پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

درمان های کمر درد را بشناسید

توصیه های پزشکی جدید حاکی است که کلید درمان موفقیت آمیز کمردرد در فعالیت کردن است

درمان کمر درد بدون مصرف دارو



قبل از این درمان کمردرد بدون دارو صرفا استراحت کردن بود . اما توصیه های پزشکی جدید حاکی است که کلید درمان موفقیت آمیز کمردرد در فعالیت کردن است . در این مقاله نشان می دهیم که چگونه از کمردرد پیشگیری کنید .


  
در مقابل کمردرد خود چگونه رفتار کنیم تا این درد کاهش یابد؟

 


رعایت موارد زیر مفید است:


۱. نیازی نیست برای کاهش کمردرد صرفا روی کاناپه دراز بکشید .

۲. استخوانهای کمر و ماهیچه های اطراف کمر ، تاندونها و رباطها که در جایگاه راحتی قرار نگرفته اند را آرام فشار دهید این عمل تقریباً راحت است .

بسیاری از خانمها که در دهه ی 20 یا 30 سالگی عمر خود هستند و به خاطر نداشتن تمرین های مناسب با انجام دادن ورزش شدید و حرکات ناگهانی از کمردرد شاکی هستند.

 

 

 ۳. بدن ما برای کار بیش از حدی یا سنگین طراحی نشده . هنگامی که درد ایجاد می گردد معمولا اولین عکس العمل در برابر این درد استراحت است.

 بی حرکت ماندن اکثر اوقات باعث صدمه بیشتر به کمر و خارج شدن از شرایط عادی زندگی میگردد . ولی فعال بودن از نظر جسمی کمک می کند تا عضلات و تاندونها قوی تر شوند . امروزه نظرات پزشکان در مورد کمر درد آنچنان تغییر کرده که اخیراً جامعه درد امریکا نظرات جدیدی در این مورد داده اند . آخرین توصیه ها برای پیشگیری از کمر درد به شرح زیر است:
 


۱. استقامت و انعطاف پذیری خود را افزایش دهید

 


درد شما چه سوزش شدید باشد چه ساده، وجود آن علامتی قطعی از این نکته است که باید کاری برای بدنتان انجام دهید. به ویژه استقامت و انعطاف پذیری را در عضلات باسن و رانها و کمر خود افزایش دهید.

این ترکیب ، کلید خلاص شدن از درد و جلوگیری از صدمات بیشتر کمر است . اگر شدت کمر درد شما از ۱۰ ، ۷ یا بیشتر از آن باشد مطمئن ترین و بهترین راه برای از بین بردن این کمر درد ، درمان فیزیکی است. اخیراً پزشکان بعد از تحقیقی در این مورد دریافته اند که یک ماه  فیزیوتراپی و انجام تمرینات ورزشی ویژه در خانه یا باشگاه یا مرکز فیزیوتراپی همراه با فردی دیگر به طور قابل ملاحضه ای تحرک را نسبت به تنها کارکردن در خانه افزایش داده و کمر درد را کاهش می دهد .

به محض آمدن از دکتر در منزل از تشک یوگای خودتان استفاده کنید. طی یک مطالعه شش ماهه محققین متوجه شدند که در طول درمان کمردرد،  یوگا و روشهای روان درمانی از کلاسهای ورزشی که بیشتر روی قسمتهای کمر کار می کنند موثرتر هستند. لطفا از طریق سی دی های یوگا تمرین نکنید . چون در این مطالعه حرکاتی برای درمان درد از طریق یوگا در نظر گرفته شده اند و بهتر است از متخصصین امر کمک بگیرید.
 


اولین دفاع در برابر کمردرد



گاهی و به ندرت کمردرد بر اثر بیماری هایی مانند عفونت کلیه یا حتی سرطان به وجود می آید . اگر مشکوک هستید که کمر درد شما در اثر مشکلات  پزشکی باشد ، اگر تب دارید یا اخیرا تصادفی داشته اید لازم است توسط پزشک معاینه شوید.


 
از روش گرم کردن استفاده کنید

 


ممکن است استفاده از بسته یخ تورم یا درد را کاهش دهد ولی گرم کردن مطمئن تر و موثرتر است . چه با استفاده از حمام گرم و چه پد گرم کننده ، ماهیچه های گرفته شل می شود .( وابسته به میزان و شدت و زمان کمر درد در برخی موارد پزشک شما ممکن است کمپرس سرد را به کمپرس گرم ترجیح دهد.)
 


لطفا در زمان کمر درد از رختخواب بلند شوید


زیرا ماندن در رختخواب و ضعف همراه با گرفتگی عضله نسبت به پیاده روی کمردرد و علت زمینه ای آن را افزایش می دهد.
هر موقع که توانستید فعالیت های منظم و کار سبک را مجددا شروع کنید ولی مراقب تمرینات سخت که کمر درد را افزایش میدهد باشید و از کلاسهای طاقت فرسایی که دائماً در باشگاه انجام می شد پرهیز کنید . اگر حرکات ورزشی باعث ایجاد کمردرد در شما شوند قبل از اینکه مجددا فعالیت فیزیکی را آغاز کنید ، چند ساعتی یک بالش را زیر زانوهای تان قرار دهید و به پشت بخوابید.
 


به روش زیر پیاده روی کنید

 


تلاش کنید آهسته ، طولانی مدت و روان پیاده روی کنید تا عضلاتتان کشیده و مفصلهای کمر تان براحتی حرکت کنند.
 


آرام باشید


وقتی که درد مانع بهبودی فوری در شما می گردد باعث می شود زودتر بلند شوید . اولین قوطی دارو که باز می کنید استامینوفن است . ( که معمولا عوارض جانبی ندارد مگر در افرادی که نارسایی کبدی دارند ) اگر مشکل گوارشی ندارید و فکر می کنید درد شما عضلانی است می توانید ضد التهاب قوی ای مانند ژلوفن یا ناپروکسن را مصرف کنید .و اگر کمر درد ادامه یافت حتما به پزشک تان مراجعه کنید. 


 
صبور باشید




اغلب افرادی که کمردرد دارند در هفت روز اول بهبود قابل ملاحظه ای خواهند داشت . ( معمولا در عرض شش هفته کمردرد در نوددرصد بیماران از بین می رود ) اگر ظرف چند هفته بهتر نشدید و این درمانها جواب نداد ، به متخصص کمر درد مانند طب فیزیکی یا ارتوپد مراجعه کنید تا اگر کمردرد معمولی و نه چندان مهمی داشته باشید و یا حتی پیچیده تر از آن را تشخیص داد و درمان مورد نیاز ک موثری را به شما تحویز کند.



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات