پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

ورزش های کششی و قدرتی

ورزش های کششی و قدرتی   ورزش های کششی باعث کشیدن عضله و تاندون ها می شود؛ به طوری که آنها را بلندتر، انعطاف پذیرتر و نرم تر می کند. ورزشهای قدرتی و برعکس آن هستند و باعث انقباض عضلات می شود به طوری که آنها را قوی‌تر می‌کن

ورزش های کششی و قدرتی 

 ورزش های کششی باعث کشیدن عضله و تاندون ها می شود؛ به طوری که آنها را بلندتر، انعطاف پذیرتر و نرم تر می کند.

ورزشهای قدرتی و برعکس آن هستند و باعث انقباض عضلات می شود به طوری که آنها را قوی‌تر می‌کند. ورزشهای قدرتی مثل بلند کردن وزنه ها از گروه ورزش های ایزوتونیک و ایزومتریک هستند. شما در برنامه ی ورزشی خود نیازی به انجام ورزش های اختصاصی قدرتی ندارید. زیرا قدرت لازم را در ورزش های کششی _ هوازی به دست خواهید آورد.

حرکات و نرمش های کششی

شما باید همیشه حرکات و نرمش های کششی را قبل از ورزش های هوازی انجام دهید. وقتی عضلات شما کشیده و گرم می‌شوند آسان تر و ایمن تر می توانید ورزش های هوازی را انجام دهید. مثلا قبل از انجام بازی تنیس یا قبل از دویدن در صورتی که نرمش های کششی را انجام داده باشید؛ احتمال آسیب رسیدن به بدن شما بسیار کم می شود. انجام نرمش های کششی بعد از ورزش های هوازی نیز مهمتر است. چرا که باعث شل شدن عضلاتی که در اثر انقباض های مکرر در حین ورزش هوازی سخت شده اند؛ می گردد.

مثال:

 آقای اسفندیاری بیماری بود که وابستگی به مصرف تریاک به مقدار روزانه یک مثقال به صورت کشیده داشت. او کارمند بود و مدت ۲۵ سال معتاد به تریاک بود. هنگام اقدام به ترک ۴۲ سال داشت. او در هنگام ترک ۲۰ کیلو اضافه وزن داشت، از افسردگی و اضطراب رنج می‌برد و ظرفیت پذیرش ریه اش بسیار ضعیف بود و از زخم معده ی مزمن، و سوزش و درد سینه رنج می‌برد. آقای اسفندیاری بعد از اقدام به ترک مواد مخدر نحوه ی تغذیه ی خودش را نیز کنترل کرد. چربی، مواد قندی و کافئین کمتری نسبت به گذشته استفاده کرد. تغذیه اش را متنوع تر کرده و غذاهای حاوی فیبر گیاهی بیشتر مصرف کرد؛ ضمن اینکه پزشک معالجش یک برنامه ی ورزش محتاطانه را هم طراحی کرده و او را به اجرای آن تشویق کرد. او در ابتدا هر روز ساعت ۶ صبح از خواب بلند شده و برای پیاده روی از خانه خارج می‌شد.

در پارک منزله نزدیک منزل نرمش مختصری می‌کرد سپس پیاده روی خود را شروع می‌کرد. در روز اول بعد از ۵ دقیقه در حین راه رفتن ضربان قلب خود را اندازه گرفت. ضربان قلبش ۱۰۰ بود: کمتر از ضربان ۱۱۵ که هدف او بود؛ پس پیاده روی خود را سریعتر کرد تا ضربان قلبش بعد از ۵ دقیقه ی دیگر به ۱۱۵ رسید. سپس استراحت کرده و دوباره بعد از انجام به نرمش مختصری به خانه برگشت. هر روز این پیاده روی بیشتر و سریع تر می شد. بعد از چند هفته آقای اسفندیاری پیاده‌روی کاملا سریعی داشت و ضربان قلبش هم به ۱۱۵ نمی‌رسید. و هر بار در ۱۰ دقیقه مسیر طولانی تری را طی می کرد. پس او ۳۰ دقیقه ی دیگر هم عصرها به پیاده روی های سریع روزانه اش افزود. بعد از ۶ ماه او کاملاً سریع پیاده روی می کرد و قلبش نیز مشکلی نداشت. او تقریبا ۱۵ کیلو از اضافه وزن خود را کم کرده بود و در پاهای خود احساس سبکی می کرد. آقای اسفندیاری در ماه هفتم شروع کرد به ۵۰ قدم پیاده روی و ۵۰ قدم دویدن آهسته و بعد از یک ماه، دیگر او می‌توانست یک دویدن آهسته را به مدت ۲۰ دقیقه انجام دهد.

ولی دویدن در صبح و عصر باعث درد زانو هایش شد. لذا دویدن های عصر را به شنا تبدیل کرد؛ بنابراین اضافه وزن ایشان و ناراحتی مزمن زخم معده و ناراحتی های عصبی و افسردگی و اضطراب او کاملاً برطرف گردید و با کمک این تغذیه و ورزش توانست جلوی مصرف مواد و عود را نیز بگیرند. او ۴ سال پاک بود و در ضمن در سال سوم پاکی خود نیز ازدواج کرد. و با همسرش حداقل سالی دوبار به مسافرت رفت، در حالی که در مدت ۱۰ سال آخر اعتیاد خود به تریاک از شهر تهران خارج نشده بود؛ چرا که همیشه از ناراحتی‌های ناشی از نرسیدن مواد ترس داشت.

او دیگر آنقدر خود را قوی و خوب می‌دانست و خود را تحسین می‌کرد که در یک جلسه ی تفریحی با سایر دوستان بعد از نوشیدن مقداری مشروب الکلی به خود گفت که در حال حاضر من بسیار قوی شده ام و می‌توانم این یک بار تریاک را بکشم و با اراده جلوی مصرف دوباره ی خودم را بگیرم؛ ولی یکبار مصرف مساوی مصرف دوباره ی تریاک به مقدار زیاد، خوردن غذاهای چرب و ورزش نکردن شد. وقتی او دوباره اقدام به ترک تریاک کرد. به روابط خانوادگی اش آسیب زیادی وارد شده بود او دوباره اقدام به کنترل نحوه ی تغذیه خود و ورزش منظم کرد ولی این بار علاوه بر آن ها با اهتمام و کوشش فراوان سعی در تمرین مهارتهای سازگاری برای مقابله با موقعیت های پرخطر مصرف مواد کرد.



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات