پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

رفتار درمانی

رفتار درمانی رویکردهای رفتاری در ابتدا برای درمان انواع هراس ها طراحی شدند ولی در حال حاضر برای درمان سایر کژکاری ها نیز به کار می روند‌ رفتار درمانگران کژکاری جنسی را نوعی رفتار ناسازگارانه آموخته شده تلقی می‌کنند که سبب

رفتار درمانی

رویکردهای رفتاری در ابتدا برای درمان انواع هراس ها طراحی شدند ولی در حال حاضر برای درمان سایر کژکاری ها نیز به کار می روند‌ رفتار درمانگران کژکاری جنسی را نوعی رفتار ناسازگارانه آموخته شده تلقی می‌کنند که سبب می شود بیماران از تعامل جنسی بترسند.

روش های سنتی

درمانگر با استفاده از روش های سنتی سلسله مراتبی از موقعیت‌های اضطراب برانگیز را ترتیب می‌دهد که از ضعیف ترین حالت تهدید آمیز نظیر تصور بوسه تا تهدید کننده‌ترین موقعیت نظیر تصور دخول آلت تناسلی را در بر می‌گیرد. رفتار درمانگر به بیمار کمک می کند تا از طریق یک برنامه استاندارد حساسیت زدایی تدریجی بر اضطرابش تسلط یابد.

این برنامه برای مهار پاسخ اضطرابی آموخته شده طرح‌ریزی شده است که از طریق تشویق رفتارهای ضد اضطراب انجام می‌شود. بیمار نخست در ذهن خود با موقعیت اضطراب برانگیز خفیف مدارا کرده و به تدریج به سوی اضطراب انگیزترین موقعیت پیش می‌رود. گاهی برای کمک به تسلط اولیه بیمار بر اضطراب از دارو، هیپنوتیزم و آموزش اختصاصی آرام سازی عضلانی عمیق استفاده می‌شود. آموزش قاطعیت نیز به بیماران کمک می‌کند تا نیازهای جنسی خود را صریح و بدون ترس ابراز کنند و از این لحاظ مفید است. تمرین های قاطعیت و اظهار وجود همراه درمان جنسی داده می شود و بیمار تشویق می شود خواست های جنسی خود را مطرح کند و در مقابل خواست های غیرمنطقی مقاومت کند.

تمرین های جنسی

تمرین های جنسی برای بیماران تجویز می‌شود که باید در خانه انجام دهند و ممکن است بر اساس سلسله مراتبی باشد که از لذت بخش ترین و موفق ترین فعالیت های بیمار در گذشته شروع می شود. یکی از انواع درمان شامل مشارکت نامزد بیمار در برنامه حساسیت زدایی است. در این روش، نامزد به جای درمانگر اجزای سلسله مراتب را تنظیم می کند. در چنین مواردی همکاری نامزد الزامی است تا به بیمار کمک کند دستاوردهای جلسات درمانی را به فعالیت‌های جنسی در منزل منتقل کند. از گروه درمانی برای بررسی مشکلات درون روانی و بین فردی بیماران مبتلا به اختلالات جنسی استفاده شده است. گروه درمانی برای بیماری که در مورد یک مشکل جنسی خاص احساس شرم، اضطراب یا گناه می کند، یک نظام حمایتی قوی فراهم می سازد. گروه، محل تبادل نظر مفیدی است که در آن با اسطوره های جنسی مقابله می شود، مفاهیم غلط اصلاح می شوند و اطلاعات صحیحی در مورد فیزیولوژی و آناتومی جنسی و انواع رفتارهای جنسی ارائه می‌شود.

درمان اختلالات جنسی

گروه‌های درمان اختلالات جنسی را به چند مشکل می توان ترتیب داد. اعضا گروه ممکن است همگی مشکل مشابهی مانند انزال زودرس داشته باشند یا ممکن است همه از یک جنس اما با مشکلات جنسی متفاوتی باشند. گروهها ممکن است مختلط و مشکلات جنسی اعضا متفاوت باشد. گروه درمانی می‌تواند به عنوان کمکی در کنار سایر اشکال درمان و یا به عنوان شیوه اولیه درمانی به کار رود. گروه هایی که برای درمان کژکاری خاصی ترتیب داده می‌شوند معمولاً رویکرد رفتاری دارند. گروه‌هایی که اعضای آن را زن و شوهرهای دچار کژکاری های جنسی تشکیل می دهد نیز می‌تواند مفید باشد. گروه، فرصتی است برای کسب اطلاعات درست، اعتباربخشی عمومی به رجحان های فردی و تقویت عزت نفس و پذیرفتن خویشتن، فنونی نظیر ایفای نقش و نقش گذاری روانی ممکن است در درمان به کار رود.

در موارد زیر تشکیل چنین گروههایی توصیه نمی‌شود: وقتی یکی از طرفین همکاری لازم را ندارد یا بیمار مبتلا به اختلال افسردگی شدید یا روانپریشی است، وقتی بیمار بیان مطلب سمعی - بصری جنسی را مشمئز کننده می داند و یا ترس یا تنفر زیادی از گروه دارد.



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات