمی‌توانند تفکر درباره این افکار را به تاخیر بیندازند. آنها می گویند من کنترلی بر این افکار ندارم. اما در اکثر موارد، ما می‌توانیم آنها را تا زمان مشخص شده کنار بگذاریم.

وقتی شما زمان حسادت اختصاص می دهید، چه اتفاقی می‌افتد؟

• شما یاد می گیرید که مجبور نیستید از یک فکر حسادت آمیز تبعیت کنید و در آن لحظه به آن پاسخ دهید. شما برای مدتی آزاد هستید.
• وقتی زمان حسادت فرا می رسد، شما ممکن است تشخیص دهید که همان فکر را به کرات دارید. بنابراین، دلیلی برای تکرار مکرر آن در آینده وجود ندارد شما فکر کردید، خوب، حالا می توانید آن را رها کنید.
• ممکن است بفهمید وقتی در نهایت، زمان حسادت فرا می رسد، این فکرها را نمی تواند شما را خیلی آزار دهند. توجه به این موضوع شما را به این نتیجه می‌رساند که افکار خیلی هم قدرتمند و مهم نیستند و می‌توان بدون اطاعت از دستوراتشان، آنها را به زمان دیگری موکول کرد. افکار و هیجان ها در خلال زمان تغییر می‌کنند اغلب در یک دوره زمانی بسیار کوتاه.

پس شما در خلال این زمان حسادت چه کاری می توانید انجام دهید؟ اینجا ابزار ساده ای وجود دارد که وقتی توسط بازگشت افکار حسادت آمیز آزرده می شوید، می توانید آن را انجام دهید. شما می توانید از آن در هر زمان بهره بگیرید، اما به نظر در خلال تخصیص زمان حسادت مفید است.



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات