پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

مهارت های حرکتی

مهارت های حرکتی  انسان در تماس خود با محیط به مقدار زیادی از حواس عضلات خود استفاده می کند و لذا بسیاری از فعالیت های مهم انسانی در رابطه با برخورد با محیط نتیجه هماهنگی میان عضلات و حواس اوست.

مهارت های حرکتی 

انسان در تماس خود با محیط به مقدار زیادی از حواس عضلات خود استفاده می کند و لذا بسیاری از فعالیت های مهم انسانی در رابطه با برخورد با محیط نتیجه هماهنگی میان عضلات و حواس اوست.

برخی از مهارت های حرکتی در اوایل زندگی اتفاق می‌افتند، مثلاً، دست راست کردن، چنگ انداختن، تعقیب حرکت اشیا با چشم و غیره. برخی دیگر از فعالیت‌ها به تدریج و همزمان با رشد جسمانی کودک به عنوان وظایف و اعمال زندگی و از طریق آموختن، به کودک انتقال داده می‌شوند. نمونه ای از این فعالیت ها عبارتند از شستن دست و صورت، مسواک کردن، بند کفش بستن، گره زدن... .

فعالیت‌های حرکتی مورد آموزش

فعالیت‌های حرکتی مورد آموزش در کودکستان ها و مهدکودک ها، معمولاً حرکاتی هدف دار هستند که بر اساس آینده‌نگری زندگانی کودک شکل می گیرند، مانند بستن دکمه، رنگ آمیزی کردن، نقاشی کردن و... . به تدریج که کودک بزرگتر شده و به دبستان وارد می شود. نوع مهارت های حرکتی مورد انتظار از او پیچیده تر شده و این بار حرکات ظریف ترین که الزاماً همراه با برخی از مهارتهای فکری است، لازم به نظر می‌رسند. مانند حرکت موزون و هماهنگ در بازی ها و ورزش ها.

مراحل آموزش، مهارت های حرکتی

در کلیه مراحل آموزش، مهارت های حرکتی مورد انتظار عبارتند از افزایش سرعت، صحت فشار یا روانی حرکات است. مهارت‌های حرکتی خود به اجزای کوچکتری به نام مهارت‌های بخشی تقسیم می‌شوند که مجموعه آنها سازنده کل هدف است. در اجرای کل عمل، یعنی، ایجاد هماهنگی و تنظیم مهارت ها بخشی به فرایندهای فکری به نام خرده روال اجرایی نیاز است. تکرار و تمرین در این نوع مهارت بسیار مهم و ضروری است. اگرچه بعضی از مواقع تکرار و تمرین به صورت عمل مورد نیاز است، اما در برخی از موارد، تجسم صحنه و تنظیم حرکات در ذهن نیز می‌تواند منجر به بهبود عمل شود.



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات