پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

همه فن توانی

همه فن توانی (قادر مطلق) در روان‌شناسی این یک توهم است که شخص می‌تواند واقعیت خارج از خود را شخصاً با فکر یا آرزو هدایت یا کنترل کند. روانشناسی عموماً احساس قدرت مطلق را در هر نقطه ای بین روان رنجوری، در اشکال خفیف تر آن،

همه فن توانی (قادر مطلق) در روان‌شناسی

این یک توهم است که شخص می‌تواند واقعیت خارج از خود را شخصاً با فکر یا آرزو هدایت یا کنترل کند. روانشناسی عموماً احساس قدرت مطلق را در هر نقطه ای بین روان رنجوری، در اشکال خفیف تر آن، و روان پریشی، زمانی که هذیان به عنوان بیگانگی یا انکار آشکار واقعیت بیان می شود، در نظر می گیرد. در تئوری روانکاوی، تأکید اصلی بر این احساس نوزاد است که او قادر مطلق است، که تصور می‌شود

(الف) از رضایت از کوچکترین اشاره کودک ناشی می‌شود.
ب) از افزایش توانایی های شناختی و جسمی؛ و
(ج) به عنوان یک شکل‌گیری واکنش به احساس درماندگی و اضطراب. در مگالومانیا و خودشیفتگی اولیه نیز  دیده می شود.

همه فن توانی در مانیا

افراد مانیک پرانرژی شده، کم خواب شده و اختلال در قضاوت دارند. اختلال قضاوت در توانمندی های خود منجر به هذیان همه فن توانی می شود.

همه فن توانی Omnipotency

نوعی فکر منفی در مورد توانایی خود است و فرد فکر می تواند هرکاری دلش خواست می تواند انجام دهد.
از نظر شدت این باور به سه شکل ظاهر می شود:
۱. فکر منفی
۲. باور بیش بها داده شده
۳. هذیان

فرد مبتلا به همه فن توانی در مورد توانمندی خود اغراق می کند.

همه فن توانی در چه کسانی دیده می شود؟

در افراد زیر همه فن توانی شایع است:

۱. نوجوانی

۲. اختلال شخصیت خودشیفته 

۳. اختلال شخصیت ضداجتماعی 

۴. سیاست مداری که بدون صلاحیت لازم به قدرت رسیده است.

۵. نظامیانی که بدون صلاحیت کافی فرمانده شده اند.

۶. اختلالات سایکوتیک 

۷. مصرف مواد محرک مانند شیشه.

۸. فرد کم هوشی که همه فن توانی به او تلقین شده است.

۹. در نوزادی

۱۰. مانیا

۱۱. در تفکر جادویی

۱۲. در افراد قدرت طلب

۱۳. در برتری هیجانی

برتری هیجانی چیست؟

برتری هیجانی احساس بهتر بودن فرد از دیگران است. به عنوان یک ویژگی شخصیتی فراتر از عزت نفس است و با بزرگ‌نمایی و خودشیفتگی همراه است.

تفکر جادویی چیست؟

تفکر جادویی، باور به اینکه ایده‌ها، افکار، اعمال، کلمات یا استفاده از نمادها می‌تواند بر روند رویدادها در دنیای مادی تأثیر بگذارد. تفکر جادویی یک پیوند علّی بین تجربه درونی، شخصی و دنیای فیزیکی بیرونی فرض می‌کند.

همه فن توانی سیاسی

وقتی فردی بدون آنکه صلاحیت کافی داشته باشد به پست سیاسی مهمی برسد ممکن است احساس همه فن توانی کند و دست به کارهایی بزند که عملا قادر به اجرا آنها نیست.

مانند هیتلر که قصد تصرف همه کشورها را داشت.

همه فن توانی سیاسی در شکست خوردن برنامه حکومتها نقش مهمی دارد. فرد مبتلا توان خود را بیش برآورد کرده و توان رقبا را کم برآورد می کند و کشور را به سمت ورشکستگی سوق می دهد.



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات