پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

تعادل خوشایند

تعادل خوشایند  اصول پایه توصیف شده اصولی هستند که زوج ها باید رعایت کنند، اما مهم است بدانیم که هر رابطه ای نقاط قوت و ضعف هایی دارد. در حالی که درمانگران باید به زوج‌ها کمک کنند تا برای کسب اهداف توصیف شده در اینجا به هم

تعادل خوشایند 

اصول پایه توصیف شده اصولی هستند که زوج ها باید رعایت کنند، اما مهم است بدانیم که هر رابطه ای نقاط قوت و ضعف هایی دارد. در حالی که درمانگران باید به زوج‌ها کمک کنند تا برای کسب اهداف توصیف شده در اینجا به هم نزدیک‌تر شوند، اما باید دقت کنیم که کمال گرایی و تکاپو برای کسب تصاویر ایده آل و غیر واقع بینانه ی روابط خوب را تاکید نکنیم.

بخش اعظم این فرایند زوج درمانی به بهبود رنجش های قدیمی کمک می‌کند و از وقوع موارد جدید به میانجی تعامل متفاوت زوج، ممانعت می‌کند. اما کمک به زوج ها برای توجه به مشکلات و ناامیدی‌های رابطه شان نیز مهم است. در پایان درمان، افراد باید احساس کنند که بیشتر نیازهایشان برآورده شده است. وقتی از باور به اینکه افراد می‌توانند تغییر کنند صحبت می‌کنیم و می‌خواهیم به آنها برای پذیرش یکدیگر به همان شکلی که هستند کمک کنیم، تنش مشابهی ایجاد می‌شود. هرچند گفتن من همینم که هستم در پاسخ به خواسته ی همسر برای تغییر، برخلاف نظر درمانگران است، زمان‌هایی وجود دارد که این گزاره واقعا درست است. رویکرد درمانی توصیف شده در اینجا گاهی منجر به توانایی تمرکز زوج بر آن‌چه می‌توانند از هم کسب کنند و کسب کرده‌اند می‌شود، نه آنچه در رابطه وجود ندارد‌ گاهی، البته من همینم که هستم قابل پذیرش نیست.

یکی از مهارت های درمانگر خوب

یکی از مهارت های درمانگر خوب - چه در زوج درمانی چه در درمان انفرادی - این است که افراد قادر به تغییر دادن خود کند. اصول پایه ای در اینجا ارائه کردم، ملهم از تجاربم با تعداد زیادی از زوج‌ها است. خواننده متوجه خواهد شد که این نتایج همپوشانی زیادی با نتایج درمانگران دیگر درباره ی چگونگی ایجاد رابطه ی خوب دارد. برای مثال، جان گاتمن به اهمیت تحسین و علاقه اشاره کرده است و می‌گوید: احساسات مثبتی که مدت‌ها دفن شده بودند می توانند نبش قبر شوند. کار گاتمن درباره ی اهمیت پاسخگویی مثبت همسران به درخواست‌های یکدیگر برای ارتباط، بخشی از توافق پذیر بودن است. این باوری عمومی است که زوج ها باید از نظر هیجانی کنار یکدیگر احساس امنیت کنند، بازخورد مثبت تر بدهند و کمتر انتقادی باشند. بسیاری از زوج درمانگران نیز بر اهمیت تجارب لذت‌بخش یک زوج تاکید کرده اند. همه ی زوج ها تعارضاتی خواهند داشت. یادگیری چگونگی حل و فصل تفاوتها بخش اساسی روابط متوازن است.

مهارت های حل تعارض

مهارت های حل تعارض بخش لازم اما ناکافی روابط رضایت‌بخش هستند. مارکمن گفته است: میزان سرگرمی‌هایی که یک زوج با هم دارند و استحکام دوستی شان پیش بین قوی آینده شان است. در اینجا، به برخی عناصر مربوط به رابطه نگرسته ایم که می توانند رابطه ی به اندازه کافی خوب را به رابطه ای بدل کنند که هم پناهگاهی ایمن - محل آرامش و ایمنی - باشد و هم منبع لذت در زندگی همسران.



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات