پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

دو بیماری خطرناک سرخجه و سیفیلیس

دو بیماری خطرناک سرخجه و سیفیلیس در برخی موقعیتها، بیماری مادر می تواند شبه جنین یا جنین را نیز در بر بگیرد. اینکه مادر در کدام مرحله رشد کودک بیمار شود، اهمیت زیادی دارد. اعضا و ساختهای کودک بر اساس برنامه از پیش تعیین شد

دو بیماری خطرناک سرخجه و سیفیلیس

در برخی موقعیتها، بیماری مادر می تواند شبه جنین یا جنین را نیز در بر بگیرد. اینکه مادر در کدام مرحله رشد کودک بیمار شود، اهمیت زیادی دارد. اعضا و ساختهای کودک بر اساس برنامه از پیش تعیین شده شکل می گیرد.

هر عضو و هر ساخت از یک مرحله سرنوشت ساز عبور می کند و در طول این مرحله نسبت به عوامل مختلف حساس تر می شود‌. همچنین می توان گفت که اگر بیماری در مرحله شبه جنینی پیش بیاید پیامدهای آن بیشتر از مواقعی خواهد بود که در پایان مرحله جنینی بیاید. یکی از بیماریهای ویروسی، که اثر آن نسبتا خوب شناخته شده، سرخجه است.

سه ماهه اول بارداری

کودکی که مادرش در سه ماهه اول بارداری به بیماری سرخجه مبتلا شود، با خطرات نابینایی، ناشنوایی و اختلالهای قلبی و مغزی روبرو خواهد شد، بین ۱۰ تا ۱۲ درصد زنان بارداری که سرخجه می گیرند، با سقط جنین خود به خودی روبرو می شوند یا بچه خود را مرده به دنیا می آوردند. اما اگر مادر، در سه ماه آخر بارداری، به بیماری سرخجه مبتلا شود، آسیبها بشیار کمتر خواهد بود. سیفلیس بیماری دیگری است که در زنان باردار دشواریهای حاد به وجود می آورد. ۲۵ درصد زنان سیفلیسی، که آنتی بیوتیک مصرف نمی کنند، با دردهای زایمان کاذب روبرو می شوند یا بچه های مرده به دنیا می آورند. بسیاری از آنها زایمان زودرس دارند. به علاوه، این بیماری می تواند نابینایی، عقب ماندگی ذهنی یا حتی در کودک، بیماری سیفلیسی مادزادی به وجود آورد.

در سالهای اخیر ایدز بیش از دیگر بیماریها جلب توجه کرده است. زنی که به ویروس ایدز آلوده است، به احتمال زیاد کودکی به دنیا خواهد آورد که بیماری ایدز دارد. این ویروس، دستگاه ایمنی بدن را تضعیف می کند و شخص را در مقابل بیماریهای مختلف آسیب پذیر می سازد. چون اکثر کودکان حامل ویروس ایدز از زنانی به دنیا می آیند که هیچ نشانهرخارجی بیماری را ندارند، بسیار دشوار است که برای جلوگیری از گسترش مساله، پیش بینی به عمل آورد. بین ۵۰ تا ۷۵ درصد کودکانی که در معرض ویروس ایدز قرار می گیرند، در سر و صورت نابهنجاریهایی نشان می دهند: دور سر کمتر از از حد متوسط پیشانی برجسته، چهره فرو رفته، آبی بودن سفیدی چشم و بینی کوتاه و پهن. چون ساختهای جمجمه و صورت در طول سه ماه بارداری شکل می گیرد، این نابهنجاریها نشان می دهد که ویروس ایدز، شبه جنین را از همان رشد مورد حمله قرار می دهد. اکثر کودکانی که در معرض ویروس ایدز قرار می گیرند، نشانه های بیماری را در طول ۱۲ ماه پس از تولد نشان می دهند: عفونتهای میکروبی، ورم غدد، نقصهای عصبی و تاخیر در رشد.



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات