پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

چالش با یک فکر منفی خودآیند

چالش با یک فکر منفی خودآیند اجازه بدهید با افکار خودآیند شروع کنیم. ما می توانیم در ارتباط با بسیاری از افکار خودآیندمان مجموعه ای از سوال هایی را مطرح کنیم که روش‌های جایگزین مشاهده امور را برای ما فراهم نمایند. شما با تو

چالش با یک فکر منفی خودآیند

اجازه بدهید با افکار خودآیند شروع کنیم. ما می توانیم در ارتباط با بسیاری از افکار خودآیندمان مجموعه ای از سوال هایی را مطرح کنیم که روش‌های جایگزین مشاهده امور را برای ما فراهم نمایند. شما با توسعه یک عادت فکری جدید، متوجه روش دیگری برای مشاهده امور خواهید شد.

اجازه بدهید به این فکر بپردازیم همسر من با جنس مخالف برخورد خیلی گرم و صمیمی دارد و برخی از این تکنیک ها را برای چالش با آن به کار بگیریم. ما فرض خواهیم کرد که جایی برای تردید وجود دارد. من می دانم که اوقاتی وجود دارد که نمی توان تردید داشت. اما به خاطر این تمرین، فرض کنید که این امکان وجود دارد که من مطمئن باشم. فکر همسر من با جنس مخالف برخورد خیلی گرم و صمیمی دارد نمونه ای از ذهن خواهی است، زیرا من فکر می‌کنم که می دانم چه چیزی در ذهن فرد دیگر است من فکر می کنم قصد یا میل او را می‌دانم. در اینجا مجموعه ای از سوال ها مطرح شده است و من نمونه‌هایی از برخی پاسخ‌های احتمالی را ارائه خواهم نمود.

زیان این طرز فکر چیست؟

زیان این فکر که همسر من با جنس مخالف برخورد خیلی گرم و صمیمی دارد، این است که مرا مضطرب و عصبانی می سازد، به حسادت من افزوده می‌شود و امکان دارد کارهایی انجام بدهم یا چیزهایی بگویم که بعداً پشیمان شوم.


سود این طرز فکر چیست؟
 

شاید بتوانم اوضاع را قبل از اینکه از دستم خارج شوند، کنترل کنم. شاید بتوانم یک تهدید واقعی را شناسایی کنم و از خودم در برابر تهدیدات محافظت کنم.

هنگام بررسی سود و زیان یک فکر حسادت آمیز، هیچ دلالتی مبنی بر غلط بودن یک فکر وجود ندارد. شما فقط پیامد این طرز تفکر را مشاهده می کنید. برای هر فکر خودآیند که شما دارید، بپرسید اگر من کمتر این اینگونه فکر کنم، چه احساسی خواهم داشت و رابطه من چگونه خواهد شد؟ این نکته را در نظر بگیرید آیا راهی وجود دارد که شما در دراز مدت بهتر عمل کنید، اگر با فراوانی و شدت کمتری فکر می کردید.

شواهد موجود درباره این فکر چیست؟

 شریک زندگی من هنگام صحبت کردن با دیگران، لبخند می‌زند. من صحبت کرد و لبخند زدن را به عنوان مدرک رابطه ی نامتعارف صمیمانه تلقی می کنم.


آیا شواهدی وجود دارد که وی رابطه ی نامتعارف ندارد؟
 

همسرم در صحبت کردن با دیگران از جمله افراد همجنس و افرادی که من می دانم همسرم به لحاظ ظاهری مجذوب آنها نیست دوستانه، متبسم و علاقه‌مند برخورد می‌کند. هنگامی که به شواهد نگاه می‌کنید، ممکن است از خودتان بپرسید: کیفیت شواهد چگونه است؟ آیا می‌توان تفسیر متفاوتی از این شواهد به عمل آورید؟ برای مثال، آیا می‌توان گفت که همسرتان واقعاً فرد مهربانی است؟


دیگران این شواهد را چگونه تفسیر می کند؟

 اگر دیگران همسر مرا در حال خندیدن و صحبت کردن با دیگران ببینند، آنها ممکن است بلافاصله نتیجه نگیرند که وی رابطه ی نامتعارف صمیمانه دارد. ممکن است کسی که به لحاظ هیجانی درگیر این موضوع نیست. تفسیر خیلی متفاوت از رفتار همسرم داشته باشد. آنها ممکن است فکر کنند او مهربان، مودب و جذاب است.


اگر رابطه ی نامتعارف صمیمانه همسرم با جنس مخالف درست بود، این برای من چه معنایی دارد؟

من ممکن است یک رشته افکار داشته باشم: اگر همسرم با فرد دیگر رابطه ی نامتعارف صمیمانه داشته باشد، به این معنی است که به من احترام نمی‌گذارد، قابل اعتماد نیست؛ او به من خیانت خواهد کرد. مد نظر قرار دادن تلویحات این فکر مهم است، زیرا این تلویحات ممکن است با ترس های بنیادی مانند ترس از خیانت، رها شدن یا ناتوانی در شاد بودن بدون همسر مرتبط باشد.



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات