پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

اختلال افسردگی عمده چیست

افسردگی عمده، همچنین به عنوان یک اختلال افسردگی یکپارچه یا بزرگ شناخته شده است و با احساس مداوم غم و اندوه یا عدم علاقه به محرک های بیرونی مشخص می شود

ختلال افسردگی عمده می تواند برای افزایش کیفیت بهتر زندگی درمان شود



افسردگی عمده، همچنین به عنوان یک اختلال افسردگی یکپارچه یا بزرگ شناخته شده است و با احساس مداوم غم و اندوه یا عدم علاقه به محرک های بیرونی مشخص می شود. افسردگی عمده از افسردگی دوقطبی متمایز است، در افسردگی دوقطبی وضعیت نوسان کننده بین افسردگی و شیدایی وجود دارد.

خوشبختانه، افسردگی شدید در جامعه پزشکی به خوبی شناخته شده است و اغلب به راحتی قابل درمان از طریق ترکیبی از دارو و رواندمانی است.


آیا احساس افسردگی میکنید؟



بر اساس گزارش انجمن پزشکی آمریکا ، بروز طول عمر افسردگی در ایالات متحده بیش از 20 تا 26 درصد برای زنان و 8 تا 12 درصد برای مردان است. اکثریت قریب جمعیت به دنبال درمان تکراری برای افسردگی خود نیستند. در حالی که این مردان و زنان دارای سابقه طولانی از افسردگی هستند، سن متوسط ​​برای شروع افسردگی عمده، 32 سالگی است،

دلایل متعددی وجود دارد که چرا زنان بیشتر ازمردان در معرض اختلال افسردگی عمده قرار می گیرند اما علت اصلی این تفاوت گرايش ژنتیکی زنان به افسردگی و وقوع سایر بیماری ها و شرایط روحی در زنان است. این شرایط می تواند هر چیزی از حاملگی تا مشکلات مزمن و تکراری زندگی باشد. مؤسسه ملی سلامت روان خاطر نشان کرد که 25 درصد از بیماران مبتلا به سرطان، یک سوم افراد مبتلا به اچ آی وی و یک سوم بازماندگان حمله قلبی، از افسردگی عمده رنج می برند.

در حالی که این شرایط خاص در مردان شایعتر است، روانشناسی امروز اعلام کرده است که یک دلیل فیزیولوژیک رایج برای زنان که در معرض افسردگی عمده هستند بیش از مردان به علت هورمونهای نوسان و استعداد ژنتیکی، خاصیت دوران بلوغ، زایمان و یائسگی است.

با این حال، افسردگی عمده یک مسئله جدی برای هر دو جنس است، و اگر درمان نشود، می تواند نتایج کشنده داشته باشد.خوشبختانه خبر خوبي وجود دارد. موسسه ملی سلامت خاطر نشان کرده است که تقریبا 80٪ از بیماران که در معرض افسردگی عمیق قرار دارند، در طی چهار تا شش هفته بهبود می یابند، البته از ابتدای شروع دارو، روان درمانی، حضور در گروه های حمایت کننده و یا ترکیبی از این درمان ها. "



علل افسردگی عمده


در حالی که شيوع افسردگی عمومي گسترده است، علل افسردگی اساسا به همان اندازه فراوانند و منشأ آنها در مکان های مختلف است. مجله پزشکی نورون از ژنتیک به عنوان یک عامل اصلی اختلال افسردگی عمده یاد می کند و " حدود 3 برابر افزایش خطر ابتلا به MDD [اختلال افسردگی عمده] در بستگان درجه اول (والدین، خواهر و برادر، فرزندان) افراد مبتلا به MDD در مقایسه با عمومی جمعیت "بیشتر است این بدان معنی است که تنها بزرگترین عامل تعیین کننده افسردگی شما در شجره خانواده شما یافت می شود، اما پایه فیزیولوژیکی و تشریحی نیز وجود دارد.

بیماری مشترک و شرایط پزشکی می تواند یک عامل خطر جدی در ابتلا به افسردگی بزرگ باشد. همچنین علائم این اختلال نیز می تواند موجب افسردگی شود. مثلا:

تغییر اشتها، پرخوری و یا کم خوری و اختلال خواب

تنظیم این الگوها و عادت ها اغلب افسردگی شما را درمان نمی کند، اما آنها می توانند یک گام بزرگ در از بین بردن علائم دیگر بیماری در کنار درمان حرفه ای باشند.

میزان فاکتورهای تشریحی و فیزیولوژیکی بر افسردگی عمده ناشناخته است، اما به نظر می رسد که این عوامل قابل توجه هستند. در کنار عوامل اقتصادی اجتماعی (از دست دادن شغلی و احساس مشکلات اقتصادی) موارد فوق به دلایل اصلی شما از اختلال افسردگی عمده اضافه می شوند.



انواع افسردگی



انواع مختلف اختلال افسردگی عمده وجود دارد که می تواند بر شما تأثیر بگذارد، زندگی روزمره زندگی شما را دشوار می کند. هر نوع اغلب علل مختلفی دارد، اما انواع افسردگی معمولا احساس مشابهی در فعالیتهایی دارند که قبلا دوست داشته اید و به طور کلی احساس خستگی مفرط در تمامی انواع افسردگی دیده می شود.

اختلال عاطفی فصلی یا SAD به عنوان یک بیماری به طور مستقیم ناشی از زمان سال است و اغلب در ماه های زمستان رخ می دهد که نور خورشید به آسانی در دسترس نیست. مؤسسه ملی سلامت روان می گوید که SAD می تواند به طور موثر با نور درمان شود، اما تقریبا نیمی از افراد مبتلا به SAD با نور درمانی به تنهایی بهتر نمی شوند. مشاوره و دارو نیز توصیه می شود.

افسردگی روانشناختی اغلب در حال رشد است خصوصا اگر فرد افکار منفی داشته باشد.افسردگی پس از زایمان یک بیماری معمول در میان مادران جدید است که تغییرات هورمونی را بعد از زایمان تجربه می کنند. استرس ناشی از تولد یک کودک جدید و تغییر در بدن می تواند به شدت بر خلق و خوی مادر تأثیر بگذارد.

علاوه بر این، انجمن بهداشت روان کانادا اعلام می کند که والدینی که کودکی را به فرزندی پذیرفته اند نیز می توانند از علائم افسردگی پس از زایمان رنج ببرند.افرادی که دارای افسردگی هستند، اغلب نشانه هایی از افسردگی را شامل کاهش وزن و کاهش علاقه به فعالیت هایی که قبلا دوست داشتند، نشان می دهند.

 شما ممکن است یک نوع افسردگی مشابه با از دست دادن کسی که دوست دارید با غم و اندوه شدید نیز را تجربه کنید. افسردگی غیرطبیعی اغلب به طور مستقیم با خلق و خوی شما و تعاملات شما با دیگران مرتبط است. علائم عبارتند از پرخوابی سنگین بودن اندام و اضطراب اجتماعی.

اگر از افسردگی کاتاتونیک رنج می برید ، به احتمال زیاد با مشکلات حرکتی و مسائل رفتاری مواجه خواهید شد.

طبق گزارش موسسه ملی سلامت ملی کتابخانه ملی ایالات متحده، این یک «اختلال روان پریشی» است و خطر قابل ملاحظه ای برای رفاه بیمار و همچنین مانع دیگری برای درمان اختلال اساسی است. علائم و نشانه های کاتاتونی به شدت با فعالیت های ضروری زندگی روزمره تولید می شوند.



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات