پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

سازمان شخصیت مرزی

سازمان شخصیت مرزی اصطلاح سازمان شخصیت مرزی از ابداعات کرنبرگ است و و به اختلالات شخصیت وخیم اشاره دارد. بیمارانی که سازمان مرزی دارند از فقدان احساس منسجم هویت رنج می‌برند، عمدتاً به دفاع های بدوی متوسل می شوند خصوصا فرافک

سازمان شخصیت مرزی

اصطلاح سازمان شخصیت مرزی از ابداعات کرنبرگ است و و به اختلالات شخصیت وخیم اشاره دارد. بیمارانی که سازمان مرزی دارند از فقدان احساس منسجم هویت رنج می‌برند، عمدتاً به دفاع های بدوی متوسل می شوند خصوصا فرافکنی P بزرگ و دو پاره سازی و به میزان بسیار بالایی به اختلال سوپرایگو دچارند.

سازمان شخصیت مرزی

شیوه فرافکنی و دفاع های واپس روانه از جمله فوران خشم به نقص شدید در توانایی حفظ روابط با دیگران می‌انجامد. چنین تصور شود که سازمان شخصیت مرزی زیربنای تمام اختلالات شدید شخصیت از جمله و نه محدود به اختلال شخصیت مرزی است.

آلن عباس معتقد است سازمان شخصیت مرزی معادل است با شکنندگی شدید. این بیماران دارای بخش‌های دو پاره شده‌اند که کارکردی نسبتا مستقل و جداگانه دارند و ممکن است در فرایندهای فرافکنانه همپوش و همزمان شرکت داشته باشند. حتی پیش از آغاز به کار درمانی به روش تدریجی، بیماران به شدت شکننده به یک دوره انسجام ساختاری نیاز دارند تا به انسجام روانی دست یابند. چنانکه در مدخل فرافکنی ذکر شده است، درمانگر باید در درمان این سطح از اختلالات روانی از طریق ISTDP جانب احتیاط را رعایت کند.



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات