پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

مفهوم باید ها

مفهوم باید ها بایدها از احساس صحیح بودن و مناسب بودن طرز عمل نشات می‌گیرند. در این حالت پیش فرض مورد نظر این است که چون شما چیزی را خیلی می‌خواهید، باید آن را داشته باشید.

مفهوم باید ها

بایدها از احساس صحیح بودن و مناسب بودن طرز عمل نشات می‌گیرند. در این حالت پیش فرض مورد نظر این است که چون شما چیزی را خیلی می‌خواهید، باید آن را داشته باشید.

ضمناً نشان می‌دهد وقتی چیزی را خیلی می خواهید فرد دیگر حق نه گفتن را از دست می دهد. در این حالت همسرتان دیگر حق انتخاب ندارد، محدودیت ها و نیازهای او نسبت به مال شما اهمیت کمتری دارند. مستحق بودن یعنی من این را خیلی می خواهم و اگر تو آن را به من ندهی، آدم بدی هستی.

نینا احساس می کرد وظیفه ی سینا  است که در انجام تکالیف، آموزش نظم و خواباندن پسرشان به وی کمک کند و موقعی که آن میزان کمک که انتظار داشت را دریافت نمی‌کرد، مثل این بود که سینا قوانین را زیرپا گذاشته است و بنابراین فرد بدی است. نوع دوم بایدها، استدلال غلط درمورد انصاف است. در اینجا انتظار این است که روابط، قوانین و اصولی دارند که شما آنها را یافته اید. حس می کنید چند استاندارد مشخص و مطلق وجود دارد که تعیین می‌کنند، چه چیزی درست است. استدلال غلط انصاف بر اساس یک تصور ذهنی ساخته می‌شود که در آنجا وظایف و التزامات و پاداش‌های یک رابطه تعیین شده است. متاسفانه بین همسران مفهوم انصاف کاملاً دل بخواهی است و هر کدام منظور خاصی از انصاف دارند.

از آنجا که قاضی و داوری هم وجود ندارد آنها انصاف را برآورده شدن نیاز ها و انتظارات خود توسط فرد مقابل تعریف می‌کنند. این عدالت نیست، نینا فکر می‌کند که سینا همه کارهای مربوط به فرزندشان را به او موکول کرده است. نینا خسته است و کمرش درد می‌کند و از او کمک می خواهد. تعریف سینا از عدالت خیلی متفاوت است و احتمالاً عدالت را در این می‌بیند که در انجمن نویسندگان بیشتر حضور داشته باشد. همسری که از طرف مقابل درخواست انصاف می‌کند همیشه منظورش این است که نیازهای او در آن لحظه مورد توجه قرار گیرند. آخرین نوع باید، استدلال غلط تغییر است.

وقتی همسرتان دچار اشتباه می‌شود

در این نوع باید پیش‌فرض زیربنایی این است که وقتی همسرتان دچار اشتباه می‌شود می‌توان او را تنبیه کرد و مجبور به تغییر کرد و اگر به او فشار آوری، می توانی او را مجبور کنی فرد بهتری شود. نینا واقعا اعتقاد داشت اگر به اندازه ی کافی شکایت کند سینا پدر خوبی برای فرزندان و شوهر بهتری برای خودش می شود. اگر او را تحت فشار قرار دهم به خواندن رمان کمتر توجه خواهد کرد و به مسئولیت‌های خانوادگی خود بیشتر توجه خواهد کرد. در حالی که فرد ممکن است اصرار بر تغییر را عادلانه بداند، اما نتیجه ی آن اغلب ناامید کننده است. افراد صرفاً زمانی تغییر می‌کنند که قادر به تغییر باشند و برای تغییر تقویت شوند. مجبور کردن همسرتان با عصبانیت به جای اینکه باعث تغییر مفیدی در او شود باعث بیزاری او می شود.



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات