پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

اهمیت نظام هویت

اهمیت نظام هویت ما به تبعیت از بیکن، کوهات، راجرز، و سایرین نیاز روانی برای انسجام خود، عزت نفس، و مهارت، بر پایه نیاز خود به بقا و بهزیستی را ضروری می‌دانیم.این یک بُعد پیچیده از ارتباط است که به روشنی صورت بندی نشده است.

اهمیت نظام هویت

ما به تبعیت از بیکن، کوهات، راجرز، و سایرین نیاز روانی برای انسجام خود، عزت نفس، و مهارت، بر پایه نیاز خود به بقا و بهزیستی را ضروری می‌دانیم.این یک بُعد پیچیده از ارتباط است که به روشنی صورت بندی نشده است.

مشکل بتوان این انگیزش را با یک نام منفرد مشخص کرد. می توان آن را نیازی برای هویت منسجم، عاملیت، عزت نفس، مهارت، یا کنترل نامید همچنین می توان آن را بیشتر به صورت نیازی برای جایگاه، قدرت، کنترل، یا نفوذ دید.

ابراز ترجیحات یا عاملیت و انگیزش

هر چند به باور ما به نظر می‌رسد این موارد بیش از این که یک انگیزش اساسی باشند، نمود بیرونی نیاز به حفظ هویت هستند. ابراز ترجیحات یا عاملیت و انگیزش، کاوش یا مهارت اجزای هویت را تشکیل می‌دهند، اما در صورتی که هویت به عنوان نیازی برای جدایی یا استقلال تعریف شود، از این نظر که وجودش مستلزم وجود فرد دیگری است، با سائق پرخاشگری فروید یا نیاز به خودمختاری تفاوت می‌کند. قطب مخالف این بُعد را آگاه وابستگی، درهم تنیدگی، تمایز نایافتگی، ناتوانی، عزت نفس پایین، نابودی، فروپاشی، یا ابطال خوانده اند. ما این پیچیدگی موجود در تمایلات انسانی را نیاز برای هویت می‌نامیم، چرا که به باور ما این اصطلاح به بهترین شکل کارکرد خود در روابط صمیمانه نشان می‌دهد.

از دل نیاز برای حفظ انسجام موجود زنده در مقابل تهدیداتی که یکپارچگی فیزیکی آن را تهدید می‌کند، خودی متولد می‌شود که نیاز دارد انسجامش را حفظ کند و بر محیط تسلط و مهارت بیابد تا بقا پیدا کند و به هویتش آسیبی نرسد یا انسجامش از هم نپاشد. این یک نیاز منطقی است، چراکه خود برای حفظ هویتش نیازمند این است که از جانب دیگران به رسمیت شناخته شود، احساسات نیازها، و کارآمدی اش معتبر شناخته شود، و از عاملیتش حمایت شود. ناتوانی در برآوردن نیاز به اعتبار بخشی به هویت، ناگریز به اشکالات یا حتی آسیب به خود منجر می‌شود و آشفتگی نسبی ایجاد می‌کند.

افراد موجوداتی اجتماعی هستند و بسیار درگیر این موضوعند که دیگران آنها را چگونه می بینند و اینکه آیا درک می شوند و مورد احترام هستند یا خیر؟ بسیاری از تعارضات زناشویی به دلیل مسئله ی دیده یا پذیرفته نشدن رخ می‌دهد؛ مثلاً ندیدن نیازهای فرد یا پاسخ ندادن به آنها، تعریف شدن به وسیله دیگری به شیوه‌ای که به هویت اسیب می زند، یا احساس تحت کنترل بودن. به عنوان نمونه، آسیب عمیق یک زن در درمان به این خاطر بود که ۲۰ سال دوشادوش  همسرش در مزرعه کار کرده بود و زمانی که بالاخره مزرعه به فروش رفته بود، شوهر به گونه‌ای رفتار کرده بود که گویی پول آن متعلق به او است و اختیارش دستان خودش است و هرگز سهم همسرش را در آنچه به دست آورده بودند به رسمیت نشناخته بود.



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات