پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

تسلسل الگوهای رفتاری

تسلسل الگوهای رفتاری دعوا یا ارتباط ناامیدکننده ای که اخیرا با همسرتان داشتید، آخرین باری که به همسرتان گفتید: اگر او فلان کار را انجام نمی‌داد یا انجام می داد، این اتفاق نمی افتاد، یا دوباره که همان کار را انجام دادی! به

تسلسل الگوهای رفتاری

دعوا یا ارتباط ناامیدکننده ای که اخیرا با همسرتان داشتید، آخرین باری که به همسرتان گفتید: اگر او فلان کار را انجام نمی‌داد یا انجام می داد، این اتفاق نمی افتاد، یا دوباره که همان کار را انجام دادی! به خاطر آورید. این حالت ها چند بار در روابط شما رخ می دهند؟

ارتباط متقابل

شما یا همسرتان در آن موقعیت، چه کاری انجام می دهید که حس می کنید تکراری است؟سعی کنید تا حد امکان درست و با جزئیات بنویسید. در ارتباط متقابل خود به مواقعی فکر کنید که به یکباره همه چیز به هم می‌ریزد و سپس در ادامه مجدداً اوضاع آرام می شود و روابط شما خوب می شود و بعد از مدتی، باز دوباره همان احساسات و وضعیت‌های مشکل‌زا تکرار می‌شوند. حالا نوشته‌های خود را مرور کنید. احتمالاً در نوشته های خود، به یک مورد سرزنش اشاره کرده‌اید. که منجر به شروع دعوا شده است. اگر چنین است به نحوه ی شروع ارتباطی که شرح داده اید، توجه کنید و به این فکر کنید که قبل از آن سرزنش

گام اول

گام اول، چه اتفاقی رخ داد. در صورتی که این کار مشکل است، از همسرتان کمک بگیرید. اگر برای پیدا کردن دلایل رفتارهای خود عقب برگردید بالاخره به همان نقطه ی شروع برخواهید گشت. اگر الگوی ارتباطی که شرح دهید داده اید برای شما خیلی آشنا است، سیستم زناشویی شما بیشتر تثبیت شده و به طور مداوم تکرار می‌شود. همچنین میزان آشنا بودن آن، چرخه ی مشکل‌زایی را نشان می دهد که در آن مجموعه ای از رفتارها به صورت چرخه ای تکرار می‌شوند. حالا مرحله به مرحله ارتباط خود را بررسی کنید و ببینید که از لحاظ هیجانی چگونه به همدیگر عکس‌العمل نشان می‌دادید. در هنگام انجام هر یک از رفتارها چه احساس هایی داشتید؟ در صورتی که به کمک همسرتان نیاز دارید، دوباره از او کمک بگیرید. ممکن است شناسایی مراحل چرخه ی ارتباطی از تمام شدن اختلاف تا شروع یک تعارض دیگر، سخت باشد. معمولا بین مرحله پایان یک دعوا تا شروع دعوایی دیگر، رویدادهای جزیی رخ می‌دهند که به مرور با توجه به احساسات قبلی به نتیجه‌گیری های مشخصی منجر می شوند. تصور کنید مثل اکبر، احساس می کنید که ممکن است همسرتان شما را ترک کند و سرانجام او را متقاعد می سازید زمان بیشتری را با شما سپری کند و توافق می کنید شب بعد به سینما بروید. در حالی که در محیط تاریک سینما نشسته اید، به همسرتان یادآوری می‌کنید که دست شما را نگرفته است. این مشکل بزرگی نیست اما ثبت می‌شود و تا حدی تاثیر بدی در روان شما می گذارد. هنگام صبح که از خواب برخواستید، پیشنهاد می کنید تا باهم به حمام بروید، همسرتان می گوید: باز هم این مشکل نیست اما به اثر بد قبلی در روان شما اضافه می شود و شما را آماده می سازد با اولین علامت جزئی دیگر که نشانه ی طرد باشد، عکس العمل نشان دهید. سرانجام با یک رفتار دیگر از او دوباره احساس محرومیت و ترک شدن می کنید. یا تصور کنید جای پیمان هستید.

رفتار تهدید کننده

رفتار همسرتان را تهدید کننده می دانید و می ترسید که ممکن است شما را ترک کند. بعد از جدالی شدید، او عذرخواهی می‌کند و به شما می‌گوید که دوستتان دارد، شما احساس اطمینان مجدد می‌کنید که آرامش می یابید. بعدا همان شب، دوست قدیمی شما زنگ می‌زند و قبل از اینکه همسرتان گوشی را به شما دهد یک شوخی جزئی بین آن دو رد و بدل می‌شود، این مورد زیاد مهم نیست اما تاحدی به ذائقه ی شما خوش نمی آید. همسرتان شام مورد علاقه شما را نپخته است، آن را مشکل تلقی می‌کنید و اضطراب شما کم کم دوباره بالا می رود. این موارد، مراحل خیلی کوچکی هستند که باعث انتقال از یک وضعیت مشکل ساز به وضعیت دیگر می‌شوند.



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات