پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

بازی و رشد اجتماعی

بازی و رشد اجتماعی فروم عقیده دارد، زمانی که کودک پا به عرصه وجود می‌نهد از شناسایی پدیده های دنیای خارج قاصر است. او حتی از توانایی های وجودی خود نیز آگاه نیست. در اولین مرحله آن چه می شناسد حرارت و غذاست؛ اما جالب اینکه

بازی و رشد اجتماعی

فروم عقیده دارد، زمانی که کودک پا به عرصه وجود می‌نهد از شناسایی پدیده های دنیای خارج قاصر است. او حتی از توانایی های وجودی خود نیز آگاه نیست. در اولین مرحله آن چه می شناسد حرارت و غذاست؛ اما جالب اینکه حتی قادر نیست تا منبع غذا و حرارت را که اکثراً مادر است، از خود غذا و حرارت تشخیص بدهد، یعنی از نظر کودک، مادر همان حرارت است و غذا، نه چیزی بیش از آن. حقیقت از نظر کودک در این مرحله تنها به مفهوم تأمین احتیاجات اوست و لذا هیچ پدیده ای را به عنوان پدیده های مستقل نمی‌شناسد.

دنیای کودک در این هنگام دنیایی است که در خارج از محدوده حواس او قرار دارد، برایش قابل درک و قبول نیست. بعدها کودک به تدریج رشد می‌کند، اشیای خارجی را درک می‌کند، میان غذا و منبع جوشش آن، که پستان مادر یا شیشه شیر است، تفاوت قائل می‌شود. یکی از عوامل موثر در شکل پخشی شناخت کودک در این مرحله، بازی است؛ یعنی، به محض آنکه کودک قادر به تکان دادن ارادی عضلات خود شد و آنها را تحت کنترل درآورد، قادر به تماس با محیط بیرون می گردد.

حرکات و بازی ها

اگر چه حرکات و بازی های طفل در این مرحله بیشتر انفرادی است؛ اما در تماس با محیط بیرونی بازخورد دریافت داشته و این بازخورد باعث می‌شود تا از وجود خود در جهان خارج و به عبارت دیگر از جهانی غیر از جهان حواس خود، اطلاع حاصل کرده و از این تجربه لذت بخش و سرمست گردد. تماس با محیط خارج از راه بازی و کسب تجربیات جدید باعث می‌شود تا دنیای کنجکاوی کودکی وسعت بیشتری یافته و او جهان بیرونی را مستقیماً تجربه کند. او از راه تجربه اشیا و پدیده های دیگری را می‌شناسد و به آنها مفهوم می بخشد. لبخند مادر برای او نشانی از پذیرش، و اخم مادر نشانی از عدم پذیرش می گردد.

بازی گوشی

در مرحله دیگری از سال‌های اولیه زندگی و هنگامی که کودک تا به جهانی فراسوی ادراکات حسی خود می‌گذارد، بازی گوشی او حیطه وسیعتری را به خود اختصاص می‌دهد و با شناخت دیگران، دنیای تقسیم شده با دیگران را در می یابد. از نظر اریکسون، در این مرحله برخورد کودک با دیگران به صورت فیزیکی است، یعنی، به صورت شیئی با آنها برخورد می‌کند، آنها را با کنجکاوی می کاود، به درون آن ها رخنه می‌کند و می‌خواهد در یابد چگونه از آنها استفاده کند. شناخت اینکه در این مرحله چه مقدار از محتوای بازی خیالی یا فضایی است و چه قسمتی به صورت موفقیت آمیز در دنیای کوچک اسباب بازی ها قرار گرفته، و چه قسمتی با دیگران قسمت شده یا به زور به او تحمیل شده، مهم است.



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات