پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

نقش جنسی

نقش جنسی نقش جنسی مربوط به هویت جنسی است و تا حدودی مشتق از آن است. نقش جنسی را به این صورت توصیه کرده اند: هر آنچه فرد برای شناساندن خود به عنوان یک پسر یا مرد یا دختر یا زن می‌گوید یا انجام می‌دهد.

نقش جنسی

نقش جنسی مربوط به هویت جنسی است و تا حدودی مشتق از آن است. نقش جنسی را به این صورت توصیه کرده اند: هر آنچه فرد برای شناساندن خود به عنوان یک پسر یا مرد یا دختر یا زن می‌گوید یا انجام می‌دهد.

نقش جنسی در هنگام تولد ایجاد نمی شود بلکه به تدریج از طریق تجاربی که شخص در برخورد و تعامل اتفاقی و پیش بینی نشده به دست می‌آورد، از طریق دستورات و تلقینات آشکار و از طریق نتیجه گیری های شخصی شکل میگیرد. حاصل معمول این روند، هماهنگی هویت جنسی و نقش جنسی است.

صفات زیستی

هر چند صفات زیستی حائز اهمیت است ولی یادگیری، عامل عمده ای در دستیابی به نقش متناسب با جنس است. تحقیقات انجام شده روی رفتار کودکان نشان دهنده آنست که شباهت های روانشناختی دو جنس، بیشتر از تفاوتهای آنها است. با این حال دخترها پس از سن ۱۸ ماهگی کمتر از پسرها مستعد قشقرق هستند و پسرها پس از دو سالگی عموما بیشتر از دخترها پرخاشگری کلامی و نشان می‌دهند. فعالیت دخترها و پسرهای کوچک مشابه است ولی پسر بچه ها وقتی در گروه هستند نسبت به فعالیت ناگهانی، راحت‌تر تحریک میشوند.

هر چند پرخاشگری، رفتاری آموختنی است، هورمونهای مردانه  ممکن است سبب شود سازمان عصبی پسرها راحت تر از دخترها پرخاشگری را بیاموزد. نقش جنسی افراد ممکن است متضاد با هویت جنسی آنها به نظر آید. شخص ممکن است با همجنس همانند سازی کند ولی در عین حال لباس، آرایش مو یا سایر خصوصیات جنس مخالف را برگزیند یا ممکن است با جنس مخالف همانند سازی کرده ولی بنا به مصلحت، بسیاری از خصوصیات رفتاری هم جنس را انتخاب نماید.



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات