پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

به د‌قت در پی روياهاي باشيد‌ كه د‌رباره‌ی د‌رمانگر‌ند‌

به د‌قت د‌رپی رؤياهايی باشيد‌ كه د‌رباره‌ی د‌رمانگر‌ند‌ معتقدم ارزشمندترين رؤياهای بيمار برای امر خطير درمان، آنهايی هستند كه به درمانگر می پردازند. این رویاها، نشانه ی میزان بازدهی بالقوه ی درمانند و همانطور که نمونه های

به د‌قت د‌رپی رؤياهايی باشيد‌ كه د‌رباره‌ی د‌رمانگر‌ند‌

معتقدم ارزشمندترين رؤياهای بيمار برای امر خطير درمان، آنهايی هستند كه به درمانگر می پردازند. این رویاها، نشانه ی میزان بازدهی بالقوه ی درمانند و همانطور که نمونه های زیر آشکار می كند، اين ارزش را دارند كه به دقت جمع آوری و بررسی شوند.

بیماری در خواب دید:

بیماری در خواب دید: در مطب شما هستم و به من می گویید: تو پرنده ی عجیبی هستی تا حالا موجودی شبیه تو ندیده ام. مثل هميشه از احساسی كه در رؤيا داشت، پرسيدم. پاسخ داد: صمیمی و راحت بودم، اين بيمار كه مراسم و رفتارهای وسواسی ـ جبری غیر معمول زیادی داشت، برای بسیاری از سرمایه های خود، ارزش كمی قائل بود: هوش بالايش، طيف وسيع آگاهيها و علايقش و اينكه زندگی اش را فدای خدمت به د‌يگران كرده بود.

به خود تلقين می كرد كه من تنها به رفتارهای عجيب و غريبش علاقه مندم، همانقدر كه ممکن است به یک نمایش عجیب سیرک علاقه نشان دهم. رؤيا ما را به بخش مهمی از تمرین های روزمره اش هدایت کرد كه در آن، از بيان خصوصيات پيچيده اش به عنوان راهی برای تعامل با د‌يگران استفاده مي‌كرد. دنبال كردن اين موضوع به بيان احساس تحقیری منتهی شد که نسبت به خود داشت و این ترس که مبادا دیگران به خاطر پوچی، سطحی بودن و تخيلات د‌يگرآزارانه طردش كنند.

یک رؤيای د‌يگر:

در خانه ای شكاف خورده و دونيم شده بودم. دختری ده ساله سعی می كرد خرابش كند و من دعوايش كردم. بعد يك كاميون زرد رنگ ديدم كه مرتب عقب و جلو ميرفت و به خانه ام ميكوبيد. اين كلمات را ميشنوم: دستان ياری دهنده باز‌ ضربه می زنند. نقش من در اين رؤيا به شكل كاميونی كه بنياد خانه اش را مورد تهد‌يد قرار داده است، با چيزی اشتباه نمی شود. ولی رؤيا براي تأكيد و اینکه نکند متوجهش نشویم، این را هم می افزاید که: دستان یاری دهنده باز ضربه میزنند. بيمار، زنی بود سركوب شده، با ابراز عاطفه ی برخاسته از خانواده ای الکلی، که همیشه تلاش کرده بودن اسرار خانواده را از دید جامعه پنهان نگه دارند. رؤيا، نشانگر ترسش از افشاگری بود و به من نيز تذكری دوستانه می داد که ملايم و بااحتياط باشم.

يك مثال بالينی د‌يگر: 

در مطب تو هستم. زن زيبای سياه چشمی را ميبينم كه گل سرخی به گيسوانش زده و بر مبل لميده است. وقتی نزديك می شوم، متوجه می شوم زن آنطوركه به نظر می آمده، نيست: مبلش، در اصل يك تابوت است؛ سياهی چشمانش نه از زيبايی كه از مرگ است و گل سرخ هم در واقع گل نيست، بلكه زخم خون آلودی است كه باعث مرگش شده است.

اين بيمار اغلب حاضر نبود با من همانند يك انسان واقعی درگير شود. در حين گفت وگويمان درباره رویا گفت: می دانم كه اين زن، خود من هستم و هركس كه به من نزد‌يك می شود، عملاً به مرگ معرفی می شود، اين هم يك دليل د‌يگر برای اين كه از تو فاصله بگيرم و دليل د‌يگری برای تو كه زياد به من نزد‌يك نشوی. رؤيا ما را به مقوله ی نفرين شدگی او هدایت کرد: همه مردانی که دوستشان می داشته، مرده بودند و او معتقد بود مرگ را با خود به دوش می كشد. به همين دلیل نمی گذاشت شکل مادی يك انسان را برايش بگيرم، ميخواست خارج از زمان باشم، عاری از داستان زندگی با آغازی، خط سيری و خصوصا سرانجام و پاياني. یادداشتهايم پر است از مثالهای متعدد دیگری که در آنها در رویای بیمارانم ظاهر شده ام. بیماری خواب دیده بود بر ساعت مچی ام ادرار می كند؛ د‌يگری در رؤيا دنبال خانه ام گشته بود، همسرم را ملاقات كرده بود و عضوی از خانوده ام شده بود.

هرچه پيرتر می شوم، بيماران بيشتر درباره ی غيبت يا مرگم خواب می بینند. در مقدمه ی اين كتاب به رؤيایی اشاره کردم که در آن بیماری به مطب متروكم وارد شده بود و تنها چيزی كه يافته بود، جا لباسی ای بود كه کلاه پوشیده از تار عنكبوتم به آن آويزان بود. د‌يگری در رؤيا به مطبم وارد شده و کتابداری دیده بود كه پشت ميزم نشسته بوده و به او اطلاع داده است كه مطب، به يادبود من، به کتابخانه تبد‌يل شده است. هر درمانگری مثالهای خود را دارد.



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات