پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

بایدها و اصول مسئولیت فردی

بایدها و اصول مسئولیت فردی  بایدها منبع اصلی عصبانیت و رهایی از طلسم در روابط هستند. برای مقابله با بایدها سلاح مهمی وجود دارد که می توانید از آن استفاده کنید. این سلاح، اصل مسئولیت شخصی است که بیان می کند:

بایدها و اصول مسئولیت فردی 

بایدها منبع اصلی عصبانیت و رهایی از طلسم در روابط هستند. برای مقابله با بایدها سلاح مهمی وجود دارد که می توانید از آن استفاده کنید. این سلاح، اصل مسئولیت شخصی است که بیان می کند:

۱) خود شما مسئول ناراحتی خودتان هستید

۲) این شما هستید که برای برآورده شدن بهتر نیازهای خود باید راهکارهای مقابله ای خود را تغییر دهید.

 

اگر احساس می‌کنید اشتباهی رخ داده است، اگر در زندگی زناشویی خود با وضعیتی در چالش هستید که احساس می کنید ناخوشایند و ناراحت کننده است،  این شما هستید که مسئول تغییر آن هستید نه همسرتان.

چهار دلیل مهم برای این کار وجود دارد:

۱. هر فردی خودش متخصص نیازهای خودش است. شما می دانید چه چیزی شما را ناراحت میکند و چه چیزی احساس خوبی در شما به وجود می‌آورد؛ شما بر ذائقه ها، ترجیحات، امیال سری، تنفرات و خوشایندهای خود واقف هستید.

۲. همسرتان در زمینه ی نیازهای خودش متخصص است. این وظیفه همسرتان است که بر نیازهای خود تاکید کند و مسئول کامل برآورده شدن آنها خود اوست. همسرتان مسئول مراقبت از شما نیست. اگر او نیازهای شما را در اولویت قرار دهد، نیازهای خودش تامین نمی‌شوند.

۳. مطمئنا نیازهای افراد ممکن است باهم تعارض داشته باشند. این یک واقعیت اساسی و غیرقابل اجتناب است. شما پیاده روی و حومه شهر را دوست دارید و همسرتان خرید از مراکز تجاری شهر را دوست دارد؛ شما در زمینه ی کودکان به کمک نیاز دارید و همسرتان می خواهد به رمان خودش بپردازد؛ شما خسته اید و به استراحت نیاز دارید و همسرتان به گردش نیاز دارد. بسیاری از افراد از این حالت ابراز ناراحتی می‌کنند و احساس می‌کنند این حالت نباید وجود داشته باشد، اما این یک واقعیت غیرقابل اجتناب است.

۴. میزان رضایتمندی و شادی شما به موثر بودن راهکارهای شما برای برآورده ساختن نیازهای اصلی تان بستگی دارد. میزان حمایت، توجه و کمکی که تا به حال دریافت کرده‌اید، با توجه به راهکارهایی بوده که از آن استفاده کرده اید. برای به دست آوردن میزان صمیمیت و همکاری بیشتر باید راهکاری خود را عوض کنید، زیرا با استفاده از راهکارهای فعلی، نمی‌توانید بیشتر از آنچه تا به حال به دست آورده اید، صمیمیت و همکاری به دست آورید.

نینا در زمینه ی فرزندشان کمک بیشتری از سینا می خواست. راهکارهایی که استفاده می کرد، بر اساس سرزنش و حمله بودند. اگر نینا از همان راهکارها استفاده می‌کرد میزان کمک سینا تغییری نمی کرد. اگر نینا حمایت بیشتری می خواست باید راهکار دیگری استفاده می‌کرد. شاید پاداش دادن به سینا به خاطر کمک به فرزندشان، باعث همکاری بیشتر او می شد.



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات