پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

چاقی

چاقی معمولاً به افزایش وزنی که ۲۰ درصد بیش از وزن ایده آل است چاقی گفته می‌شود، که در کودکان بر اساس قد، سن و جنس است. در حالی که مشکلات مربوط به چاقی در نزد بزرگسالان به طور وسیعی مورد پژوهش قرار گرفته است، در خصوص این مش

چاقی

معمولاً به افزایش وزنی که ۲۰ درصد بیش از وزن ایده آل است چاقی گفته می‌شود، که در کودکان بر اساس قد، سن و جنس است. در حالی که مشکلات مربوط به چاقی در نزد بزرگسالان به طور وسیعی مورد پژوهش قرار گرفته است، در خصوص این مشکل در کودکان و نوجوانان تنها در خلال دهه گذشته تاکید بیشتری به عمل آمده شده است.

افزایش علاقه برای چاقی ممکن است؟ 

افزایش علاقه برای چاقی ممکن است به این لحاظ باشد که کاهش وزن در بزرگسالان چاق منجر به موفقیت های طولانی مدت اندکی شده است. و اینکه داشتن اضافه وزن در کودکی شخص را بیشتر در معرض خطر چاقی، در بزرگسالی قرار می دهد. به علاوه به نظر می‌رسد که شیوع چاقی در میان کودکان در حال افزایش است. در حالی که اخیراً در مطالعه ای این میزان ۹ درصد تخمین زده شده است، در بین نوجوانان این نرخ ۹۳ درصد برای چاقی، ۶۴ درصد برای چاقی بیش از حد نسبت به نتایج قبلی تحقیق بهداشت ملی و زمینه یابی، افزایش اساسی نشان می‌دهد.

کودکان خردسالان

روند مشابهی در بین کودکان خردسالان ذکر شده است به طوری که افزایش بیشتر پسران ۶ تا ۱۱ ساله و نوجوانان دختر گزارش شده است. همانند بزرگسالان، چاقی کودکی ممکن است عوارض پزشکی مهمی ایجاد کند از جمله افزایش خطر بالا رفتن فشار خون، افزایش کلسترول خون، عدم تحمل کربوهیدرات، افزایش ترشح انسولین و کاهش آزادسازی هورمون رشد. در حالی که اثرات روانشناختی افزایش وزن، به طریق شهودی قابل دفاع است شواهد و مدارک هماهنگی در این زمینه در دست نیست. در بعضی از مطالعات، در کودکان چاق نسبت به همسالان دارای وزن طبیعی، عزت نفس پایین تری گزارش شده است، در حالی که در مطالعات دیگر تفاوت بارزی گزارش نشده است.

در صورت تاکید اجتماع بر لاغری، افزایش وزن می تواند اثر نامطلوب اجتماعی در برداشته باشد. مطالعات نشان داده اند که اگر حق انتخاب دوستانی با ناتوانایی های جسمانی متعدد قابل مشاهده به کودک داده شود او کمتر کودکان چاق را به عنوان دوست انتخاب می‌کند. دیگر تحقیقات در این زمینه تاکید کرده اند که دلیل مراجعه بسیاری از کودکان چاق برای درمان، اذیت و آزار از جانب همسالانشان بوده است. این کودکان ممکن است به شاخصهای معیار سازگاری های روان شناختی به طور متفاوتی بنگرند. دانستن این نکته جالب توجه است که آیا ناراحتی هیجانی منجر به افزایش انگیزه فرد برای دریافت و پیگیری درمان میشود؟



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات