پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

فرایند ۵ مرحله برای رهایی از مکانیزمهای دفاعی

فرایند ۵ مرحله  برای رهایی از مکانیزمهای دفاعی مرحله ی اول روژینا: من فهمیدم که سعی دارم فرد کاملی باشم، همه ی کارها را بدون عیب انجام دهم یا طوری که تو دوست داشته باشی و احساس رضایت کنی، باشم.

فرایند ۵ مرحله  برای رهایی از مکانیزمهای دفاعی

مرحله ی اول

روژینا: من فهمیدم که سعی دارم فرد کاملی باشم، همه ی کارها را بدون عیب انجام دهم یا طوری که تو دوست داشته باشی و احساس رضایت کنی، باشم.

 مرحله دوم 

مثل رفتن به بازی بسکتبال، با اینکه با ورزش علاقه‌مند نبودم یا مثل موقعی که تو میخواستی آقای ابراهیم و همه ی خانواده اش را برای شام دعوت کنی.

مرحله سوم

من می دانم چرا این گونه عمل می‌کنم، به خاطر آنکه می ترسم اگر به تو نه بگویم، تو عصبانی شوی و از هم دور شویم یا از هم جدا شویم. من نمی‌توانم جدایی یا مواردی از این قبیل را تحمل کنند بنابراین همیشه مطابق میل تو رفتار می کنم.

 مرحله چهارم

 اما من دریافتم که این کار هم بر من و هم بر تو تاثیر منفی می گذارد. من با این کار احساس هایی مثل عصبانیت خود را خاموش می کنم و یا به عبارتی بر روی آنها سرپوش می‌گذارم و فقط خاموش می مانم و در ادامه می ترسم از هم دور شویم و احساس جدایی می کنم، سپس مجبورم ادعا کنم که اینگونه نیست و در واقع آن لحظه خودم نیستم.

مرحله پنجم

 سینا، من در این مورد به کمک تو نیاز دارم. من باید موافقت بی اختیار با امری را که قلباً تمایلی به آن ندارم، متوقف سازم. این رفتار برای من هزینه‌های زیادی دارد. من قصد دارم به تو بگویم که چه مواقعی می خواهم بگویم نه اما به دلایلی نمی توانم بگویم. من هر موقع نتوانستم خواسته های تو را رد کنم، به تو خواهم گفت و توقع دارم برایم شنونده خوبی باشی و از دست من عصبانی نشوی. من به تو نیاز دارم حتی اگر در زمینه ای کم کاری کردم، بگویی که هنوز دوستم داری و همه چیز خوب است. حتی اگر طبق خواسته تو عمل نکردم، به من بگو که همه چیز خوب است و تغییری در دوست داشتن تو نسبت به من وجود نیامده است.
سینا: تو از من می خواهی یادآوری کنم دوستت دارم، حتی موقعی که به من می گویی نه و من ناامید می شوم.
روژینا: بله زیرا در غیر این صورت من همه ی این احساسات بد را در خودم خواهم داشت و فکر می‌کنم آنقدر که می‌توانستیم صمیمی باشیم، نیستیم.
سینا: سعی خودم را می کنم.

روژینا: برای اینکه گفته‌های خود را آماده سازد، مواردی را از برگه ی شناسایی دفاع های خود استخراج کرد. هنگامی که برای مرحله ی پنجم آماده می‌شد، دریافت مهمترین خواسته ی او از سینا این است که اطمینان حاصل کند که حتی اگر کامل بودن خود را متوقف سازد، رابطه اش هنوز مستحکم باقی خواهد ماند. همان گونه که سینا در پایان گفته ی خود بیان کرد، کار روی دفاع یک کار شاق است و ضروری است که هر دو همسر تلاش خود را انجام دهند.



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات