پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

مشاوره شغلی چیست؟

مشاور شغلی شما به شما کمک میکند که از تحصیلات، حرفه و زندگی خود بیرون بیایید و بدانید چه کسی هستید و چه چیزهایی را میخواهید.

مشاوره شغلی


توسعه حرفه ای شما یک فرآیند مادام العمر است که در واقع زمانی آغاز شد که شما متولد شدید. عواملی هستند که بر پیشرفت شغلی شما تاثیر می گذارند، از جمله منافع، توانایی ها، ارزش ها، شخصیت، زمینه و شرایط شما. 
مشاوره شغلی یک فرآیند است که به شما کمک می کند تا خود و جهان کار را به منظور تصمیم گیری های حرفه ای، تحصیلی و زندگی، بدانید و درک کنید.
توسعه شغلی بیشتر از تصمیم گیری در مورد یک شغلی مهم و کاری است که می خواهید در هنگام تحصیل بدست آورید. توسعه شغلی واقعا فرایندی مادام العمر است، به این معنی که در طول زندگی شما تغییر خواهد کرد، شرایط نیز تغییر خواهند کرد، و شما همیشه باید تصمیمات جدید در زندگی حرفه ای را اتخاذ کنید. هدف مشاوره شغلی این است که نه تنها به شما کمک می کند تا تصمیم ها و گزینه های شغلی را که نیاز دارید اکنون در اختیار داشته باشید، بلکه به دانش و مهارت هایی که برای تصمیم گیری در مورد امورات شغلی و زندگی آینده نیاز دارید را به شما ارائه می دهد.


از مشاور شغلی چه انتظاری می توانیم داشته باشیم؟

مشاور شغلی شما به شما کمک میکند که از تحصیلات، حرفه و زندگی خود بیرون بیایید و بدانید چه کسی هستید و چه چیزهایی را میخواهید. فردی باشید که در مورد افکار، ایده ها، احساسات و نگرانی هایی که در مورد کار و انتخاب های تحصیلی شما وجود دارد صحبت کنید، و به شما کمک می کند تا تفکرات و احساسات خود را مرتب کرده سازماندهی کنید و به شما کمک می کند عوامل موثر بر رشد حرفه ای خود را شناسایی کرده و در ارزیابی منافع، توانایی ها و ارزش های خود موفق باشید.
مشاوره شغلی به شما کمک می کند منابع اطلاعات حرفه ای را پیدا کنید و برای تعیین مراحل بعدی و ایجاد یک برنامه برای دستیابی به اهداف خود به شما کمک می کند. مشاور شغلی شما نمی خواهد به شما بگوید چه باید بکنید، یا به شما بگوید چه چیزی باید در مورد شما مهم باشد یا اینکه چه کاری باید انجام دهید.

چه کسی نیاز به مشاوره حرفه ای دارد؟

از آنجا که توسعه حرفه ای یک فرایند مادام العمر است، مشاوره شغلی می تواند برای هر کسی، از جمله تازه واردان، فوق لیسانسها و جوانان، سالمندان و حتی فارغ التحصیلان مناسب باشد. هر چه زودتر تصمیمات اساسی و مهم در مورد آینده شروع می شود پس بهتر است آماده تر باشید.
ما توصیه می کنیم که تمام دانش آموزان تازه وارد با مشاور مشاغل دیدار کنند.
در زیر نمونه هایی از نگرانی هایی است که دانش آموزان به مشاور شغلی می گویند:
هنوز شغلی را انتخاب نکرده ام. نمی دانم چه شغلی برای من مناسب است. والدین دوست دارند من پزشک شوم ولی خودم دوست دارم هنرپیشه شوم. شغلی خوب است که سریع آدم را ثروتمند کند.
مشاوره شغلی فردی است که اطلاعات کافی در مورد توسعه شغلی و تکنیک های مشاوره، مدیریت و تفسیر ارزیابی ها، و منابع اطلاعات حرفه ای را دارد.
جستجوی شغلی و فرآیند دستیابی به حرفه شما نیز یک جنبه حیاتی از رشد حرفه ای شما است و بنابراین مشاوره شغلی و اشتغال در هم آمیخته اند. مشاور شغلی به طور کامل آموزش دیده است تا به تمامی جنبه های جستجوی شغلی کمک کند.



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات