پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

شادکامی

شادمانی و نشاط به عنوان یکی از مهمترین نیازهای روانی بشر، به دلیل تاثیرات عمده ای که بر شکل گیری شخصیت آدمی و در یک کلام مجموعه زندگی انسان دارد، همیشه ذهن انسان را به خود مشغول کرده است. مطالعات بسیاری توسط روانشناسان روی

شادکامی 
Mental Well-being

واژه  شادکامی، در بر گیرنده  چند مفهوم ذهنی : شادمانی، خشنودی، لذت و خوشایندی است، اما به معنای خوش بینی بی پایه و خودفریبی، انکار واقعیت ها و ندیدن مشکلات خود و دیگران نیست.

شادمانی و نشاط

شادمانی و نشاط به عنوان یکی از مهمترین نیازهای روانی بشر، به دلیل تاثیرات عمده ای که بر شکل گیری شخصیت آدمی و در یک کلام مجموعه زندگی انسان دارد، همیشه ذهن انسان را به خود مشغول کرده است. مطالعات بسیاری توسط روانشناسان روی این موضوع انجام گرفته است. 

شادکامی یک حالت عاطفی

شادکامی یک حالت عاطفی است که با احساس شادی، رضایت و رضایتمندی مشخص می شود. در حالی که شادکامی تعاریف مختلفی دارد، اما اغلب به عنوان احساسات مثبت و رضایت از زندگی توصیف می شود. از آنجا که شادکامی معمولاً چنین واژه ای تعریف می شود، روانشناسان و سایر دانشمندان علوم اجتماعی وقتی از این حالت عاطفی صحبت می کنند، معمولاً از اصطلاح "بهزیستی ذهنی" استفاده می کنند. درست همانطور که به نظر می رسد، بهزیستی ذهنی تمرکز خود را بر روی احساسات کلی شخصی فرد در مورد زندگی خود در حال حاضر متمرکز است.

مولفه های شادکامی

سه مولفه اصلی شادکامی (یا بهزیستی ذهنی) عبارتند از:

۱. تعادل احساسات

هر کس احساسات، هیجان و خلق و خوی مثبت و منفی را تجربه می کند. شادکامی به طور کلی با تجربه احساسات مثبت بیشتر نسبت به احساس منفی مرتبط است.

۲. رضایت از زندگی

این به میزان رضایت شما از زمینه های مختلف زندگی از جمله روابط ، کار، موفقیت ها و سایر مواردی که مهم می دانید مربوط می شود.

۳.  سومین مولفه مربوط به تعهد می باشد. اینها احساس تعلق و مشارکت در زمینه های مختلف زندگی است. همه اینها می توانند در تجربه کلی شادی نقش مهمی داشته باشند، گرچه ارزش نسبی هر یک می تواند بسیار ذهنی باشد. برخی فعالیت ها ممکن است معنادار باشند، در حالی که برخی دیگر ممکن است فقط جنبه لذت داشته باشد.

عوامل مؤثر بر شادکامی 

۱. معنویت ( رجوع شود به بحث علمی ۱۷ با عنوان معنویت)
شادکامی با معنویت ارتباط دارد. اگر معنی زندگی برآورده شود و شخص به اهداف اصلی زندگی خود برسد شادکامی نیز برآورده می شود.

۲. سلامتی
اگر سلامتی جسمی و روانی تامین باشد شادکامی برآورده می شود.

۳. عدالت 
درجاتی از تبعیض شادکامی را کاهش می دهد.

۴. انتظارات غلط
انتظارات غلط چه برآورده شوند و چه برآورده نشوند شادکامی را کاهش می دهند. انتظارات نادرست توقعاتی هستند که در صورت برآورده شدن ایجاد آسیب های جسمی، روانی و اجتماعی می کنند و در صورت برآورده نشدن نارضایتی شخص را ایجاد می کنند. شاید مهمترین عامل موثر بر شادکامی انتظارات از خود، دیگران و آینده یاشد. باورهای  منفی در مورد خود، دیگران و آینده ایجاد افسردگی کرده و شادکامی را کاهش می دهند.

۳. لذت، تفریح و آرامش
کمبود این سه مورد با کاهش شادکامی همراه است. موجود زنده در جستجوی لذت و گریز از درد و رنج است‌. تفریح( رجوع شود به بحث علمی ۵۹ با عنوان تفریح) با تنظیم مغز سطح استرس را کاهش داده و شادکامی را افرایش می دهد.

https://chat.whatsapp.com/DWKoiLwq5R1ERHY4s1JeSY

نتیجه بحث های علمی در:

https://t.me/mentalhealth_group



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات